Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carola

Carola

19-05-2016 om 15:11

Zaken waar je niet kunt pinnen


Kan aan mij liggen hoor

Mijn stad trekt juist hordes kledingtouristen vanwege de aanwezigheid van de Primark. Je herkent ze aan de volgestouwde grote papieren tassen. Ik kon zelf altijd goed slagen bij Steps, daarvan zit alleen nog de feestjurkentak in het centrum. Mooi spul, maar heb ik zelden tot nooit een feest met een dress code. Grootste deel van winkelaanbod bestaat uit netnietkledingwinkels, schoenenwinkels en telefoonwinkels. Er is zelfs tot mijn grote verdriet gaan fatsoenlijke kookwinkel. De wat aardiger winkels liggen versnipperd over de voormalige dorpen. Als ik wil winkelen pak ik de trein naar DB, sfeervoller en veel afwisselender winkelaanbod.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

23-05-2016 om 14:55

Misschien heel kort door de bocht:

Ik vind dit een typisch randstad probleem, boos kunnen zijn op een winkel omdat je er niet kunt pinnen. Oei, je moet "even" naar een geld automaat om contanten in je beurs te hebben voordat je het kunt betalen.

Daar wij wij wonen is de dichtstbijzijnde geldautomaat 4 km de ene kant op, en 7 km de andere kant op. Ook zijn hier voldoende bedrijven (denk aan een sportschool) waar je niet kunt pinnen. Maar ook de bloementeler die in het voorjaar zijn "winkel" 4 maand open heeft, is niet in het bezit van een pin automaat. Toevallig waren we daar vorige week, en zijn we het praatje aangegaan waarom geen pinautomaat. Dat is voor hem heel simpel: De kosten voor een jaar om zijn klante de gelegenheid te geven om te kunnen pinnen, zijn hem te hoog. Ook omdat hij maar 4 maand open is. En is zijn omzet minder? Ik denk het niet.... Want hij geeft je een kaartje mee met zijn bankgegevens en als je thuiskomt dan betaal je de rekening gewoon.

Idem dito met het Turkse winkeltje in de stad: Als je niet voldoende contant geld bij je hebt, dan kun je of even langs de geldautomaat, of je wandeld met de eigenaar even naar de winkel tegenover waar je te bedrag kunt pinnen dat je nodig hebt, en dat geef je vervolgens aan de eigenaar

En het argument dat je met "veel" geld in je beurs makkelijker beroofd kunt worden is in mijn ogen ook een onzinnig argument. Ten eerste heb je geen display op je hoofd waarop staat: "er zit €100 in mijn beurs, beroof mij", en ten tweede: die €100 euro doet zeer, maar ik moet er niet aan denken dat ik dan al mijn pasjes kwijt ben.... Dat is veel lastiger!

En punt 3: IK wil zo nodig die bloemen/boodschappen/weet ik veel wat halen bij die winkel waar ik niet kan pinnen.
als het niet pinnen al voldoende is om dan vervolgens daar geen boodschappen/aankopen meer te gaan doen, dan is het maar de vraag of je die boodschappen/aankopen echt zo graag wilt hebben.

Met die boosheid valt het wel mee

Ik vind het gewoon prettig ergens een zaak binnen te kunnen stappen zonder dat ik eerst de inhoud van mijn portemonnee moet controleren. Als stedeling - niet in de randstad overigens - heb ik ook meer keus dan in een dorp. Dan ga ik niet omslachtig lopen doen als het ook praktisch kan. Op de pof kopen is er hier ook niet bij als klant ben je een stuk anoniemer dan in een dorp waar iedereen elkaar kent.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.