Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur Mas

Fleur Mas

26-01-2011 om 19:00

Zelf de haren van je kind knippen

Ik vroeg mij af of er mensen hier rondhuppelen die een knipcursus hebben gedaan, en kan je er wat mee, of is het gewoon bijpunten, en heb je het dan gedaan via een kapperschool of een levend persoon die echt les geeft of via een online/boekencursus,
groet Fleur

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

26-01-2011 om 19:10

Zelf

Mijn zoon van 13, met een enorme bos zwart (geverfd) haar, vertrouwt geen kapper meer, die knippen te graag.
Dus ik mag er elk kwartaal een nano-millimeter vanaf knippen..

Fleur Mas

Fleur Mas

26-01-2011 om 19:43

Geweldig

Die Nano-millimeter lukt me, denk ik, ook nog wel,maar ik probeer gewoon op kapperskosten te besparen,als ik voor het goedkoopste ga kom ik nog op 200 eur0 per jaar voor de kids,125 voor de echtgenoot en ik, ach ik ga bijna nooit,dus zelf leren/doen daar valt volgens mij wel wat geld te verdienen,maar je moet het wel enigszins in model kunnen knippen,lukraak een stuk ervan af halen, heb ik 1 x geprobeerd en dat was geen succes

Tihama

Tihama

26-01-2011 om 22:15

Dochter

Met lang haar knip ik zelf.Ik heb er geen bijzonder talent voor, maar het resultaat is tot nu toe steeds prima.

Fio: mijn zoon was een maand geleden des duivels. Hij dacht de kapster goed geinstrueerd te hebben en toch kwam hij thuis met een veel te kort kapsel (naar zijn smaak). Het typische was dat hij daarna van diverse leeftijdsgenoten complimenten kreeg, maar HIJ was ontevreden. Ik schat in dat het nu wel minstens een half jaar gaat duren voor hij weer wil overwegen om naar de kapper te gaan. Ik vraag me zelfs af of ik het dan niet misschien ook bij hem moet doen.

Kappers knippen idd te graag. Ik moet er ook altijd superscherp op zijn.

Tihama

Hibiscus

Hibiscus

26-01-2011 om 22:43

Gehalveerd

Ik heb het aantal knipbeurten per kind gehalveerd. De ene keer knip ik zelf en dan de volgende keer mag de kapper het weer in model knippen zodat ik de keer daarop er weer een potje van kan maken. Gelukkig heeft zoon krullen, dat valt niet zo op.

Gaat nog goed, nog geen klachten,maar die zullen ongetwijfeld gaan komen.

Hibiscus

Fiorucci

Fiorucci

27-01-2011 om 07:18

Tihama

Mijn zoon trekt dan demonstratief een capuchon over zijn hoofd en zegt tegen de kapper: Nou eh, bedankt he en loopt de winkel uit...
Die krijg ik er echt nooit meer heen, vermoed ik. Nou wil ie weer dreadlocks.

Zonder cursus

Heb ik jarenlang de korte koppies van oudste en jongste geknipt. Middelste ging al jaren naar de kapper, want die lange krullen waag ik me niet aan. Inmiddels hebben ze alledrie kort haar, gaan de oudste twee naar de kapper en de jongste knip ik zelf en heel af en toe laat ik bij de kapper even in model knippen. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dan nauwelijks verschil zie, dus van 't weekend pak ik zelf de schaar en tondeuse maar weer. Ik heb trouwens jaren geleden wel geïnvesteerd in een goede tondeuse en kapperschaar.
Overigens kwam middelste gisteren terug van de kapper en was toch ontevreden. Hij vond het in de nek nog te lang, dus heb ik hem netjes opgeschoren met de tondeuse.

Dochter niet zoon wel

Mijn dochtertje heeft een behoorlijk stijle pony dus die laat ik bij de kapper doen, als ik haar gelijk met mij laat knippen dan kost zij meestal maar 5 euro(ik ben 20 euro kwijt voor mijzelf) en dat laat ik bij haar vier keer per jaar doen, dus dat kost me 20 euro, daar ga ik zelf niet voor aan de slag.
Mijn zoontje heb ik wel altijd gedaan, maar sinds hij eruit wil zien als Justin Bieber gaat hij ook naar de kapper, ook 4 keer per jaar a 15 euro, is 60 euro, kinderen samen dus 80 euro.
Als je zelf gaat knippen, koop dan een goeie schaar bij een kapperswinkel. Ik heb ooit wat tips gehad van een ex kapster en toen ook wel meer kinderen geknipt. Zolang ze stil willen zitten lukt het wel goed.
Muizemeis

Goede schaar en naar de bieb

Als je een goede schaar koopt, en een boek uit de bieb haalt (ik heb een kapsel uit het "Kinderknipboek" gedaan), zou het best kunnen lukken. Als ik het kan, kunnen de meeste anderen het ook, vermoed ik. Ik ben nl. tamelijk onhandig en totaal niet creatief.

koentje

koentje

27-01-2011 om 11:53

Hoe handig ben je....

ik helemaal niet. Toch is mijn 12 jarige zoon nog maar 1 keer in zijn leven naar de kapper geweest. Dat was een drama. Sindsdien doe ik hem altijd zelf: zittend voor de TV(vroeger) en af en toe een snoepje in het toetje proppend en noooooooooooooooit als zijn adhd medicatie is uitgewerkt.... (die fout heb ik een keer gemaakt)

Maar ik doe dit met de tondeuse. Dat is zo gemakkelijk!De bovenste laag een schijf op zijn hoofd zeg maar, laat ik een centimeter langer dan de onderlaag. Rond zijn oren doe ik met de schaar, daar hij gek wordt van het tondeuse geluid bij zijn oren. Soms is hij even boos dat het toch iets te kort is geworden. Dat duurt nooit landger dan 5 min.

Ilva

Ilva

27-01-2011 om 13:55

Vrouwencentrum

Ik heb bij een vrouwencentrum een knipcursus gevolgt (2 x 8 weken). Was heel leuk om te doen. Ik knip nu m'n man en voor mijn zoons gebruik ik de tonduese. De cursus was echt heel goedkoop (ik geloof iets van 30 euro per 8 lessen). Je moet wel zelf voor je eigen modellen zorgen (moeder, schoonmoeder, broer, zus of het meisje van de vleeswaren bij de lokale supermarkt) maar mijn ervaring is dat ze makkelijk te vinden zijn. De lerares zorgt echt wel dat het er netjes uitziet als ze weggaan en zij krijgen een gratis knipbeurt. Ik kan het je zeker aanraden.

Tihama

"Kappers knippen idd te graag. Ik moet er ook altijd superscherp op zijn."

Ik heb juist de tegengestelde ervaring: meer dan eens heb ik ongeveer aan de kapper moeten smeken om er nog een stukje af te halen. Nee echt, ik meen het, het moet gewoon kort.

En laatst nog met dreumesdochter. Terwijl ik toch op de vraag hoe het moest al meteen had gezegd "zo kort als het kan zonder dat het belachelijk wordt" maar dan nog heeeeel voorzichtig knippen. Dat wil ik dus niet, dan moet ik een paar weken later alweer (zeker met dreumes geen succes).

Groeten,

Temet

soepstengel

soepstengel

27-01-2011 om 19:47

Vaak gedaan

ik keek altijd hoe de kapster het deed en dat deed ik thuis na.Dochter knipte ik ook toen ze klein was, ben erg precies( pietluttig hahha)
Nu heeft prepuberzoon haar wat snel piekt en is hij de laatste tijd naar de kapper geweest. Hij wilde erg graag..... en dan ziet hij er niet mooi uit, heel, ja hoe zeg ik dat, piekerig? Er steken lange haren tussenuit, dat schijnt dan zo te horen maar bij hem ziet dat er dus erg vreemd uit.
Terwijl als ik het zelf deed dat niet zo was. Nu zegt hij als de kapster komt, eeeh mam wil jij t niet doen?
Dus wie weet waag ik me er weer aan.
Ik moet m nu ook naknippen........

Al jaren

Inderdaad goed kijken bij de kapper en goed materiaal. Zoons hebben wel eens periodes gehad dat ze naar de kapper wilden, maar vaak niet naar hun zin dus dan kwam ik weer in actie. Alleen dochter en ikzelf gaan naar de kapper. Ook man doe ik al 30 jaar zelf, die had het helemaal gehad bij de kapper waar er alleen maar over voetbal en auto's gepraat kon worden :o)

Mayte*

Mayte*

28-01-2011 om 21:45

Oefenen en nog eens oefenen

En inderdaad goed afkijken bij kappers.
Gouden regel voor mij is; altijd je hand met kam tussen de hoofdhuid en de schaar houden, dan kan je nooit hele korte happen knippen. Mijn man smeekte me laatst of ik toch alsjeblieft hem weer zelf wilde knippen, nadat hij met een veel te kortgeknipt hoofd van de kapper kwam.

Maar ik heb nooit een cursus gevolgd, dus daar kan ik je niet in adviseren...

Altijd zelf geknipt

mijn oudste is bijna 8 en die heb ik op een paar keer na altijd zelf geknipt, ik knip mijn man ook al 10 jaar en daarvoor knipte ik als student mijn medestudenten als vriendendienst. Mijn jongste heb ik nu 2 keer geknipt en dat is nogal een lastig klusje, ze moet heel erg afgeleidt worden en dan in fases van telkens een minuut of 2, ik ga morgen weer proberen haar boblijntje bij te knippen want het is nu wel heel erg een stampertje (van pluk van de pletteflet), ze heeft nogal springerig haar.

Manda (volslagen ot)

Hoe groot is Mandarijntje eigenlijk nu, als ik vragen mag? En hoe oud ook alweer precies?

Mijn ukje wordt half maart 2 en ze is zo'n 82 cm, staat me iets van bij dat jouw dochter eerder een sinaasappel dan een mandarijntje was, toch?

Groeten,

Temet

Temet

inmiddels is mandarijntje een gemiddelde Nederlandse mandarijn. Ze is nu net naar cb geweest, bijna 19 maanden en 83 cm en groeit lekker door op de 0 lijn (en dus veel groter dan de oudste toen), ze is wel lichter dan gemiddeld (nu 10 kilo). Ik hoop dat ze zo blijft doorgroeien, lekker gestaag, geen zorgen zoals we die wel bij de oudste hadden en hebben.

Mijn oudste was met 2 jaar ongeveer 81 cm, zij heeft tussen 1 en 3 jaar een botgroeiachterstand opgelopen. Maar inmmiddels groeit ze al een aantal jaren goed door op -2,5 en als ze wat langer doorgroeit en die groeidip dus weer terugpakt in de puberteit dan wordt ze circa 160 als het dus mee zit. Ze is duidelijk de kleinste uit de klas.

Oh temet

ik heb ook de koreaanse groeicurve en je kan online ook de chinese en wellicht andere vinden.

Die Nederlandse kinderen zijn wel even de grootste van de wereld hè dus maak je niet al te veel zorgen, als zij lekker gestaan dat lijntje volgt dan is er niets aan het handje. Ze wordt vast een stuk groter dan ik en mijn gebrek aan lengte compenseer ik weer met mijn enorme charisma, lol.

Oh grutjes

je maakt je natuurlijk geen zorgen, allemaal mijn eigen fixatie, laat maar.

Grinnik, manda

Ik maak me inderdaad geen zorgen. Dochter is volgens mij ook 10 kg en zo'n 82 of 83 cm (ze stond niet stil), de officiële cijfers krijgen we wel weer als ze naar het CB moet (ze hebben het aantal controles in de dreumestijd teruggebracht hier, dus ze is al een hele tijd niet geweest).

Ik vermoed dat ze nog steeds op de -1 curve zit. Zoon heeft altijd, ondanks zijn Aziatische vader, op het gemiddelde gezeten, wat ik altijd wel apart vond.

Jouw Mandarijntje is helemaal niet zo groot dus, gewoon gemiddeld.

Erg groot lijkt me trouwens helemaal niet leuk. Mijn kind draagt tweedehandsjes van een meisje dat een paar maanden ouder is dan zij (dus net 2 jaar), maar inmiddels al maat 104/110 draagt! Ik heb dat kind een half jaar geleden een keer gezien, mijn mond viel open. Ouders zijn ook groot. Maar het lijkt me lastig, zo'n groot klein kind, de buitenwacht verwacht dat het meer aankan dat gezien de leeftijd mogelijk is.

Groeten,

Temet

Temet (geheel ot)

erg groot is indd ook lastig, wij hebben kennissen met een dochter van 3 en die is ook gigantisch groot, dat is ook wel een druk kind dus die combi maakt het niet altijd makkelijk.

En ik vind mijn oudste zo'n mooi kind, heel slank en helemaal in verhouding. Ben benieuwd wat mijn jongste gaat doen, is nu ook al heel fijntjes. De jongste heeft een korte tijd boven de +2 gezeten, heel indrukwekkend als je eerder een kleintje hebt gehad. Voordeel is dat de zomerjurkjes van de oudste mijn jongste straks ook past in het goede seizoen. Ach ja ik kan zo over ze door gaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.