Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-01-2009 om 10:21
Eind van het jaar de nieuwe polis voor de zk verzekering binnen, blijft liggen, je kent het wel, nu eens even goed bekeken, blijkt de dekking voor orthodontie (waar we hem speciaal op hadden uitgezocht) flink omlaag te zijn gedraaid: ipv 70% nu 50% vergoed en ook het maximum bedrag flink naar beneden. Balen, want zoon is juist begonnen met dure en langdurige behandeling. Opzeggen had voor 1 januari gemoeten? En welke verzekering heeft een betere uitkering op dit gebied? Wie heeft dit ook aan de hand gehad en heeft tips?
Pientje
05-01-2009 om 13:39
Het is nu
voor 1 januari. offertes aanvragen voor november en dan tijdig (ik heb het voor 1 december allemaal geregeld) overstappen of aanpassen.
Ik ben zelf toch bij mijn eigen verzekering gebleven, kwam voor mij toch het voordeligste uit maar ik heb wel een goedkopere aanvullende verzekering genomen omdat dat wat ik juist gedekt wou hebben minder werd dus had die 'extra' aanvullend geen zin meer.
06-01-2009 om 17:19
Ja, maar..
Je gaat toch niet je verzekering opzeggen voordat je een andere hebt?
Mij werd gezegd dat ik kon overstappen tot 31 januari.
Dus t/m 31 januari verzekerd bij A. Vanaf 1 februari verzekerd bij B.
13-01-2009 om 19:56
Te laat
Hallo,
Ik werk bij een zorgverzekeraar.
Je kunt idd een nieuwe verzekering afsluiten tm 31 januari, maar de oude moet wel zijn opgezegd voor 1 januari 2009.
Verzekeraars hebben voor een schriftelijke afmelding iets langer genomen ivm eindejaarspost (vertraging tnt ivm kerstdrukte).
Volgensmij was het mogelijk tot een paar dagen daarna.....mocht het later zijn gedaan dan gelden de rechten van de oudste verzekeraar...dus niet meer op te zeggen....helaas