Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

09-04-2013 om 20:44

Zijn tegeltjes in de keuken 'uit'?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gestuct?

Is dat dan zo hobbelig? Ik merk met die waterafstotende verf niets van hobbelige stukjes? Het is vrij glad en ook wel af eembaar. De pot verf staat om de hoek dus tzt kan ik er overheen schilderen voor wat hernieuwde frisheid. Of iets anders verzinnen

Maar bij ons was het ook budgettechnisch een handige optie.

Vic

Vic

11-04-2013 om 09:01

Grote tegels

Van die 60x30 cm tegels, laat je die dan horizontaal of verticaal plaatsen? Ik weet eigenlijk niet hoe groot de ruimte is tussen aanrecht en bovenkastje, zal het eens nakijken.

Haas

Haas

11-04-2013 om 12:28

Tegels

De tegels zitten verticaal. weet eigenlijk ook niet zeker of ze 30x60 zijn. Ik zal ze als ik weer thuis ben voor je opmeten.

Een randje tegels

Hier, een gewaagde zwarte hoogglans keuken met wit blad. Aan een kant lage bovenkastjes, aan de andere afzuigkap en kast 1.60 hoog. Witte gestucte muur, zelf gedaan, je kunt met een warm doekje de spaghettisaus prima van de muur halen.
Tussen het witte aanrechtblad en de witte gestucte muur een laag tegeltjes van zo'n 7 bij 12 cm groot. Voor het contrast en dat er niks achter het blad zou glijden voor viezigheid. Achter het fornuis deze laag naar 3 tegels opgehoogd.
Toen wij hier 15 jaar geleden kwamen had ik vanaf dag een een hekel aan de "badkamertegels" in de keuken. Gelukkig sinds een jaar zijn ze weg.

zebra

zebra

11-04-2013 om 13:01

Dát bedoel ik nu juist

wat Gonniegans beschrijft. Ik ben ook bang dat het anders wat druk wordt qua kleuren in onze nieuwe keuken (over 2 maanden) want op de vloer hebben we bruine tegels, keuken wordt vanille en aanrechtblad gespikkeld (bruin, grijs, wit, zwart).

Merel

Merel

12-04-2013 om 00:00

Spiegel

Oh zo'n spiegelwand -zoals Anna beschrijft- lijkt me ook erg mooi. Onze keuken is heel donker en smal, dus dat zou voor ons denk ik wel een mooi ruimtelijk effect geven.

Koolmees

Koolmees

12-04-2013 om 08:08

Nadeel van een spiegel

Als je dan troep op het aanrecht heb liggen, zie je de troep twee keer!!! Bij ons staan er altijd nog wel een paar dingen die niet in de vaatwasser pasten, op een schoolbeker, of een niet opgeruimde limonadefles, of....

Anna-

Anna-

12-04-2013 om 09:41

Voordeel van een spiegel

Ik kijk uit op mijn mooie groene tuin terwijl ik er met mijn rug naartoe sta!
Eerlijk gezegd heb ik er nooit bij stil gestaan dat je alle troep twee keer ziet, het stoort niet. Misschien valt het ook minder op omdat het getint glas is. Het komt meer over als een soort super-super-hoogglanswandje, zeg maar.

Merel

Merel

12-04-2013 om 12:54

Koolmees

Koolmees, met die spiegel is het dus een goede reden om het gauw op te bergen Of het in ieder geval heel geordend neer te zetten. In mijn keuken past de vaatwasser niet, die staat een deurtje verderop in de bijkeuken. (en inderdaad OP de vaatwasser staan vaak genoeg dingen voor 'de volgende ronde'. Voordeel is dat ik het aanrecht daardoor wel heel makkelijk netjes kan houden.

Koolmees

Koolmees

12-04-2013 om 13:44

Aha

Dat verklaart een hoop, een vaatwasser in de bijkeuken.

Ik heb mijzelf een aantal jaren geleden beloofd, dat ik alleen maar haalbare doelen zou stellen. Een opgeruimd aanrecht is duidelijk geen haalbaar doel. Kansloos.

Wel leuk trouwens, dat er tegenwoordig zoveel keuze is, met die keukens. Maar aan de andere kant, maakte dat het ook wel moeilijk.

Ik vond het vooral schokkend dat de keukenwinkels zo ontzettend veel meer vroegen voor de keukens, dan dat ze uiteindelijk wilden hebben. Ongelooflijk wat er af ging. Dus wat je ook doet, goed prijzen vergelijken en goed onderhandelen.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-04-2013 om 22:12

60x30

Die maat heb ik ook en ze staan verticaal. Ik heb eerst de tegels laten zetten en daar de hoogte van de keukenkastjes op aangepast. Ik heb dus alleen verticale voegen, geen horizontale. Vandaar dat het er ook niet heel erg tegelachtig uitziet, het lijken meer een soort stenen panelen.

Horizontaal

Horizontaal onze tegels van 30x60
Staat mooi omdat onze keuken ook een "horizontale look" heeft (veel laden)

En... .

Onze deurfrontjes hebben ook een heel lichte streep van dezelfde kleur, dus licht zichtbaar. Horizontale grote lichte tegels staan daar echt goed bij.
Op de grond laminaattegels 40x40 zwart wit om en om gelegd, heel gaaf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.