Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rozenstruikje

rozenstruikje

31-03-2011 om 20:53

Zomerjas

Ik ben op zoek naar een zomerjas. Nu draag ik mijn zomerjas van vorig jaar en die heb ik al een paar jaar Deze jas is zeer dringend aan vervanging toe.
Ik ben al twee keer wezen kijken in wat winkels en alhoewel overal zomerkleding hangt, zie ik bijna geen zomerjassen. En als er wel een zomerjas hangt, is het weer niet wat ik zoek. Ook voor mijn kinderen kan ik niet slagen. En vorig jaar had ik ook al zoveel moeite om voor hen een jas te vinden en vond ik voor mijzelf dus niets.
Is het nog te vroeg? Of kijk ik in de verkeerde winkels?
Ik zoek een zomerjas die ook tot boven dicht kan, dus niet een half open colbertje. Ik wil geen strak model, niet heel kort, en ook niet met een ceintuur/ riem want als ik dan met losse jas loop of fiets, ben ik zo die riem kwijt/ tussen mijn spaken. Rits of knopen maakt niet uit.
Iemand een idee?

Rozenstruikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

31-03-2011 om 21:46

Nou eh

Een trenchcoat is helemaal in zie ik overal. Je wilt geen riem, dat hebben ze wel maar die kun je ook op de rug vastmaken aan elkaar, dan heb je er geen last van.

Kijk eens op de sites van h&m , esprit en mexx voor ideen, ook leuke kinderjassen gezien daar.

Marie

Marie

31-03-2011 om 22:09

Vic

Vic

01-04-2011 om 09:27

Ik ken het probleem

Ik heb onlangs mijn zomerjas weg gegooid. Die was oud (2003) en heb ik eigenlijk nooit leuk gevonden. Komend weekend gaan we dus voor een nieuwe kijken, ook voor de kinderen. Ik zie er nu al tegenop.

Valkyre

Valkyre

01-04-2011 om 09:57

Hmmm

Naast H&M zou je ook Wehkamp of Bonprix kunnen proberen. Lekker vanuit je luie stoel. Bij Bonprix ken ik de voorwaarden niet precies, maar bij Wehkamp betaal je maar 1x verzendkosten - terugsturen/ophalen is gratis. Ik bestel altijd een berg, en dan thuis rustig passen.

Hekel aan zomerjas

Ik trek eerder een trui, vest(je) aan, en moet ik in winderig weer op de fiets dan trek ik mijn overjarig katoenen colbertje met joggingvoering aan. Dichtritsbaar, enigzins warmer dan winddoorlatend vest en getailleerd, lijk ik optisch nog slank ook

maan.

maan.

01-04-2011 om 16:06

Hier ook zo'n probleem

ik kan ook zo moeilijk aan zomerjassen komen, misschien ben ik te kritisch maar ik wil dat het er leuk uitziet en inderdaad ook dicht kan, dan wil ik ook nog eens een binnenzak, en dan ook nog eens in mijn maat 34/36.

succes allemaal met de jassen. ik vrees dat ik nog een jaartje met mijn oude ga doen.

Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 17:51

Ik wissel af

Ik heb wat vesten van sweaterstof, een denim colbert-achtig ding, en een zwart katoenen jasje.

m ik

m ik

02-04-2011 om 13:21

Ik ben eindelijk geslaagd

maar ben vrijwel alle stadjes en steden in de kop van Noord-Holland afgeweest :-S. Bij mij was het probleem dat ze juist steeds mijn maat niet hadden, maar ik heb wel een heleboel zomerjassen gezien.
Heb je C&A en/of V&D al eens geprobeerd? Daar hadden ze wel het één en ander wat jij lijkt te beschrijven

Valkyre

Valkyre

02-04-2011 om 14:12

Peek?

Ben je al bij P&C geweest? Verder nogal een suffe winkel, maar ik heb er al vaker een jas gevonden die het midden hield tussen elegant en praktisch.

Fiorucci

Fiorucci

02-04-2011 om 19:17

Lezer

In Den Haag zeker, van andere steden weet ik het niet.

Vic

Vic

02-04-2011 om 22:56

Niet gelukt ;-(

Ik moest voor ons alledrie een zomerjas (ik en twee dochters) en ben uiteindelijk alleen geslaagd voor jongste. Die is in de regel de makkelijkste om kleding voor te kopen want in maat 122/128 heb je nog wel leuke spullen (allemaal H&M). Ik schat in dat ik voor oudste nog wel ga slagen, maar voor mezelf vrees ik weer een frustrerend drama.
Waarom zijn er dit jaar alleen maar trenchcoats? En dan in van die deprimerende kleuren, diarrhea green en vomit brown. En in het roze kan ook niet iedereen voor de dag komen. Om dan nog maar te zwijgen over de mateninflatie. Ik heb twee acceptabele jassen aangehad, op het label stond 36 maar het was minstens maat 40 dus ik kon er drie keer in. Daarin is V&D overigens het ergst. Ik vrees dat ik weer een online rondje moet maken. Dan heb ik nog kans op een maat 34 of 32 want die wordt in 'echte' winkels niet eens meer ingekocht.

Fiorucci

Fiorucci

03-04-2011 om 07:37

Vic

Ik vind de kleuren dit seizoen dramatisch! Helemaal eens dus. En trenchcoats staan mij niet.

Valkyre

Valkyre

03-04-2011 om 11:11

Vanity sizing

Het is heel erg met de vanity sizing (zo noemen ze dat in de VS, haha) inderdaad. Ik kom met moeite in mijn oude kleren maat 42, maar paste laatst makkelijk in een broek maat 38... Bizar.

Over die kleuren (mooi omschreven trouwens, Vic) kan ik meepraten. Ik zocht een paar leuke gekleurde shirts voor bij mijn grijze en zwarte werkkleding - niks! Alle kleuren zijn zo blah op dit moment. Als iemand een tip heeft...

Peek inderdaad in Den Haag (ik woon in de regio). Heb je al online gezocht? Oh, en in de grote steden zijn vaak wat vage winkeltjes met merkloze kleding in (zeer) kleine maten, kennelijk voor de tengere medemens. Daar kom ik niet in de grootste maat... En Zara en Mango valt ook klein! InWear heeft ook kleine maten, geloof ik. En heb je Wehkamp al geprobeerd? Die verkopen heel veel verschillende merken. Succes! (Ik ga nogmaals op zoek naar kleurige shirts).

Hahaha vic

Sorry hoor, maar even dit draadje teruggelezen.. begrijp ik het nu goed dat je GEEN zomerjas hebt?

Wat een drama. Of kan je hem nog uit de vuilniszak vissen?

rozenstruikje

rozenstruikje

03-04-2011 om 21:09

1 stapje verder

Ik was naar Bever, want ik vond de ANWBwinkel wat ver fietsen. Daar heb ik nu een tussenjas gekocht! Dat is in elk geval wat. Jas kan helemaal dicht tot boven en heeft ook zakken en is wind- en waterdicht. Maar dat is voor straks vast te warm dus nu zoek ik nog een dunne jas voor erbij. Dus dan ga ik voor meerdere jassen wat iemand hier voorstelde, goed idee!, en dan zal ik ook eens een trenchcoat passen. Dan wordt dat mijn nette, dunne jas. Een knoop in die riem op je rug is ook een goed idee!
En inderdaad Vic, die kleuren daar word ik ook niet blij van. Ook veel beige, blegh! Of wit! Dat is veel te snel niet meer zo mooi wit bij mij.

Hier had de H&M voor kinderen enkel die dikke tussenjassen en dat koop ik niet voor mijn kinderen omdat ze er zo snel weer uitgroeien, dus duur. Oudste heeft ook maat 122-128.

Ik ga al jullie tips en ideeen nog eens goed doorlezen en over een maand weer op stap voor een dunne jas.

Rozenstruikje

Vic

Vic

03-04-2011 om 21:52

Rodebeuk

Ach, het drama valt nog mee. Het is ook nog geen zomerjassenweer geweest tot nu toe Een paar maanden geleden was ik de zooi in de gang zo zat dat ik alle te kleine schoenen en kapotte of lelijke jassen in de kliko heb gegooid. Voor oudste is het lastiger. Die moet fietsen naar school en heeft alleen een winterjas (te warm) of bodywarmer (te koud).

mar

mar

04-04-2011 om 10:17

P&c

zit ook in Utrecht, Rotterdam en Amsterdam.

Ik koop er vaak kleren voor dochter, maar moet er wel speciaal voor heen.
C&A in Rotterdam heeft ook een grote collectie. Ik slaag bijna nooit bij C&A, maar in Rotterdam wil het wel eens lukken.

Valkyre

Valkyre

04-04-2011 om 14:12

Te warm/te koud

Voor zoonlief losse we 't te warm/te koud probleem op door de combi fleecevest/windbreaker/capuchonvest met of zonder bodywarmer. Middelbare scholieren zie ik ook veel met hoodie (capuchonvest) plus bodywarmer.

Voor mezelf doe ik desnoods een extra vestje, plus colbert en dunne sjaal.

Ik had voor als 't regent twee trenchcoats, een dunne en een tussenjas, maar die dunne heb ik in de trein laten hangen, boehoe! Moet ooit weer een nieuwe. Verder nog een winddicht, regendicht, ademend sportjack (H&M, sportafdeling) voor als ik in de tuin werk of ga wandelen. En nog een winddichte fleece (=windbreaker) ook! En voor als 't juist superkoud is een dun fleecevest voor onder m'n winterjas.

Tjonge, wat heb ik veel zooi! Wel heb ik maar drie nette broeken

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

05-04-2011 om 01:06

Desigual

Desigual heeft leuke zomerjassen, die niet groot vallen (ongeveer een maat kleiner). En ook leuke gekleurde shirts natuurlijk. Niet goedkoop, maar je kunt ook wachten tot de uitverkoop, die valt altijd zo vroeg... Tegen de tijd dat ik door heb dat er een nieuw seizoen is aangebroken is het vaak al weer uitverkoop

Overigens gebruik ik toch meestal een ("ademende") regenjas als zomerjas, want als het al niet regent dan is er toch wel kans dat dat later op de dag zal gebeuren... of je hebt geen jas nodig... De Hema had vorig jaar een mooie zwarte regenjas, zelfs nog "milieuvriendelijk" ook. En als het niet regent voldoen jasjes ook vaak.

Tango

Tango

06-04-2011 om 22:55

Trenchcoat?

Is dat zo'n half lange jas met zo'n ceintuur eromheen? Ik ben heel slecht in modebegrippen, heb hier op het forum ook het woord longsleeve geleerd, kende ik ook al niet. Maar zo'n jas vind ik dus ook niets, staat niet als je klein bent volgens mij ( en dat ben ik). Afgelopen weekend zag ik in een nabijgelegen dierenpark twee meisjes rond 7 jaar met zulke jassen lopen. Zag er niet echt leuk en vlot uit, zeker niet omdat er 1 blote benen eronder had, zelfs geen rokje of een zo korte dat het onder de jas viel en dan nog winterschoenen met sokken erin. Sommige mensen kleden hun kinderen echt vreemd.
Maar in ieder geval is jassen kopen mijn hobby ook niet hoor. Ik kwam er van de week achter dat de zo moeizaam vorig jaar verworven jas van Tangodochter nu alweer te klein is. Ze wil nooit roze, dus dat maakt het zoeken al erg lastig. Vorig jaar bij C&A geslaagd, een wit kort jasje, niet de kleur die ik had bedacht (veel te gauw vies natuurlijk) maar hij stond haar leuk. Nu dus weer zoeken, Zeeman, Hans Textiel en Wibra heeft niets, dus dat wordt weer het centrum in. C&A en H&M maar eens proberen. Ik kijk meteen dan maar of ik voor mezelf nog iets zie, want ik loop ook alweer voor het derde jaar in hetzelfde jasje.
Voor Tangozoon heb ik nog 2 spijkerjacks en een gewoon jack liggen, past allemaal nog. Waarom groeit het ene kind nou zo snel en het andere nauwelijks????

Vic

Vic

07-04-2011 om 21:25

Iets gevonden

Ik moest nog een broek terugbrengen naar H&M dus ik heb nog even rond gekeken. Zonder kinderen, dat gaat toch een stuk vlotter en meer ontspannen Ik heb nu een lichtbruine jas gekocht, een soort van ribstof, niet te lang en zonder ceintuur. Ik had nog een spijkerjasje, dus met die twee kom ik de zomer wel door.
Moet ik ook nog even de frustratie kwijt over die broek. Jongste wil nooit passen (begrijpelijk, dat is ook vervelend), dus dan koop ik op de gok. Dit was een broek zonder knoopsgatenelastiek en hij bleek véél te wijd. Dat bij mij kleding te ruim zit kan ik nog wel begrijpen, ik heb geen gemiddeld postuur, maar dochter is zo gemiddeld (1.19 m./21 kg) dat je toch zou verwachten dat alles gewoon past.

Fiorucci

Fiorucci

08-04-2011 om 07:07

Vic

Heb je niet per ongeluk een extra ruim model gekocht? Die heb je namelijk ook bij H&M vor kinderen.

Valkyre

Valkyre

08-04-2011 om 10:28

Tango

Ja, dat is een trenchcoat. Een soort ouderwetse regenjas met ceintuur.

Ben je klein en tenger? Dan is zo'n kort militaryjasje misschien iets voor jou (met knopen waaraan een soort horizontale strepen zitten). Of als je niet zo tenger bent, misschien een colbert-achtig jasje. Goed getailleerd, dat maakt slank (weet ik uit ervaring, haha!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.