Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Minne

Minne

08-12-2008 om 20:47

Zo'n kerstmolentje met bijv. engeltjes dat draait door kaarsen: waar gezien?

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar het eeuwenoude kers'molentje' dat je laat draaien door kaarsjes te branden. Vaak hangen er engeltjes aan. Ik heb gekeken bij intratuin, maar het niet gevonden. Wie o wie weet waar ze te koop zijn nu? Ik weet ook niet zo goed hoe je dit nou noemt, dus zoeken ernaar op internet is heel lastig...

Bedankt alvast voor tips!

Groetjes,
Minne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minne

Minne

08-12-2008 om 21:09

Haha

o jee....maar met welk woooooord moet ik dan zoeken? Engel? kaarsje? draaimolen??? Ik kom het niet tegen, LOLOLOL. HOE HEET ZO'N DING! hahaha...

Moon

Moon

08-12-2008 om 21:12

Ja! zo'n ding wil ik ook al zó lang!

wat zijn ze leuk he, die draaiende engeltjes! Ik zoek al jaren naar zo'n kaarsenengeldraaimolentje ofzo?
Bij curiosia en antiekwinkeltjes of kringloop maak je de meeste kans.Ik ga het via marktplaats proberen, maar ja, hoe gaan we ze noemen??
Moon

Guinevere

Guinevere

08-12-2008 om 21:14

Dinges

Ja, ik heb vorig jaar zo'n dinges gevonden bij de kringloop! Voor 50 cent, een knalsucces. Maar ooooh, hoe héét het ook al weer.....

Minne

Minne

08-12-2008 om 21:16

Archief afgespeurd

maar kan het niet vinden hoor...Dat is het probleem he, wat is de naam van zo'n kerstmolentje???? Heejjj....'kerstmolentje'...misschien lukt die, hahaha.

Ik heb er ooit eentje gevonden bij europatuin! Maar nu waren ze er niet . Via Ebay heb ik ze ook eens gevonden, hele mooie grote, uit duitsland! Maar nu weet ik ook niet meer hoe die genoemd werden.

Vandaag bij intratuin, ook niks gevonden...Echt zoooo raar. Als ik naar zo'n soort winkel ga, vraag ik het ook altijd aan de oudste medewerker daar. Als je een weekendhulp hebt (scholier) kijken ze je echt zo aan van..."waar hééft ze het over???????????". hihi...

Minne

Minne

08-12-2008 om 21:17

Dinges!

Hahahaha....jee...wat stom he.....:S

sita

sita

08-12-2008 om 21:27

Zie hier wat ik zomaar vind met google:

http://www.speurders.nl/overzicht/diversen-en-overige/kerst/nostalgische-kerst-engeltjes-draaimolen-met-kaarsjes-44064831.html
Dat bedoel je toch? Mijn ouders hadden er ook zo eentje..

mijk

mijk

08-12-2008 om 21:42

Dat heet natuurlijk een tingeltangel

hebben wij een paar jaar geleden gewoon bij de intratuin gekocht.. Heerlijk ding..

mijk

mijk

08-12-2008 om 21:51

Als ik er nog meer vind

dan ga ik ze op marktplaats zetten: goede handel http://link.marktplaats.nl/206023428

Vond trouwens het juiste ding en heel veel links door te zoeken op kerstmolentje...

In duitsland hebben ze veel houten, misschien een keer naar een kerstmarkt?

Minne

Minne

08-12-2008 om 22:20

Tingeltangel????? :d

Okee dan! zo heet het dus.....Haha Pelle, ik heb écht gekeken in het archief (engeltjes, kaarsjes, molentje, kerst) maar ik heb het échtttt niet gezien .

Maar jeeeeeee, tien euro??? Ik had hem toen bij europatuin voor 2 euro. Zou die van 10 euro wél meer kersten meegaan????

Heerlijk toch he, die nostalgie....

Minne

Minne

08-12-2008 om 22:22

Moet je eens intypen op google: tingeltangel

dan krijg je me toch een hoop vaags! Van alles, behalve.......JUIST

mijk

mijk

08-12-2008 om 22:27

En toch is het de enige logische naam

volgens onze kinderen Ik heb er al een voor 30 euro gezien en ik weet toch echt zeker dat ik er een jaar of 4 geleden 2,95 voor betaald heb..

Mijk

De echte naam is;

vorig jaar heb ik hem op MP gekocht,ik moest hem hebben ,gewoon uit nostalgie,mijn ouders hadden hem vroeger ook.
ik heb er tien euro voor betaald en op de doos staat; lichter glocken spiel!

Minne

Minne

08-12-2008 om 22:31

Hele leuke naam!

Het is een hele leuke naam! Hij tingeltangelt toch ook )). Ja, ik ook zoiets hoor, iets meer dan 2 euro. Ik had het namelijk ook voor de juf meegenomen voor in de klas. Dat doe ik echt niet als het 10 euro kost. Maar hij was al heel snel gebroken, of ik had een maandagexemplaar, dat kan natuurlijk ook....We hebben er niets raars mee gedaan ofzo, maar ja: een kaarsje moet toch eens vervangen worden :S....

knevel

knevel

08-12-2008 om 22:38

Hier heb ik 'm 2 jaar geleden gekocht

http://www2.kabouterdromen.nl/index.php?cPath=53_55

Hopelijk doet de link het. Best een stevig ding hoor, er is nog niks afgebroken.

Bij de wibra

bij de wibra hebben ze ze ook, tenminste....tot vorig jaar wel elk jaar. ben dit jaar nog niet bij de wibra in kerstsferen geweest...ook rond de 3 euro.
groeten albana

3 suisses

Vroeger verkocht 3 Suisses ze. Bestaan die eigenlijk nog?

Rembrand

Rembrand

09-12-2008 om 09:04

Dirksmama.

Zaten die niet in de Voorstraat in Dordrecht ( vroeger ) ?
Nu hier in Nederland volgens mij alleen nog met een online shop. Ik heb al gekeken maar hij staat er niet bij ( bij de kerstversiering ).
M.

Guinevere

Guinevere

09-12-2008 om 10:51

Prijsstijging

Die prijsstijging komt doordat de vraag naar dingesen zo is toegenomen. En hoe komt dat? Door de jaarlijkse OO-draadjes natuurlijk! Ha, ik kom al helemaal in kerststemming dankzij jullie.

Lijnbaan

Weet niets over Dordrecht, maar 3 Suisses zat ook op de Lijnbaan, achter Termeulen, ongeveer tegenover het loempiacaravannetje.

Ik heb een heel stel van die dingen. Leve de rommelmarkt (heb er ooit zelfs eentje in Australie op de rommelmarkt gekocht...kon niet zonder)

Gisteren gezien

Bij Life & Garden (=tuinbcentrum).

Succes!

Carolien

Carolien

11-12-2008 om 09:43

Houten speelgoed winkel

Hoi, Ik zag zo'n ding staan bij een houten speelgoed winkel bij ons in Deventer.

Margriet*

Margriet*

11-12-2008 om 09:54

Oeh

jeugdsentiment. En dan na kerst alle kaarsvet er weer afpeuteren. Deed ik vroeger altijd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.