Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

24-05-2009 om 23:54

Zumba fitness

Inhakend op het draadje hierboven: Wie zit er op Zumba fitness en wat vind je ervan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik!!!.

En ik vind het geweldig. Het is best wel zwaar. Het lijkt op TV wel mee te vallen, maar in het echie is het zwaarder dan dat het lijkt.
Maar nogmaals ik vind het heel erg leuk. Het is dansen/fitness op opzwepende muziek en ik kom er altijd weer heel voldaan vandaan.
We gaan met een groepje van 5 vrouwen en we lachen natuurlijk ook best wat af.
Groetjes, Isabel

Tirza G.

Tirza G.

25-05-2009 om 11:27

Hartstikke leuk

maar...........best veel springen, en dat kan ik helaas niet vanwege mijn rug.

Tirza

Stom

Ik heb een keer een proefles gevolgd hier in de sportschool en vond er niks aan.

Allereerst het publiek: een erg hoog "onbenullige-vrouwen-gehalte": giechelende dames die in de spiegel stonden te loeren wiens kont dikker dan wel dunner etc.

Dan de les zelf: ik heb op salsa gezeten en dat vond ik echt leuk. Dit is gewoon low-impact aerobics op salsa muziek met wat salsa achtige beweginkjes. Ik vond het bij lange na niet inspannend genoeg!

Nu kan dit uiteraard aan de lokale sportschool en mijn dorpsgenotes liggen, maar wat mij betreft was het niet voor herhaling vatbaar. Ben maar gaan hardlopen: kost bijna niks (op een paar goede schoenen na) en daar word je tenminste echt lekker moe van!

Marlies

pluis

pluis

25-05-2009 om 16:32

Hier spreekt een onbenullige vrouw

en ik vind het leuk. Ik ben geen tutje, sta op een feest lekker te swingen maar mijn ritme gevoel is niet geweldig. Daarom vind ik het prettig dat ik niet tussen strakke dames sta die zichtzelf fantastisch vinden als ze fanatiek voor de spiegel staan te dansen. Zumba is voor mij een manier om te verbranden maar ook om wat swingender te worden zeg maar. Kan voor iedereen weer anders zijn maar ik kom er kletsnat van het zweet vandaan. En er wordt idd flink gelachen. Mijn vriend moet altijd weer lachen als ik zwaar bezweet met maar met een flinke lach op mijn gezicht thuis kom.

Jesse_1

Jesse_1

25-05-2009 om 19:56

Hangt er van af

Ik heb 2x een Zumba-les gehad, bij verschillende instructrices (of hoe heet dat) en bij nummer 3 schijnt het wéér anders te zijn .
Persoonlijk vind ik het net "Nederland in Beweging" met een Salsa-sausje. Erg leuk om te doen en doordat ik zo moet nadenken over de bewegingen vliegt het uur voorbij.
Helaas is het hier mateloos populair aan het worden, waardoor de lessen te vol zijn (echt TE vol, en ze hanteren geen max. aantal deelnemers). Hierdoor kan ik wel voorkomen dat ik voor een spiegel sta, daar ben ik nl nog niet aan toe
Ik zou er zeker een (proef)les aan wagen.
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

25-05-2009 om 20:03

Dus

O ja, vandaar dus ook de verschillende reacties denk ik: iedere instructeur doet het anders! Van iemand die het langer doet hoorde ik dat Dame A het een keer zo inspannend doet dan Dame B, van Dame A vond ze het behoorlijk pittig. Ik vond het bij Dame A niet overmatig inspannend (maar toen waren er een aantal beginners bij, dus misschien daardoor). Bij Dame C vond ik het veel vermoeiender, maar die deed erg weinig "Salsa-beweging" erbij.
Je moet het dus echt uitproberen.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-05-2009 om 00:09

Low impact aerobics

Ha, dat is dus precies wat ik nodig heb. Mijn lijf is wel zo zwaar onder de maat wat conditie betreft. Ik ga al zweten van het idee dat ik naar een sportschool ga
Ik heb gister eens naar filmpjes op Youtube zitten kijken en ik raakte wel wat ongerust. Ik heb een keer meegedaan aan een proeflesje linedance en ik raakte hopeloos uit de maat. Daar voelde ik me overigens niet echt bij thuis, ik ben niet zo'n cowgirl geloof ik. Zuid Amerikaanse muziek heeft een heel ander effect op mij. Dan móet ik meedoen, dus waarom niet in de vorm van fitness? Ik moet nog wel een hele berg luiheid overwinnen...

Mateloos populair

Bij ons ook. Waar ze in onze dansstudio begonnen met 1 les in de week, geven ze er nu 5 (elke dag wel een les te volgen). Overigens geven ze het ook bij andere sportscholen bij ons in de buurt, maar daar zijn lang niet alle leraren/leraressen gediplomeerd Zumba-instructeur. Die van mij is dat wel. En geloof me, ik heb zelfs last van zweetvoeten als ik klaar ben en ik heb geen droog draad meer aan me. Ik vind het dan ook behoorlijk intensief!!
Maar goed, doe eens een proefles mee en kijk wat je er van vind. Ik mag morgen weer!

Jullie hebben me enthousiast gemaakt!

Nog nooit van gehoord, maar nieuwsgierig geworden door dit draadje. Enorm gelachen om het YouTube filmpje met de roze dame... ahgossie. Ziet er ook niet uit alsof ze heel graag veel wil verbranden eerlijk gezegd. Los van maatgevoel; je kunt iig wel iets meer bewegen.
Maar goed. Prompt - zul je altijd zien - zie ik op zo'n TellSell achtig kanaal een voorbeeld-filmpje. Wauw!

Ik ben niet zo'n fitness-fan. Heb na jaren met enorme tegenzin gewoon ook opgegeven om naar de sportschool te gaan om zo'n circuitje te doen. Maar dansen! Heerrrrrrlijk! Als we een swingfeest hebben ga ik uren uit m'n dak dus dit lijkt me echt iets voor mij.

Meteen even flink gezocht hier in de buurt, en een sportschool gemaild. Die meteen terugmailde; ivm de vele vragen starten ze over 3 weken. Ik ga meteen een proefles volgen.

Dus.... dank! Alweer zo'n goede tip via OOL.

Mare

Faith

Faith

26-05-2009 om 22:24

Heerlijk!

Ik ben nu drie keer geweest en het is heel leuk! De muziek is geweldig natuurlijk en ik kom er helemaal bezweet van terug. Moet wel oppassen met springen en heb speciale schoenen gekocht met weinig profiel voor mijn knieen. Maar absoluut leuk als je van dansen houdt! Faith

Nancy

Nancy

27-05-2009 om 22:23

Zumba-ja

Hier nog iemand die Zumba leuk vind. Ik ben echt geen danswonder. De eerste keer voelde ik me net een olifant in een porseleinkast maar toch.....ik vond het wel leuk, hoopte echter wel dat geen bekenden me hadden gezien. Overigens lijkt het wel of Jesse bij de dezelfde sportschool zit als ik. Ook hier zijn de lessen TE vol, geen max. deelnemers. Voor vele lessen worden deelnamepasjes gehanteerd en is een beperkt aantal deelnemers mogelijk hier dus niet (helaas)
Ik vind het best intensief en zweet behoorlijk ondanks dat ik een behoorlijk goede conditie heb. Morgenavond ga ik weer !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.