Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Ergernis honden

Ik vraag me af wat jullie zouden doen😃
Ik heb 2 hondjes. Sinds een maand is er een nieuwe hond(pup) in de wijk. Deze wordt uitgelaten door een mevrouw met een koptelefoon op.
Zij loopt iedere keer strak langs mijn poort en stopt dan bij mijn poort. De hond stopt bij de poort. Mijn honden slaan aan op deze pup en niet zo'n beetje ook. Meerdere keren per dag dus.
Ik loop zelf ook meerdere keren en weet inmiddels prima waar honden liggen die aanslaan. Daar loop je dan omheen. Net als dat je voor sommige andere honden even inhoud of oversteekt om ruimte te geven. Hondenbezitters weten vast wat ik bedoel.

Ik krijg er een punthoofd van dat deze mevrouw niet schijnt te begrijpen dat dit irritant gedrag is. Ik ben ook niet de enige in de straat met deze ergernis trouwens, er slaan meer honden aan, maar het zijn dus ook mijn honden die steeds aanslaan omdat deze mevrouw niet aan de overkant van de straat gaat lopen.

Zouden jullie deze persoon aanspreken?

Ik zou als ik jouw buurvrouw was jou zeker aanspreken op het nu eindelijk eens opvoeden van je honden en voorkomen dat ze blijven aanslaan als er een andere hond voorbij komt.

Overigens hebben wij een vergelijkbaar probleem met een dame met een bakfiets met aanhanger vol honden en nog een zooi honden die eromheen lopen. Ze komt een keer of 8 per dag door onze straat, wat begint om een uur of 6 in de ochtend en dan komt ze rond een uur of 8 weer terug, dan overdag nog zeker 2 keer, in de avond tegen 22 uur heen en een uur later terug en om een uur of 3 in de nacht weer. Elke keer gaan die beesten blaffen, heel irritant. 

Nee ik niet. Mijn honden slaan ook aan op andere voorbijkomende honden.  Daarom heb ik mijn ramen tot op hondhoogte afgeplakt. In mijn straat ben ik ooit aangesproken door een buurvrouw wiens hond als een malle tekeer gaat als ik voorbij loop. Zij vond dat ik te langzaam liep maar mijn hond is 15 dus die kan niet echt sneller.  Ik vind het echt aan haar om haar hond blaffen af te leren.  

Ik loop hier de tuindeur uit en loop langs andere achtertuinen naar het bos. Schrik me elke keer de pleuris wanneer er een hond keihard aanslaat als ik met mijn hond langs hun tuindeur op loop (want ik kan ze dan niet zien). Gelukkig trekt mijn hond er niets van aan en lopen we gewoon door. Maar wel mega irritant. Als mijn hond zo zou aanslaan, moet hij van mij linea recta naar binnen.

yasmijn27

yasmijn27

10-06-2026 om 20:36 Topicstarter

wat ik al dacht, het probleem ligt dus bij mij.
Overigens slaan mijn honden dus niet aan op alles wat voorbij loopt. Zeker niet.
Deze pup blijft uit nieuwsgierigheid staan, neus onder de poort en dan slaan mijn honden aan. En dan neemt mevrouw m niet mee.

yasmijn27 schreef op 10-06-2026 om 20:36:

wat ik al dacht, het probleem ligt dus bij mij.
Overigens slaan mijn honden dus niet aan op alles wat voorbij loopt. Zeker niet.
Deze pup blijft uit nieuwsgierigheid staan, neus onder de poort en dan slaan mijn honden aan. En dan neemt mevrouw m niet mee.

Ik vind dat je die vrouw daar dan wel op mag aanspreken. De hond hoeft niet onder een tuindeur te snuffelen. Vooral omdat jij er last van hebt (aanslaan honden)

yasmijn27

yasmijn27

10-06-2026 om 21:00 Topicstarter

Lotus_ schreef op 10-06-2026 om 20:45:

[..]

Ik vind dat je die vrouw daar dan wel op mag aanspreken. De hond hoeft niet onder een tuindeur te snuffelen. Vooral omdat jij er last van hebt (aanslaan honden)

Nou, ik vind het dus vervelend voor mijn buren. 

Zij gebruikt zo'n lange uitlooplijn. Hond is veel eerder bij de poort dan de baas. Er zijn al meer mensen die wat hebben geroepen. Pup gaat ook eerder de hoek om dan de baas door die lange lijn en verrast dan mensen.

Zij lijkt commentaar niet te horen door die koptelefoon. En ik zou dan dus iemand echt moeten aanspreken op haar uitlaatmethode. En eigenlijk heb ik daar dus niet zo'n zin in.

yasmijn27 schreef op 10-06-2026 om 21:00:

[..]

Nou, ik vind het dus vervelend voor mijn buren.

Zij gebruikt zo'n lange uitlooplijn. Hond is veel eerder bij de poort dan de baas. Er zijn al meer mensen die wat hebben geroepen. Pup gaat ook eerder de hoek om dan de baas door die lange lijn en verrast dan mensen.

Zij lijkt commentaar niet te horen door die koptelefoon. En ik zou dan dus iemand echt moeten aanspreken op haar uitlaatmethode. En eigenlijk heb ik daar dus niet zo'n zin in.

Ik denk dat ik in zo'n geval een leugentje om bestwil zou vertellen want ik vind het dus wel heel asociaal om je hond onder een poort door te laten snuffelen.  Dat mogen mijn honden echt niet.  Ik zou denk ik zeggen dat je je hond 2x net op tijd hebt kunnen tegenhouden, maar dat hij er niet goed op gaat als andere honden in zijn territorium komen en het kan zijn dat hij straks tanden in zijn neus heeft staan meestal lukt het dan prima om je hond bij te houden

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.