Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Folliculitis bij hond...

Mijn lieve Loki van 3 jaar (kruising ierse setter/golden retriever/flatcoat retriever) kampt al een poos met huidklachten. Hij heeft korstjes, het jeukt blijkbaar, heeft nu weer van de dierenarts Seroquel gekregen. De dierenarts gaat ervan uit dat hij allergisch is voor iets en stelt voor om te onderzoeken wat het precies is, en vervolgens desensibiliseren. Dat is dan een jaarlijks terugkerend iets. Hond zit al aan de hypoallergenische brokjes van Royal Canin, maar blijkbaar helpt het niet voldoende. Ik ben ook bang dat hij af en toe snoept van de kattenbrokjes...
Ik wil graag weten wie hier ervaring heeft en of het echt geholpen heeft, want ik schik nogal van het kostenplaatje. Aan de andere kant zit hond (letterlijk) niet lekker in zijn vel, en ik wil wel in mijn spaarpot graven als het echt gaat helpen.
Weet iemand raad?
Sini

Plens

Plens

07-01-2021 om 19:25

Hills

Probeer die van de dierenarts eens, de hypoallergene brokken van Hills. Mijn retriever had veel diarree en hotspotplekken en dat voer heeft het drastisch helpen verminderen. Ze hebben er weinig van nodig, weinig ontlasting mee ( alles wordt bijna opgenomen) en ze stinken niet zo uit de bek of met winderigheid.

Het kattenvoer ging bij ons op het aanrecht, desnoods met een stoel ervoor als de kat geen goede springer is.

Bloedonderzoek lijkt me altijd wel kunnen?

Seroquel

Dat ik roch antipsychotica?
Hond van vriendin krijgt Apoquel ook voor allergische reactie en doet t daar heel goed op. Eerst hoge dosis en dat was erg prijzig maar nu kan ze met onderhoud op 3 x half tabletje per week. Soms bv t hooikoortsseizoen start dan moet ze even wat ophogen. De hond doet t er supergoed op. Heeft ook dieet,bloedonderzoek etc allemaal gehad voor ze dit startten. Dit is t enige wat werkt

Sinilind

Sinilind

07-01-2021 om 21:11 Topicstarter

Ha ha ja Apoquel niet Seroquel

Stom!
Sini

40er

40er

07-01-2021 om 21:37

Gluten?

Hond van vrienden had een gluten allergie. Kreeg uiteindelijk vlees en geen klachten meer.

Nog even nagevraagd

Hond krijgt voer van de Watermolen,hypoallergeen. Dit is een voer waar ze t goed op doet.kreeg eerst ook Dierenartsvoer maar t voer wat ze nu krijgt was volgens dierenarts ook heel goed. Scheelt wel veel geld. De Apoquel kreeg ze samen met ontstekingsremmer om te starten. Ze eet tussendoor alleen gedroogde rundersnacks,geen kip of gewone hondenkoekjes.
Andere golden retriever krijgt ook Apoquel, heeft heel erge allergie en hotspots, die heeft nog wel meer pillen per week nodig.
Moet ik navragen hoeveel.

Weet je al wat je gaat doen?

Sinilind

Sinilind

26-01-2021 om 12:00 Topicstarter

De hond wordt uitgebreid getest door de dierenarts, er wordt daarna een preparaat gemaakt om hem te desensitiveren (als het zo heet). Duur. Maar het arm beest kan niet zo eeeuwig blijven krabben 

Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.