Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Knorretje

Knorretje

27-01-2019 om 22:42

Gezocht: leuke naam voor onze pup

Hallo,

Binnenkort krijgen wij een pup en we zijn naarstig op zoek naar een leuke naam.

We krijgen een mini australian labradoodle. We weten nog niet of het een teefje of een reu wordt, ook de kleur weten we nog niet.

We hebben op dit moment 2 namen maar zijn nog niet volledig overtuigd. Voor een teefje Suus, een reutje Guus.

Het zou fijn zijn wanneer anderen mee zouden willen denken.

Wie o wie wil eens met ons meedenken?

Alvast bedankt 😊


Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-01-2019 om 22:50

Truus

Meestal draaien dit soort topics erop uit dat mensen toch hun eigen idee doen.

Knorretje

Knorretje

27-01-2019 om 23:15

Phryne Fisher

Wat bedoel je daarmee?

Eén lettergreep.

Is niet fijn als hondennaam, vind ik.
De hond roepen wordt dan"SuuuuuuuuUUUUssssss".
Suuuuske! Klinkt al beter, oefen maar eens.

Suske of Wiske?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2019 om 01:01

Aussi

Uitgesproken als oosie, of als je dat leuker vindt ausie.

Onze hond heeft de naam van een kleur, maar dan in het Spaans/Frans. Daar zou je mee kunnen spelen.

Verder vind ik 'ouderwetse' jongensnamen voor een hond erg leuk. Gijs(je), Teun(tje). Voor een 'meisje': Ivy (aivie), of Dunya (spreek uit doenja) of Daisy/Desie.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-01-2019 om 07:36

Leuk

Ik vind Suus en Guus leuk. En je kunt er makkelijk een -je achter plakken indien nodig

Mariska

Mariska

28-01-2019 om 07:48

Misschien

Gus en Suzy voor een Australisch ras?

@Emma

@Emma

28-01-2019 om 08:29

Australische naam

Kiwi

Wees voorzichtig met namen die hetzelfde klinken. Als je er eentje moet roepen.....

@Emma

@Emma

28-01-2019 om 08:31

Oh nee

toch niet
Kiwi's komen iuit Nieuw Zeeland 🤣🤔

Triva

Triva

28-01-2019 om 08:36

Idd

Twee lettergrepen anders klinkt het zo hard: Guus! Of wordt het guuhuuus en dat is weer zeurderig.

Suus

Suus

28-01-2019 om 09:42

Kort kan wel

Onze hond heet Joep en op onze puppycursus heetten er meer honden met een korte naam, ook een Guus en Siep, Bram en Max. Ik vind een korte naam juist stoer en duidelijk.

Suus

Suus

28-01-2019 om 09:43

Beetje rare zin

Zijn er meer honden met een korte naam bedoel ik...

Triva

Triva

28-01-2019 om 09:51

Suus

Natuurlijk kan het wel maar hoe roep je die honden dan? Joehoep of Joep!, Guus! of Guuhuus, Siep! of Siehiep, Bram! of Braham, Max! of Mahax?

mijk

mijk

28-01-2019 om 09:56

Wij hebbben nu een Noa

Ik vind Guusje voor een meisje dan ook wel weer leuk. Een van Noa's zusjes heet Juul past mischien ook wel..

Wij hebben er enorm mee geworsteld deze ronde vooral omdat we ons er alle vier mee bemoeide..

Mate vind ik voor een australisch hojdje dan wel weer grappig

mijk

mijk

28-01-2019 om 09:57

De leukste

Naam is die van wijkgenoten die afgesproken hadden dat ze aan hun laatste hond toe waren. Nu is er een hond. Ze heet Oeps ( I did it again).

Mijk

knorretje

knorretje

28-01-2019 om 13:03

Kijk, zo komen we toch weer op ideeën.

We denken niet dat we het meisje gaan krijgen maar voor de zekerheid moeten we wel een naam hebben. Juul vind ik erg leuk. Heb ik dus ook in de groep gegooid.

Aussie, Suzy, en gijs heb ik er ook bij opgezet.

Ben blij met de reacties. Leuk om te horen hoe je creatief aan de slag kunt gaan om een naam te vinden. Ik was al gaan zoeken op australische namen maar op een gegeven moment lees je er overheen.

Kom maar op met meer!!😋

Ad Hombre

Ad Hombre

28-01-2019 om 13:37

Jack

Jack the Ripper lijkt me wel creatief

Olivia

Olivia

28-01-2019 om 13:43

Bruno

Onze hond (mannetjes poedel) was donkerbruin en heette Bruno, wie weet is die van jullie ook bruin van kleur (alhoewel je een witte hond natuurlijk ook Bruno kan noemen ;-0 )

Fransien

Fransien

28-01-2019 om 14:47

Harry

Laatst gehoord, vond ik wel leuk

Suus

Suus

28-01-2019 om 14:52

Triva

Ik roep hem met z'n naam, dus kort maar krachtig Joep! Maar dat doe ik ook als ik de kinderen roep, ik roep geen Suuuuus, als Suus van boven moet komen. De kinderen willen hem nog weleens Joepie noemen, dat is hun koosnaam voor Joep.

Boaz

heet onze halfdoodle.
Ik vond bowie ook wel grappig en dat wilde de rest niet en zo noem ik soms. ( buurjongetje noemde m bowaps dus dat roepen we ook wel )
Ik vind 2 lettergrepen wat fijner omdat ik anders snel suuhuus of suusje roep,betrap ik mezelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2019 om 19:27

En jij biedt je meteen aan als eerste slachtoffer? 😉

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2019 om 19:34

Halfdoodle

Als je bedenkt dat een labradoodle al een 50/50 mix is van poedel en labrador, wat is een halfdoodle dan? Wij hadden ooit een kruising boxer/labrador, maar dan van een echte kruising aan moederskant en een volle boxer aan vaderskant. Driekwart boxer dus. Het resultaat was een zwarte boxer met een iets breder middel. Prachtig om te zien 😊

Kaaskopje (ot) De kruising uit t draadje van deze zomer

3kwart golden retriever kwart poedel. Niet de poedelkant op teruggekruist maar de golden retriever op. Het is een...wat ontplofte retriever😂

Jackie

Jackie

28-01-2019 om 20:36

Jackie voor een 'meisje'

en Ozzy voor een 'jongentje'

Ook leuk: Ollie, Bennie, Bowie, Lloyd, Bombaay, of Bonnie, Thea, Keesje, Sascha, Björk, Mollie, Billie.

Mams

Mams

28-01-2019 om 20:42

Skipper!

Skipper vind ik de beste hondennaam die ik ken. Voor een reu en voor een teefje allebei prima!

Leuk al die namen...

Ik zie mijn halve familie voorbij komen
Overigens houd ik ook van korte namen, waar Suus het over heeft. Het gaat om meer dan één lettergreep. Vind ik gewoon prettiger bij een hond. Staat verder los van een korte of lange naam. Maar het is maar een mening.

Hoe lang van te voren weet je of het een reu of teef wordt? Dat halveert zo lekker met namen. Of bijna, een genderneutrale naam is ook handig. Robin!

mix

mix

29-01-2019 om 00:35

Joep

Joep
Pip
Fleur
Rex
Kaatje
Lara
Puck

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2019 om 00:48

Grappig

met een net uit bed kapsel dus ).

Leuk hoor!

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2019 om 01:02

Nog meer

Dora (van labraDOR)
Dorus
Als je zoekt wat bruin is in het Spaans/Frans weet je onze hondennaam. We krijgen er complimentjes voor.
Boyd (riep eigenlijk ook heel prettig, ondanks de een-lettergreep)
Riva
Otis
Jeangu (leuke zanger ), uitspraak Djengoe.

Kaaskopje (ot)

Ik heb nog nooit een hond gezien die zo in de kreukels kan liggen als ie net wakker is als onze Boaz. Echt...totale puinhoop hahahah. Zakt na een minuut of 10 in.
Onze dochter heeft als 2e naam een naam die maar 1 klinker scheelt met jouw hond

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.