Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Warkin

Warkin

21-10-2016 om 12:31

hekel aan labradors


Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2016 om 14:06

Fiorucci

Lotgering.

Fiorucci

Fiorucci

17-11-2016 om 16:25

Kaaskopje

Oh mooi, ik ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-11-2016 om 14:27

Fiorucci

Het bevalt ons prima.

Fiorucci

Fiorucci

19-11-2016 om 11:34

Kaaskopje

Ja, ik vind het ook erg goed voer. Ze zijn er dol op.

Warkin

Warkin

20-11-2016 om 11:13

Lilian1

"Ze nam wel eens wraak op buurjongetje wat dan haar wilde slaan als spel. Mocht natuurlijk niet van zijn moeder, maar dan zei ik wacht maar even. Ik waarschuwde hem dat ze wat terug doet.... hij ging door. Dan loopt ze een rondje,draait ineens en mikte m met d'r kont zo achterover op de grond... dat mocht dan weer wel "

Je waarschuwde hem dat ze wat terug doet zeg je. Jij bent nog altijd verantwoordelijk voor wat je hond doet; besef dat wel. Zo sloeg een jongetje ook steeds met zo'n takje venijnig naar de kop van mijn hond. Jongetje was achteraf zwaar autistisch met ADHD; hij kon niet anders. Ik blijf dan toch verantwoordelijk voor mijn hond dus ik moet er voor zorgen dat mijn hond niet in contact komt met het jongetje. Zo simpel ligt het.

Dat je hond het kind met d'r kont zo achterover op de grond mikt, vind ik niet best. Dat zou ik als baas dus echt niet accepteren van mijn hond. Sterker nog, je had je hond veel eerder uit de situatie moeten halen zodat dit niet kon voorkomen. Was als het ventje nu op zijn achterhoofd was gevallen? Ik dek dat de ouders er dan heel anders over denken. Jij blijft verantwoordelijk voor wat je hond doet; zo zit de wet nu eenmaal ik elkaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2016 om 12:05

Dat ben ik wel eens met Warkin

Hoe graag je iemand ook eens betaald zou zetten dat hij je hond plaagt of pest, dat doe je niet. Als de hond toch iets uithaalt ben jij als hondenbaas de eindverantwoordelijke.

Ik ben één keer in mijn leven mijn zelfbeheersing kwijtgeraakt. Een vrouw trapte naar onze toenmalige hond. Toen heb ik met mijn schoudertas naar haar uitgehaald. Ik heb haar niet geraakt volgens mij, maar ik was zó boos op dat moment. Ik ben verschrikkelijk keurig, maar toen stond ik als een kijvend wijf op straat.Dat ik dit nog weet na zoveel jaar zegt iets over mijn verdere gedrag tussen toen en nu. Het verdiende geen schoonheidsprijs.

Onze hond was niet boos,

Die speelt altijd met d'r kont, ook bij honden en als ze blij is draait ze om en zwiept zeker d'r kont. Uit de situatie halen zag ik dus niet zo. Hond zag t als spelen en sprong lekker heen en weer.De buur had meer zoiets van hoe leer ik t m af dat ie alle honden mept ipv aait. Nou nu zat ie op z'n kont int gras. Hij is nog steeds gek op onze hond. --

Ik heb wel eens bijna uitgehaald naar een manneke van een jaar of 9 dat naar onze hond schopte toen hij nog een pup was. Hij liep met ons mee naar huis samen met z'n moeder en pup zwalkte nog wat heen en weer, ook in zijn buurt. Schopt ie hard naar de hond die gelukkig opzij sprong. Ga weg,Rot op beest.... nou ik werd echt witheet en blafte m toe. Doe effe heel gauw normaal. Zegt z'n moeder...ja hij is nog steeds niet in zijn hum....

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2016 om 14:52

Lilian

Als iedereen het als een spelletje zag, is er niets op tegen. Als je maar wel door hebt dat jouw kijk op wat spel is, niet de kijk van een ander hoeft te zijn.

Uithalen met woorden, begrijp ik uit je verhaal. Ja, ik zou ook boos worden als een kind van die leeftijd zonder aanleiding schopt. Niet alleen mensen(kinderen) kunnen beschadigd raken door nare ervaringen met honden, maar omgekeerd ook.

ja wij zagen t als spel

als volwassenen.
Met t manneke heb ik met woorden uitgehaald ja, maar oooo wat moest ik me in houden om m geen dreun te verkopen!! En die moeder die zo reageerde kon ik ook wel wat doen. Ze zeggen dat baasjes hun hond soms niet onder controle hebben en veel goedpraten. Nou dat deed zij met dr kind.

Warkin

Warkin

21-11-2016 om 22:10

Lilian1

Kinderen zijn toch echt heel andere wezens dan honden. Ik snap nooit zo goed waarom kinderen er altijd bij betrokken worden wanneer het over opvoeden van honden gaat. Een hond is nu eenmaal geen kind en andersom ook niet. Alhoewel vele baasjes wel vinden dat hun hond hun kind is en de hond menselijke eigenschappen toedichten met alle gevolgen van dien.... dan krijg je van die domme opmerkingen als:" ja, maar mijn hond denkt dit of hele verhalen die een hond zogenaamd vertelt". Dat beest denkt daar niet over na, oordeelt niet, die ziet iets en reageert erop, puur uit instinct. Een kind daarentegen heeft wel. Dus laten we aub ophouden met discussies als "ja maar dan moet zij haar kind eens opvoeden als mijn hond zo doet." Als baas ben en blijf je verantwoordelijk wat die hond ook doet. Jij hebt als baas je hond onder controle te houden.

En die opmerking van die moeder van dat jongetje dat naar je pups schopte. Ik zou vragen wat ze bedoelt met "niet in zijn hum". Je weet niet wat het kind mankeert he. Afhankelijk van haar antwoord zou ik pas boos reageren.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2016 om 23:01

Warkin

Ik ben een heel erg begripvol mens. Het is best raar om dat over jezelf te zeggen misschien, maar zo kennen mensen mij. En toch zou ik niet in eerste instantie het welzijn van het jongetje als prioriteit hebben in zo'n situatie. Hij hoort niet te trappen of schoppen, klaar uit. Ik vind het echt te ver gaan om te verwachten dat je in zo'n situatie naar de hum van zo'n jongen gaat vragen. Ik zou boos zijn en vinden dat de jongen zijn hum niet oo mijn hond mag botvieren.

Honden zijn geen kinderen in de ware zin van het woord, ik ben net je eens dat je ervoor moet zorgen dat een hond geen andere dieren en mensen lastigvalt of beschadigt, maar ik zou niet weten waarom je wel een begripvol gesprek moet voeren als een kind jouw hond lastigvalt of beschadigt door te schoppen, terwijl het huis te klein is als een hond ongewenst tegen iemand opspringt. Of ga jij dan een begripvol gesprek aan over de hum van de hond?

Als mijn dochter een hond getrapt zou hebben, zou ik ter plekke gevraagd hebben waarom ze dat had gedaan en had ík mijn excuus aan de hondenbaas aangeboden.

Fransien

Fransien

22-11-2016 om 14:30

Honden en kinderen

Tsja, daar kan ik kort over zijn. Kinderen zijn kinderen, honden zijn huisdieren. Kinderen horen opgevoed te worden tot verantwoordelijke, nadenkende volwassenen. Honden horen opgevoed te worden tot gehoorzame, welgemanierde dieren.

Mijn kinderen hebben geleerd dat ze nooit iets zomaar mogen beschadigen en dat telt dubbel als het leeft. Ik leer ze spinnen buiten vrijlaten en bij een kind wat naar een hond schopte zou ik mij diep schamen en zou kind nog niet klaar met mij zijn.
Bij een hond die een kind of volwassene omverloopt verwacht ik (gemeende) excuses en maatregelen zoals aanlijnen om het in het vervolg te voorkomen.
Overigens verwacht ik nog steeds dat honden buiten de vrijloop-zone aangelijnd zijn of heel goed onder appel staan.

Over lompe, omverlopende honden gesproken: mijn schoonmoeder gaat amper vooruit, ze heeft nog steeds heel veel pijn. De dokter is niet tevreden en ze gaat weer naar het ziekenhuis voor extra onderzoek. Er is nog geen sprake van dat ze weer naar huis kunnen. De kinderen vinden het geweldig, maar schoonmoeder is dankzij de pijn nog zo snel uitgeput dat ze amper een kind kan voorlezen. Schoonvader gaat gelukkig wel goed vooruit van zijn hart-operatie en geniet van samen met de kinderen lego-autootjes bouwen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2016 om 15:15

Fransien

Dat is heel vervelend voor je moeder.

Ik ben het verder met je eens. Ik begrijp als hondenbezitter niet dat anderen hun hond los laten in bewoond gebied. Is het niet voor de overlast, dan wel voor de veiligheid van de hond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.