Home » Forum » Hond stinkt onder de oren

Hond stinkt onder de oren

9 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
sinilind
Hond stinkt onder de oren

Onze hond stinkt onder de oren (golden). De dierenarts heeft alles gecontroleerd, de oren zijn schoon. Maar zelf als hij net gewassen is, is het een plekje wat niet lekker ruikt.
Iemand een idee?
Alvast bedankt
Sini

Lilian1
Zwemt ie vaak?

Dan kan t zijn dat t daar net wat langer nat blijft en dat t daarom stinkt. Onze goldenkruising heeft t soms.

Sinilind
Ja hij zwemt vaak

Dus daar ligt het aan. Heb je een oplossing gevonden (afspoelen elke keer?) of is gelijk afdrogen voldoende?
Sini

Lilian1
Goed drogen

Dat scheelt wel. Ik heb een goedkope hondenfohn gekocht toen ie klein was en houd zn oren dan dicht terwijl ik eronder fohn. Stank is dan stuk minder en Ik fohn m effe helemaal anders blijft ie lang nat. Ik heb sowieso rare hond want hij vindt t fohnen heerlijk whahhaha. Hij gaat er echt voor staan.

Kaaskopje
Stank

Haal eens voorzichtig een wit lapje (wattenschijfje mag ook) door de binnenkant van het oor. Zie je bruine stinkende troep, dan kan het oormijt zijn. Dat gaat niet vanzelf over. Daar moet je iets voor halen bij de dierenwinkel of da. Hond heeft dan ook erge jeuk.

Een oorontstéking kan ook. Daar zou ik sowieso mee naar de da gaan. Honden met hangoren zijn gevoeliger voor "smetten" omdat er minder frisse drogende lucht onder kan komen en het dan gaat broeien.

wil40
Kaaskopje.

De dierenarts heeft alles gecontroleerd schrijft Siniland. De hond is gezond.

Een golden ruikt sowieso altijd een beetje en kan behoorlijk naar "natte was" ruiken. Ik had een hond met echte lange hangoren en veel haar. Ik knipte de ergste bossen haar altijd weg onder de oren en tussen de tenen en idd, droogföhnen.

Kaaskopje
Wil

Oh wat gek is dat soms toch.. ik mis dan gewoon stukjes tekst.

Kaaskopje
Oorsmeer?

Ik ken het fenomeen wel. Kort knippen kan helpen.

Lilian1
Ik knip de oren er onder wel korter idd

en dun t ook uit. Zeker omdat t een mixje is heeft hij daar veel haar

Leerachterstand wegwerken, hoe doe je dat?!

Lees hier of je kind een achterstand heeft en wat je kunt doen.