Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Hond stinkt onder de oren

Onze hond stinkt onder de oren (golden). De dierenarts heeft alles gecontroleerd, de oren zijn schoon. Maar zelf als hij net gewassen is, is het een plekje wat niet lekker ruikt.
Iemand een idee?
Alvast bedankt
Sini

Zwemt ie vaak?

Dan kan t zijn dat t daar net wat langer nat blijft en dat t daarom stinkt. Onze goldenkruising heeft t soms.

Sinilind

Sinilind

23-07-2020 om 18:38 Topicstarter

Ja hij zwemt vaak

Dus daar ligt het aan. Heb je een oplossing gevonden (afspoelen elke keer?) of is gelijk afdrogen voldoende?
Sini

Goed drogen

Dat scheelt wel. Ik heb een goedkope hondenfohn gekocht toen ie klein was en houd zn oren dan dicht terwijl ik eronder fohn. Stank is dan stuk minder en Ik fohn m effe helemaal anders blijft ie lang nat. Ik heb sowieso rare hond want hij vindt t fohnen heerlijk whahhaha. Hij gaat er echt voor staan.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2020 om 13:05

Stank

Haal eens voorzichtig een wit lapje (wattenschijfje mag ook) door de binnenkant van het oor. Zie je bruine stinkende troep, dan kan het oormijt zijn. Dat gaat niet vanzelf over. Daar moet je iets voor halen bij de dierenwinkel of da. Hond heeft dan ook erge jeuk.

Een oorontstéking kan ook. Daar zou ik sowieso mee naar de da gaan. Honden met hangoren zijn gevoeliger voor "smetten" omdat er minder frisse drogende lucht onder kan komen en het dan gaat broeien.

Kaaskopje.

De dierenarts heeft alles gecontroleerd schrijft Siniland. De hond is gezond.

Een golden ruikt sowieso altijd een beetje en kan behoorlijk naar "natte was" ruiken. Ik had een hond met echte lange hangoren en veel haar. Ik knipte de ergste bossen haar altijd weg onder de oren en tussen de tenen en idd, droogföhnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2020 om 17:20

Wil

Oh wat gek is dat soms toch.. ik mis dan gewoon stukjes tekst.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2020 om 17:22

Oorsmeer?

Ik ken het fenomeen wel. Kort knippen kan helpen.

Ik knip de oren er onder wel korter idd

en dun t ook uit. Zeker omdat t een mixje is heeft hij daar veel haar

Sinilind

Sinilind

24-08-2020 om 22:50 Topicstarter

Theorie klopte

Na 3 weken in Frankrijk waar hond niet gezwommen heeft zijn we terug in Nederland waar hij wer zwemt (en stinkt).
Nu zit ik met een dilemma: hem laten zwemmen (zijn lust en leven, zodra hij water ziet springt hij erin) of ergens gaan wandelen waar geen water is. Ik droog hem natuurlijk af zodra we weer bij de auto zijn maar het helpt niet afdoende.
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

24-08-2020 om 22:59

Spontane inval

Je zou zijn oren even met een zachte band omhoog kunnen binden zodat de oren kunnen uitdampen.

Sinilind

Onze hond stonk tijdens de hitte ook flink hoor,pfjoew...leek wel stinkkaas. Maar hij had t zo warm dat ik t voor lief nam. Nu is het koeler.Ik beperk onze hond nu wat. Hij mag best pootje baden maar echt zwemmen is ongeveer 1 x p week. Hij springt er ver of diep in als ik een bal of stok gooi dus dat scheelt wel.

juf Ank

juf Ank

25-08-2020 om 19:20

mijn ervaring

is dat labradors en golden retrievers altijd enorm sterk ruiken. En onder de oortjes zit die huid op elkaar dus dat kan een beetje gaan schimmelen als hij steeds nat is.
Oren zijn vaak een heerlijk broedplekje voor bacteriën: te lange haren en hangende oren zorgen voor een tochtvrij, vochtig klimaat.

Hierdoor kan de oormijt zich prima nestelen. Ook de binnenkant van de gehoorgang kan gaan ontsteken en voor pijnlijke, jeukende plekken zorgen.

Wanneer er veel pusvorming is, kan dit enorm gaan stinken. Denk niet dat dit gewoon bij de (over)productie van oorsmeer hoort: gezond oorsmeer is bruin (niet rood!) en geeft geen sterke geur af.

Ga hierbij niet zelf dokteren: in het slechtste geval is je lieve viervoeter zo meteen doof. Een succesvolle behandeling duurt lang en heeft niet de makkelijkste manier van medicatie toedienen. Voor je hondenvriendje echter, is dit gerommel rond zijn hoofd het meer dan waard.

Sinilind

Sinilind

26-08-2020 om 09:13 Topicstarter

Nee geen ontsteking

En oorsmeer zit er gewoon uit, geen pus niets.
Sini

Hier ook niet hoor

2 weken geleden jaarlijkse goedkeuring gehad. Alles schoon,bijna geen oorsmeer. Normaal ruikt hij eigenlijk helemaal niet. Hij verliest ook bijna geen haar, moet worden geknipt.
t Is echt als hij veel zwemt. nu is het veel minder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.