Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Hondendieven


Oh bah, je zal het meemaken.
Ik heb twee border collies en een nogal opvallend mooie (smaken verschillen) hond waarvan mensen denken dat het een bijzonder gekleurde border collie is.
Mijn honden zijn nooit zonder toezicht in de tuin en ik let nu nog beter op ze als ik met ze wandel.
Ze zijn alle drie gecastreerd en twee van de drie zijn al oud.
Ik moet er niet aan denken wat ze met mijn honden zouden doen als ze erachter komen dat ze compleet nutteloos voor de fok of verkoop zijn.....

AnnaPollewop

AnnaPollewop

04-09-2021 om 12:44 Topicstarter

Laten we maar hopen dat mensen binnenkort weer nieuwe interesses krijgen, dan komen al die mode- en corona-borders vanzelf als herplaatser beschikbaar en is de markt weer over voor jatten en illegaal fokken.
Ja, het is erg cynisch, maar zolang mensen in een opwelling een hond willen en niet zorgvuldig naar de achtergrond kijken, houd je dit bij elk ras dat toevallig eventjes populair is.

Gisteren zijn er in Gilze (Noord-Brabant) twee boerboels en een papegaai gestolen.
Een oproep om uit te kijken naar deze dieren wordt volop gedeeld op facebook, foto's van de daders zijn er ook bij geplaatst.

Aanvulling: In hetzelfde bericht wordt nu ook een melding gedaan van twee honden die vandaag in Tilburg zijn gestolen 

Tover-Feetje schreef op 11-09-2021 om 16:36:

Gisteren zijn er in Gilze (Noord-Brabant) twee boerboels en een papegaai gestolen.
Een oproep om uit te kijken naar deze dieren wordt volop gedeeld op facebook, foto's van de daders zijn er ook bij geplaatst.

Aanvulling: In hetzelfde bericht wordt nu ook een melding gedaan van twee honden die vandaag in Tilburg zijn gestolen

heb je een link? ik zie niets verschijnen als ik eea intik in google

https://www.facebook.com/TerrorMokka/posts/3077029599247330

Hopelijk doet hij het.
Het verhaal van de honden in Tilburg heeft een wending gekregen, de ex schijnt de honden te hebben weg gehaald.

---

---

11-09-2021 om 22:50

WendelmoedM schreef op 04-09-2021 om 12:44:

Laten we maar hopen dat mensen binnenkort weer nieuwe interesses krijgen, dan komen al die mode- en corona-borders vanzelf als herplaatser beschikbaar en is de markt weer over voor jatten en illegaal fokken.
Ja, het is erg cynisch, maar zolang mensen in een opwelling een hond willen en niet zorgvuldig naar de achtergrond kijken, houd je dit bij elk ras dat toevallig eventjes populair is.

Heeft geen enkele zin. Hoezo nieuwe interesses en modehonden? Je weet dat in de tijd van Lassie de schotse herder heel populair was? In de tijd van de 101 dalmatiërs de .... op dit moment zijn er gewoon heel veel honden gewild. Ik denk dat het toeval is dat ze net de borders hebben genomen. Ook andere rassen worden gestolen. De gelegenheid maakt de dief. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.