Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

In vakantie op huisdier passen

passen jullie in de vakantie weleens op huisdieren van een ander? Wat beleef je met die beestjes ?

Zoon heeft 3 weken op het huis en de katten van een vriend gepast. Heerlijk vind hij dat, eindelijk even zonder de rest van het gezin op zichzelf.

Dochter en ikzelf hebben ook al een  paar keer op de vissen van ex gepast. Die echt heel erg, allemaal het loodje legden. Nu heeft hij gelukkig geen vissen meer. 
Ik deed het ook echt niet nog een keer. Ik weet er te weinig van en ex nog minder. Maar hij had toch voor die reisjes een flink aantal jaren dezelfde vissen gehad, dus daar ging echt wel iets goed. Maar dat was blijkbaar niet over te dragen.

Bovendien heb ik heel vroeger wel eens voor vissen gezorgd in een ziekenhuis waar de gebruikelijke firma even uitgevallen was. Vies vond ik dat, het moest gebeuren, maar vissen met poep achter hun staart aan hebben niet mijn grote liefde. Als ik die bak ook schoon moet maken.

Katten en honden geen bezwaar, ook vogels kan ik wel in leven houden.
Gelukkig hebben we altijd wel adresjes voor elkaar.

konijnen van vrienden. Ze blijven gewoon daar, ik fiets dagelijks naar ze toe. Eten geven, even knuffelen. Tegelijk ook de post en de plantjes daar doen.
Als wij op vakantie gaan hebben we ook oppas voor de dieren. Die komt ook 1x per dag.
Verder ben ik ook het noodcontact voor de hond van een vriendin. 

Meerdere keren op poezen ( of katten, geen idee😄) gepast en ook vissen. Binnenkatten, ik had mijn handen er vol aan om ze binnen te houden. Ik heb niets met katten en al helemaal niet met die vieze kattenbakken maar heb liefdevol mijn taak volbracht. 
Tropische vissen hebben het ook allemaal overleefd, heb er wel een keer een deskundige bijgehaald, maar alles was oké. 

Ik heb eigenlijk een hekel aan oppassen op dieren maar gun een ander hun vakantie. 

Ik heb zelf een hekel aan huisdieren. Ze stinken of maken het huis vies en het is een gedoe met op vakantie gaan. Want dan moet je opvang regelen. Vorig jaar hadden we 2,5 weken de hamster van het vriendinnetje van mijn dochter te logeren. Werd met voer en schone kooi bezorgd en kon omdat het zomer was in de garage staan. Zo konden mijn kinderen toch even van een huisdier genieten, zonder dat ik de nadelen ervan had.

Wij hebben momenteel cavia's te logeren. Superleuke beestjes en ik leef me uit door lekkere groente en speeltjes voor ze te kopen. Twee weken is echter wel lang genoeg. Ze hebben een enorm hok waar ik eigenlijk geen plek voor heb en ze stinken enorm. Ik heb vrijdag het hok verschoond. Dat was best een werk, en nu ruik ik ze alweer.
Onze katten vinden het maar eng. Tijdens het verschonen liepen ze in een lage ren in de kamer en de katten slopen er achterdochtig langs de kamer uit. Heel grappig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.