Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Inzamelingsplatforms voor operatie poes. Realistisch?

muis231

muis231

25-12-2025 om 01:16 Topicstarter

Fijne Feestdagen allemaal.

Jij ook. En fijn samen met Xula.
Fijn dat het allemaal goed is gekomen.

Jemig Susan. Wat heb jij veel meegemaakt. En wat ben ik blij dat het goed gaat met Xula. Ik wens voor jou een heel gelukkig en zorgeloos 2026. Hele dikke knuffel voor jou 

muis231

muis231

26-12-2025 om 21:35 Topicstarter

Dank jullie wel. Maar dan ook echt uit mijn hart. Ik houd het niet droog na wat jullie voor me gedaan hebben en meegeleefd hebben en hoe mijn poes Xula is geholpen. (ik weet het, ik heb het al minstens 10x gezegd en jullie bedankt maar jullie hebben geen idee wat voor geluk me dat gebracht heeft in deze dagen).

Voor mijzelf zou ik nooit hulp accepteren, laat staan vragen. Maar voor mijn Xula moest ik iets doen. En het feit dat ik hier alleen om advies kwam vragen en letterlijk binnen 1 dag geholpen werd door een aantal fantastische mensen hier, dat kan ik nog steeds niet bevatten.

Veel meegemaakt inderdaad. Maar ik moet door (en ik zal doorgaan). Ik heb altijd in mijn achterhoofd dat er mensen zijn die het nog slechter hebben getroffen en ik heb nog een zoon. Ik heb nog iets om voor te gaan. Mijzelf op orde brengen en zorgen dat ik een goede moeder kan zijn voor mijn zoon (al is hij al volwassen, het blijft mijn kind.

Misschien zal ik hier ooit eens het hele verhaal vertellen. Ik heb dat overwogen alleen in het openbaar vind ik een beetje eng.

Maar er is een persoon die mij heeft gezegd dat ik altijd met haar kan praten als ik daar behoefte aan heb. Nu heb ik altijd professionele hulp afgeslagen. De voornaamste reden is omdat ik het hier in Spanje één keer geprobeerd heb. Eerst een psycholoog en daarna een psychiater. 

Er werd alles behalve een gesprek gevoerd over mijn gevoelens, hoe hiermee om te gaan en hoe mijn praktische problemen die bij het overlijden van mijn man en zoon zijn gekomen op te lossen en te verkroppen.

Maar eerlijk gezegd? Ik heb 2 keer bij een "professioneel" gezeten die niet luisteren, slechts een kwartier tot 20 minuten de tijd voor mij hadden en mij vooral probeerden medicijnen "aan te smeren". Misschien uit goede bedoelingen en misschien moet ik ook niet meer verwachten van de gratis gezondheidszorg die men hier in Spanje krijgt, maar het is van een zeer laag niveau en ze lijken overbelast.

Ik geloof zeker in goede psychologen en andere professionele hulpverleners, maar die vind je niet in de standaard zorgverzekering. Nu heb ik hier niet zo veel verstand van, maar dit is hoe het in mijn ogen zit.

Lieve groeten,
Susan

En een fijne tweede Kesrtdag!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.