Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Kattenluikjes-sabotage

Ik heb 4 katten. Deze zitten 's nachts beneden waar een ruimte voor ze is ingericht. Ik heb in de deur een (groot) kattenluik met een draaislotje dat op 4 manieren dicht / open kan. Het lukt de heksen echter om het deurtje op de één of ander manier over het slotje te krijgen en uit te breken. Wie kent dit probleem en beter nog, wie weet een oplossing (geen chipluikje)

Kun je er een plakbandje over doen, of touwtje erom binden of zo, of gebruiken ze brute kracht? 

Imi

Imi

14-09-2021 om 16:26

's Avonds iets zwaars, bijv. een grote bloempot, voor het kattenluik zetten.

Ja precies. Iets zwaars ervoor. Ik heb ook zo’n monster dat alles openkrijgt.

Anienom

Anienom

15-09-2021 om 13:46 Topicstarter

Nou, vannacht zijn ze niet uitgebroken want ik heb idd een doos ervoor gezet. En mijn vriend gaat 'iets maken'. iets met een u-profiel dat erover geschoven kan worden ofzo...? Ik kan in ieder geval nergens luikjes vinden die een sluiting hebben bestand tegen dit gedrag...

Anienom schreef op 15-09-2021 om 13:46:

Nou, vannacht zijn ze niet uitgebroken want ik heb idd een doos ervoor gezet. En mijn vriend gaat 'iets maken'. iets met een u-profiel dat erover geschoven kan worden ofzo...? Ik kan in ieder geval nergens luikjes vinden die een sluiting hebben bestand tegen dit gedrag...

Mijn moeder heeft een luikje waar je een schuifje voor kunt zetten. Bij haar is het vooral zodat er ‘s nachts geen vreemde katten komen buurten.

Anienom

Anienom

15-09-2021 om 15:22 Topicstarter

Hmmm.... Weet jij wellicht waar ik zo'n luikje kan vinden? ik heb tot nog toe niets gevonden.

Anienom schreef op 15-09-2021 om 15:22:

Hmmm.... Weet jij wellicht waar ik zo'n luikje kan vinden? ik heb tot nog toe niets gevonden.

Geen idee. Ze heeft hem al 20 jaar en het zou goed kunnen dat hij er al zat toen ze er kwam wonen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.