Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Mams

Mams

18-07-2020 om 10:53

Logeerhond moeilijk uitlaten


Ien

Ien

21-07-2020 om 07:44

Kaaskopje

Wat ik zo over BAT zag gaat dat juist over een andere insteek dan die operante conditionering.
Het gaat juist over controle van de hond, de hond leert zelf omgaan met de situatie.
Er wordt wel bij beloond maar op een andere manier.
Bij de fietsers en joggers heb ik ook niet zozeer ingestoken op het aanleren van bepaald gedrag (kijken van hond naar mij als er een fietser langskomt) maar eerder op het verleggen vd aandacht. (misschien is er niet echt verschil hoor, maar timing speelt iig een minder grote rol)
Bij BAT gaat het dus (als ik het goed begrijp) om de emotie van de hond, en je helpt de hond die emotie zelf te veranderen.

Maar goed ik denk zelf niet dat mijn hond uit angst achter een jogger aangaat, dat vindt hij gewoon leuk meestal.
Maar tav het uitvallen naar andere honden vind ik BAT er interessant uitzien voor mijn hond.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2020 om 13:58

Ien

Inderdaad gaat het bij o.a. BAT om de aandacht van het probleem weghalen door de route te veranderen, jezelf en de omstandigheden aantrekkelijk te maken met alles wat werkt en goed op te letten wat je hond aangeeft, zodat je weet wanneer de spanning begint op te lopen.

Makkelijk opgesomd allemaal, maar het is best een toer om onder de knie te krijgen. Dat is nooit klaar, naar mijn idee. Ieder jaar zie ik wel dat er iets beter gaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2020 om 14:00

BAT

Ik heb de training nooit gedaan overigens, maar ik heb eerder wel veel van Monique Bladder gelezen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2020 om 14:13

ElenaH

Ik heb een mening over Cesar die niet de jouwe is. Is het daarmee vooringenomen? Ik heb die mening in vele jaren gevormd. ik ben niet uniek daarover. We kunnen concluderen dat we het niet eens zijn.

ElenaH

ElenaH

21-07-2020 om 20:22

Zwaktebod

'ik ben niet uniek daarin'

Dat vind ik altijd zo'n zwaktebod, als mensen dat zeggen. Je verschuilen achter anonieme anderen. Wordt jouw mening daarmee meer waard? Kun je het niet op je eigen inzichten af?

Er zijn nog altijd meer mensen vóór zijn opvoedmethodes dan tegen (vandaar dat hij miljonair is). Zelfs rechters hebben zich tegen de aanklachten uitgesproken. En nu? Heb ik nu gewonnen?

40er

40er

21-07-2020 om 21:22

Nah, ElenaH

Wat een rare reactie! Toevallig had ik ook al geschreven dat ik geen fan ben van Cesar. En hoezo zijn er meer mensen voor zijn opvoedmethodes dan tegen? Het feit dat hij miljonair is kan ook gewoon zijn omdat hij gruwelijk veel vraagt en zijn eigen manier loopt uit te buiten toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.