Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Plek kattenbak - weinig ruimte

We gaan verhuizen naar een huis waar we (in tegenstelling tot nu) nog geen goede plek hebben voor de kattenbak.
Ik heb echt geen idee waar.
Nu staat er een in de bijkeuken en een in de woonkamer. Straks hebben we een kleinere woonkamer en geen bijkeuken meer..
Gang wil ik eigenlijk liever niet.
Optie zolder of een kamer boven lijkt me ook niet praktisch.
Iemand een goed idee?


Waarom niet op zolder? Lijkt me juist wel een fijn plekje; de katten hebben hun geliefde privacy en jullie zitten niet in de geur

We hebben hier een kattenbak staan bij de deur, en een raam, naar het balkon. Naast de bank, met de uitgang richting deur.

Ooit had ik er 1 in de wc staan.... toepasselijke plaats.

Ik heb er wel 1 in de gang, en 1 in een hoekje in de keuken. Voordeel is dat je snel in de gaten hebt wanneer hij verschoond moet worden, nadeel de lucht als je dat niet op tijd doet. Wat heel veel scheelt is de juiste kattenbak korrels gebruiken. Ik koop altijd de korrels die gaan klonteren. (Zonder chemische geurtjes) Als je kat zijn behoefte daar goed in begraaft ruik je bijna niets. 

Onze kattenbak staat in de keuken. Niet echt ideaal (alleen al voor de kattenbak zou ik graag een bijkeuken willen) maar echt last hebben we er ook niet van. Klonterende korrels helpen inderdaad, en let vooral ook op het voer. Goed voer = minder stank.

De tweede kattenbak staat boven in de badkamer. Het is wel een heel ruime badkamer, hij staat niet in de weg. 

En anders: misschien buiten, of op de gang, of in de hal naast de voordeur, of in een hoekje in de woonkamer, of in de wc. Kijk welke ruimte ruim is en waar de kat makkelijk zelf bij kan. Je wil niet dat ze eerst voor een dichte deur moet gaan staan miauwen als ze moet plassen 😊

Heel herkenbaar, ik heb ook moeten zoeken naar een goed plekje want bij mij is het ook niet groot. De hal bij de voordeur bij mij is wel lang en breed dus ik heb het daar gezet. 

Voor jou denk ik dan dat de beste optie de zolder is, lekker afgelegen voor je kat ook,vinden ze vaak fijn. Maar dan moet het wel zo zijn dat je een open trap hebt naar de zolder en niet zo een uitvouwbare, zodat kitty zelf naar boven en beneden kan.

Kwa kamer ben ik met je eens dat zou ik ook niet doen tenzij er echt geen andere optie is, want als kitty net zijn of haar behoeften heeft gedaan is het niet zo prettig als je die geur in je kamer hebt.

Ook een goede tip misschien;  Ik heb siliconenkorrels voor de kattenbak, daar doe je v langer mee en neutraliseert de geurtjes heel goed.

Regendrup.

Regendrup.

26-06-2021 om 12:37 Topicstarter

Bedankt voor de tips!

Qua voer krijgen ze Royal Canin Indoor, heb eerder ander voer geprobeerd maar die stank was echt niet te harden. Met RC Indoor gaat het wel.

De perfecte korrel hadden we, maar die ging opeens uit verkoop bij tuincentrum. Ik heb nog geen alternatief gevonden dat ook zo goed beviel (onze katten zijn ook nog heerlijk kieskeurig). Dus daar kan ik nog eens naar op zoek!

Verder nog een stomme vraag misschien: komen jullie katten 's nachts ook gewoon in het hele huis? 

Hier hebben we de gewoonte om ze 's nachts alleen in de woonkamer te hebben, maar als de kattenbak op zolder staat wordt dat lastig natuurlijk.

Verder dan de gang of zolder kom ik op dit moment inderdaad ook niet. Bedankt voor de tips zodat ik niet met de bak door het hele huis hoef te sjouwen!

Regendrup.

Regendrup.

26-06-2021 om 12:38 Topicstarter

We hebben inderdaad een open trap naar de zolder! Is voor het eerst dus denk sowieso dat ze de zolder geweldig gaan vinden.

Wij hebben houtvezelkorrels, reden is dat we dan de hele bak in de groenbak kunnen leegkieperen. Geen idee of het gaat stinken, het is alleen voor noodgevallen want meneer is een BuitenKat. Aangezien wij ook "buiten" wonen.

Vriendin had hem in de meterkast, met een kattenluik in de deur.

Qua eten: Carnibest, dat is bevroren vlees. Ik stond versteld hoe weinig ontlasting dat opleverde. Ik haalde het bij het asiel, maar volgens mij is het nu ook in dierenwinkels te krijgen.

Op zolder staat hij bij ons. Kat komt door hele huis in de nacht en als we niet thuis zijn. 

Katten komen door het hele huis 's nachts. Ze doen gewoon de deuren open. En anders makende zoveel herrie dat je de deur maar open doet. Er ligt er 1 bij mijn voeten en de ander in de vensterbank. De gordijnen blijven deels open, anders worden die ook gesloopt. 

Toch zijn ze wel lief hoor. Kattenbakken in de keuken en bij de berghoek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.