Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Plek kattenbak - weinig ruimte

We gaan verhuizen naar een huis waar we (in tegenstelling tot nu) nog geen goede plek hebben voor de kattenbak.
Ik heb echt geen idee waar.
Nu staat er een in de bijkeuken en een in de woonkamer. Straks hebben we een kleinere woonkamer en geen bijkeuken meer..
Gang wil ik eigenlijk liever niet.
Optie zolder of een kamer boven lijkt me ook niet praktisch.
Iemand een goed idee?


Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis 😁

Vanwege de voorliefde van de hond voor zowel de kattenbak als het kattenvoerbakje, staan beiden in de kelder. Voor het gemak van de kat hebben we een kattenluikje in die deur gezet. Verder staat er nog een kattenbak in een muurkast op de eerste verdieping waarvan de deur niet goed sluit. Die kan de kat zelf openmaken en de hond mag niet boven. En dan staat er nog een kattenbak in een ongebruikte slaapkamer op de 2e verdieping. Helaas gaat dat verwende mormel op geen van die drie bakken. Hij gaat liever naar buiten.

Regendrup.

Regendrup.

26-06-2021 om 22:18 Topicstarter

Haha wat een draken zijn het toch ook he! 

Ik ga nadenken over de meterkast en de zolderoptie! En het kattengrind toch nog maar eens mee experimenteren.

Regendrup.

Regendrup.

26-06-2021 om 22:20 Topicstarter

Hier trouwens ook een maffe kat met een gesloten deuren obsessie. Echt niet te doen dat beest..

Deur van de woonkamer is de enige die ze niet openkrijgt. Ben benieuwd hoe ze de deuren van het nieuwe huis waardeert 😅

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-06-2021 om 22:38

Ysenda schreef op 26-06-2021 om 17:45:

Katten komen door het hele huis 's nachts. Ze doen gewoon de deuren open. En anders makende zoveel herrie dat je de deur maar open doet. Er ligt er 1 bij mijn voeten en de ander in de vensterbank. De gordijnen blijven deels open, anders worden die ook gesloopt.

Toch zijn ze wel lief hoor. Kattenbakken in de keuken en bij de berghoek.

Doet me denken aan alle topics (op Viva, ik weet niet of dat hier ook gebeurt) over ellendige partners. Ellenlange verhalen over wat er allemaal niet goed is, om dan te eindigen met " maar verder is hij heel lief hoor".😂

Regendrup.

Regendrup.

26-06-2021 om 22:40 Topicstarter

Hahahaha.. maar ja, dat is met katten écht zo 😅 manlief is het daarentegen niet met me eens. Die vind ze vaker irritant dan niet maar helaas. Het zijn m'n eerste twee kinderen 🤣

Coreopsis schreef op 26-06-2021 om 22:38:

[..]

Doet me denken aan alle topics (op Viva, ik weet niet of dat hier ook gebeurt) over ellendige partners. Ellenlange verhalen over wat er allemaal niet goed is, om dan te eindigen met " maar verder is hij heel lief hoor".😂

Ja maar katten zijn gewoon heel goed in het africhten van hun personeel. 😹

Dat thuiswerken wordt toch een heel stuk aangenamer met zo'n knorrende schootverwarmer erbij. Of als je even niet zo blij bent dat ze dan zo fijn bij je komen liggen. Het is dat ze geen opponeeerbare duim hebben anders hadden ze dan de chocola nog aangegeven. Daarom geven sommigen nu muizen en vogels en zo, dat doen die van mij dan weer niet. 

Ik ben ook pas verhuist en zat met hetzelfde “probleem”. In het oude huis stond de bak in een aparte kamer. Nu is het huis wel ruimer maar anders ingedeeld. 
ik wil zelf geen bak in de woonkamer of keuken. 

De bak staat nu in de hal onder een lack-tafeltje.

Wanneer de roosjes zijn gelegd kan elke deur dicht waardoor ik er geen last van heb. 😄

Regendrup. schreef op 26-06-2021 om 22:20:

Hier trouwens ook een maffe kat met een gesloten deuren obsessie. Echt niet te doen dat beest..

Deur van de woonkamer is de enige die ze niet openkrijgt. Ben benieuwd hoe ze de deuren van het nieuwe huis waardeert 😅

Ohhh hier hetzelfde! Ze maak echt iedere deur open dus heb sommige klinken naar boven gezet😅. Maar als het lukt moet de deur persee open, en nee mevrouw wil niet persee na de andere kamer nee ze wil gewoon in de deur opening zitten😑.

Regendrup.

Regendrup.

27-06-2021 om 21:36 Topicstarter

Hahahaha ja... dat is zo herkenbaar. En dan heeft ze na veel pogingen EINDELIJK de deur open, loopt ze de ruimte binnen en draait zich doodleuk weer om. 

Rachel. schreef op 27-06-2021 om 14:11:

[..]

Ohhh hier hetzelfde! Ze maak echt iedere deur open dus heb sommige klinken naar boven gezet😅. Maar als het lukt moet de deur persee open, en nee mevrouw wil niet persee na de andere kamer nee ze wil gewoon in de deur opening zitten😑.

wij hebben ronde knoppen geplaatst,  omhoog vind ik te gevaarlijk. Duurde even voor ze door hadden dat deze niet meer te openen waren. 

Een hoekmodel neemt wel minder ruimte in. Soms kan je een plekje ergens onder creëren.

Regendrup. schreef op 27-06-2021 om 21:36:

Hahahaha ja... dat is zo herkenbaar. En dan heeft ze na veel pogingen EINDELIJK de deur open, loopt ze de ruimte binnen en draait zich doodleuk weer om.

Ja die deur moet open, hoe dan ook 😂

Mijn kat mag het hele huis door, ook 's nachts. Er staan in ons huis 2 kattenbakken. Eentje in de gang want die is vrij ruim en eentje op zolder. Soms is het best lastig om een goed plekje te vinden. 

Regendrup.

Regendrup.

16-09-2021 om 16:13 Topicstarter

Inmiddels al een tijdje verhuisd en we hebben jullie tips ter harte genomen!
Er staat er nu eentje op de werkkamer en een op zolder.

Vooral die op zolder zijn ze heel blij mee  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.