Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Niki

Niki

09-07-2019 om 15:48

Sproeiende poes

Onze poes sproeit sinds kort in de tuin en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. We hebben eerder een gecastreerde kater gehad die in huis sproeide, dus ik krijg al nachtmerries. Ik ken alle trucjes wel tegen sproeien binnenshuis, maar voor buiten weet ik het niet.
Moet ik dit gewoon laten gebeuren als zijnde natuurlijk gedrag of toch maatregelen nemen? Poes is geholpen. Wij zien (overdag) nooit andere katten in de tuin.
Tips?

Paasei

Paasei

11-07-2019 om 17:50

Google is your best friend

Ik wist niet eens dat poezen ook kunnen sproeien.. heb het bij die van ons Goddank nog nooit gemerkt..
Maar als je googled op 'sproeiende poes' kom je heel wat info en tips tegen. Over blaasgruis, dominantie en andere mogelijke redenen. Doe er je voordeel mee.

Niki

Niki

14-07-2019 om 14:31

Google

Het is hier ook jarenlang goed gegaan. Heel bewust voor een poes gekozen....
Google heeft voor deze situatie geen bruikbare tips opgeleverd. Vandaar mijn vraag hier. Ik vermoed dat er een probleem is met een andere poes, maar ik zie dus nooit een andere kat in de tuin.... Dus lastig om actie te ondernemen.

rode krullenbol

rode krullenbol

14-07-2019 om 15:01

Tip

Zorg voor een goede afrastering van de tuin, zodat andere katten er niet in kunnen komen (en je eigen poes er niet uit). Het schijnt dat het plaatsen van een dichte hoge schutting in de meeste gevallen afdoende is. Vind je zo'n schutting onwenselijk in esthetisch, sociaal en eventueel ook economisch opzicht? Omhein de tuin dan desgewenst van schrikdraad voor katten!

Rode krullenbol

Schutting

'Het schijnt dat het plaatsen van een dichte hoge schutting in de meeste gevallen afdoende is.'

Schuttingen mogen in de meeste gemeenten niet hoger zijn dan 1m80 of 2 meter. Daar laten mijn katten zich in ieder geval niet door tegen houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.