Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Carmen

Carmen

07-10-2011 om 22:33

Aaarghhh, sukkels bij de belastingdienst...

Drie weken geleden kreeg ik ineens bijna zeshonderd euro van de belastingdienst. Kinderopvangtoeslag uit 2010. Heu? Ik dacht dat dat al heel lang helemaal rond was? En volgens mij heb ik helemaal geen recht op meer geld? Vandaag krijg ik een acceptgirokaart. Of ik even tweehonderd euro wil storten. Zucht. Blijkbaar kunnen ze het daar niet eens worden over mijn toetsingsinkomen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Mijn inkomen wordt ieder jaar digitaal doorgegeven. Hoe moeilijk is het om het een en ander aan elkaar te koppelen?
Zo, dat is eruit. Pfff...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

09-10-2011 om 12:39

2010?

Zo, dan zijn ze snel bij jou! Bij mij is 2008 net afgehandeld, na veel ellende. 2009 wacht ik nog op, en over 2010 heb ik net de jaaropgaaf van de bso toegestuurd.

Rosase

Rosase

10-10-2011 om 11:10

En bij mij

Belastingaangifte 2010 gedaan. En hoppetee een maand later een brief dat ik 900 euro aan kinderopvangtoeslag 2010 terug kreeg. Niet verwacht, niet omgevraagd en toch maar lekker uitgegeven. We zullen wel zien of ze er nog op terugkomen...

Terugbetalen

Helaas moeten wij 400 euro terugbetalen. Nou zijn wij erg slordig met het doorgeven van ons inkomen dus kennelijk is de belastingaangifte 2010 eindelijk bij de belastingdienst ingedaald. En voor de mededeling over terugbetaling heeft de belastingdienst 4 (!) brieven nodig gehad in 1 week tijd. Het leek wel een kleuterwerkje met als opdracht: leg deze brieven in de juiste volgorde zodat je de mededeling begrijpt. Ik zal je zeggen: dat was geen gemakkelijk werkje!

Mover

Mover

11-10-2011 om 12:34

Hier ook 2010

Eind september: hoera 260 euro ontvangen!
Eerste week oktober: 317 euro betalen?!?!?!?!?
Ik heb gebeld met de belastingdienst, en daar zeiden ze dat er een koppeling had plaatsgevonden met de inkomstenbelasting. Huh, nu pas, 3e kw. 2011, koppelen ze 2010?! Idd was mijn inkomen op de beschikking hoger dan op de herziening. Waarom dat dat niet in een keer kan worden geregeld kon de meneer van de BD mij niet vertellen. Helaas dus voor ons, dokken! Grrrr....

Mamvantwee

Mamvantwee

12-10-2011 om 17:03

Maar hoe doen jullie dat dan?

Ik lees de reacties en vraag me af hoe het kan dat menigeen verrast wordt door een verzoek om terugbetaling. Je vult toch steeds zelf je gegevens in en nogmaals als je je inkomstenbelasting met de aangifte regelt? Tenminste, zo doe ik dat: kinderopvangtoeslag aanvragen en bewust iets te hoog verwacht jaarinkomen en iets te laag aantal opvanguren invullen en als je je jaaropgave inkomstenbelasting invult in maart ofzo, dan weet je je echte inkomen en dan direct nogmaals een (wijziging) aanvraag kinderopvangtoeslag invullen over het afgelopen jaar, ingangsdatum 1januari, met de echte gegevens van je belastingopgave en het jaaroverzicht van de kinderopvangorganisatie. Wij krijgen elk jaar een paar honderd euro terug, nooit correcties of terugbetalingen gehad.

Groet, Mamvantwee

Vic

Vic

12-10-2011 om 20:12

Mamvantwee

Denk je dat het aan ons ligt? In mijn geval is dat i.i.g. niet het geval. Ik geef de gegevens precies zo door zoals ze zijn, zowel voor- als achteraf, en toch komt Toeslagen met verrassende beslissingen. Om maar te zwijgen over alle onduidelijke brieven die ik inmiddels heb ontvangen. Ieder jaar is er wel wat. Ik denk dat je geluk hebt dat het bij jou nog niet mis is gegaan.

Mamvantwee

Mamvantwee

12-10-2011 om 22:19

Vic

Ik zeg niet dat 'het aan jou/jullie ligt', en misschien heb ik geluk gehad al die jaren met eindeloos veel variatie in opvanguren, locaties, wijzigingen in werkweek en salaris en banen. Kan best. Ik ben gewoon oprecht benieuwd hoe anderen deze administratie dan doen. Zeker als ik hoor hoe vaak men verrast is over terugbetalingen. Want die heb dus echt nog nooit hoeven doen.

Groet, Mamvantwee

Het ligt ook aan mij

zeg ik heel eerlijk...in de kinderopvang zit al jaren geen wijziging bij ons, inkomen pas ik nooit aan bij toeslagen. Ik laat het dus aankomen op de aangifte inkomstenbelasting met als risico dat ik terug moet betalen. Gewoon luiheid. Het was ook geen klagen/verrassing dat ik terug moet betalen, wel dat de belastingdienst daar zo lang over doet en dat ze dat in 4 aparte brieven uitleggen..

Anne

Anne

14-10-2011 om 18:28

Helemaal geen bericht

Ik heb over 2009 en 2010 helemaal niets gehoord en er is me ook niet gevraagd de jaaropgaven te sturen, dit was in 2008 wel zo.....had ik dan toch iets moeten doen?

Groetjes Anne

liora

liora

15-10-2011 om 13:36

Nee anne

Dat hoeft niet meer. Steekproefsgewijs vragen ze nog iets op, maar meestal stellen ze vast op basis van je aangifte inkomstenbelasting. Bij mij is recent 2010 vastgesteld.

Anne

Anne

21-10-2011 om 11:39

Liora

Ik zie net pas antwoord op mn vraag, bedankt.

Groetjes Anne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.