Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Sahara

Sahara

28-09-2011 om 11:53

Aanvragen kinderopvangtoeslag

Binnenkort gaan twee van onze kinderen een middag naar de BSO. Nu wil ik kinderopvangtoeslag voor ze aanvragen maar ik weet het niet meer. Ik heb net al toeslagen gebeld maar ik kreeg tegenstrijdige antwoorden. En ik wil hier dus echt geen fouten in maken.

Ik ontvang al toeslag voor onze jongste (kdv). Ik wil nu dus twee kinderen toevoegen (BSO). Moet ik dan in het programma alle kinderen invullen of alleen de oudste twee als wijziging doorgeven.

Wij hebben vanaf mei incidenteel middagen afgenomen. Veel goedkoper dan vaste opvang. Dit wou ik aan het eind van het jaar opgeven als wijziging omdat ik dan precies kan zien hoeveel uur het was. Maar dat kan blijkbaar niet. Grrrr. Opvang moet je de maand ervoor of de maand erna al opgeven. Maar hoe dan? Kan je een losse middag ergens declareren? Of is het anders een idee om gewoon een maand eerder toeslag aan te vragen. Qua toeslag komt dat aardig overeen. Aan het eind van het jaar kan ik dan aan de hand van de jaaropgave aantonen dat ik geen euro te veel ontvangen heb.

Oh, grrrr. Wat heb ik een hekel aan die toeslagen. Gisteren nog een wijzigingsformulier ontvangen over 2010!!!!!! Ik had namelijk een wijziging aangevraagd. Oja????? Vreemd genoeg was het maandbedrag op dat formulier exact gelijk aan het bedrag dat ik al die tijd al had ontvangen. En er stond ook nog dat ik in 2010 dat bedrag zou ontvangen. Best knap eigenlijk als 2011 al bijna voorbij is.

Wie kan mij helpen. Echt, ik word hier zo kriegel van.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

28-09-2011 om 13:16

Vaste dagen

Wat ik zou doen is de vaste dagen op het wijzigingsformulier opgeven per datum ingang. Het wijzigingsformulier vraagt specifiek of je de bestaande toeslag (kdv) wilt beëindigen. Daarop antwoord je dan 'nee'. Voor reeds afgenomen incidentele dagen zou ik pas volgend jaar de toeslag vragen. Als je voor 1 april je aangifte IB hebt gedaan, weet je je definitieve inkomen. Je krijgt ook een jaaropgave van de opvangorganisatie. Als je dan weer een wijzigingsformulier ko-toeslag invult, met het juiste inkomen en je definitieve opvanguren, wordt de juiste toeslag berekend. Dit is de snelste manier om je geld te krijgen. Toeslagen gaat ook wel zelf berekenen, een keer, maar dat kan gerust 2 jaar duren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.