Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Afscheid kdv

Ik post dit bericht onder kleuters omdat zij al afscheid genomen hebben van het kdv.

Mijn jongste neemt binnenkort afscheid van de crèche waar ze 4 jaar met veel plezier geweest is, ze gaat natuurlijk trakteren en ik wil de leidsters een aardigheidje geven.

Ik dacht zelf aan een boekenbon, lijkt me leuker dan goed bedoelde rommel maar...

Dochter zit in 2 verschillende groepen, basisgroep en 1xpw in een 3+ groep. Bij beide groepen heeft ze 2 vaste leidsters en een aantal wisselende leidsters & stagiaires. Bovendien is een vaste leidster onlangs weer naar een andere groep gegaan waar dochter toch een band mee had.

Kortom; als ik alles optel kom ik wel aan 8 of 9 boekenbonnen wat me een beetje te gek wordt. Alleen iets aan de leidsters die er het meest zijn geven vind ik ook niet aardig maar leg ik de grens?

Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

21-06-2011 om 12:54

Hier net achter de rug

en dochter tekeningen laten maken, die ik aan de achterkant beplakt heb met foto's van dochter. Plus nog een doosje chocola voor allemaal samen. Ik kreeg echt de indruk dat ze er heel blij mee waren. Dus volgens mij hoeft het niet zo duur te zijn. Evengoed is zoiets natuurlijk wel ook meer werk voor meer leidsters .
Als je wel graag een boekenbon geeft zou je ook kunnen denken aan een bon voor de groep(en), voor een voorleesboek.

amk

amk

21-06-2011 om 14:05

Briefkaart

ik heb een fotocollage gemaakt van de jaren dat mijn polleke bij hun geweest was. die op briefkaartformaat uitgeprint en op de achterkant een persoonlijke boodschap geschreven. En voor alle leidsters samen idd een lekkere doos chocolaatjes.

Melle

Melle

21-06-2011 om 14:46

Vergeet mij nietje

Ik heb dochter hier een bloempot mooi laten beschilderen, die gegeven met een zakje vergeet-me-niet zaadjes erbij. Werd erg leuk gevonden toen.

groet Melle

angel3

angel3

21-06-2011 om 18:42

Fotoboekje

Ik heb een fotoboekje gegeven, je weet wel zo n flip flap ding maar dan een echte leuke. Daarin 1 foto van dochter. Dat was wel betaalbaar.
Ik heb bij zoon toen eerder aan de 2 mentor leidsters een rituals badschuim gedaan en aan de andere juffies een bloem. (geloof grote amaryllis feestelijk verpakt)

angel3

angel3

21-06-2011 om 18:43

O ja

vergeet belangrijkste. Heb meer geinvesteerd in groot groepskado. Bij zoon een mooi voorlees prentenboek (zoon was echte boekenwurm) en bij dochter een mooie verkleed spaanse jurk (dochter was echte prinses verkleedster)

hilbillie

hilbillie

21-06-2011 om 19:40 Topicstarter

Groepscadeau

Het is inderdaad wel leuk iets voor de groep te geven.

Hoewel de leidsters mijn dochter echt wel lief vinden, geloof ik niet dat ze zitten te wachten op allemaal foto's van haar dus laat ik mijn creatieve kant maar even niet zien.

Dank voor jullie suggesties!

liora

liora

21-06-2011 om 21:50

Haha

Hilbillie, je hebt gelijk! Iets voor de groep is altijd leuk. Voor ons is het huge zo'n afscheid, maar voor de leidsters is dat aan de orde van de dag. Foto's van je kind geven? Lijkt me niet iets waar ze op zitten te wachten.

Zomerbries

Zomerbries

21-06-2011 om 23:11

Verbaasd

Ik ben toch wel verbaasd dat mensen foto's geven als bedankje. Dat zou nou niet in mij opkomen.

Ik heb zelf bonbons gekocht voor de leidsters en voor de kinderen een tractatie. Een groepscadeau is ook een leuk idee! Hebben ze allemaal wat aan en je paseert niemand.

Massi Nissa

Massi Nissa

22-06-2011 om 08:32

Engeltjes

Heb de rest niet gelezen, maar ik heb het zo opgelost: toen dochter voor het laatst ging, was het eind november. Ik heb toen voor alle leidsters bij de Wereldwinkel en lief engeltje voor in de kerstboom gekocht en daar een kaartje aan gefrutseld met een tekst vol dankbaarheid en goede wensen.
Voor de kinderen hadden dochter en ik prinsessencakejes gebakken en ik had nog voor elk kind een klein fluitje met een bedankkaartje. Alles bij elkaar was het eigenlijk niet veel werk en de reacties waren erg leuk, vooral voor dochter. Die straalde als een supernova zonnetje.
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

22-06-2011 om 09:33

Foto's

Mij ging het eigenlijk meer om de tekeningen, het idee dat dochter zelf iets maakte voor haar leidsters. Dan nog een foto zodat ze eventueel nog eens konden bedenken wie het ook alweer was. En ach, bewaren hoeft echt niet, ik kom het niet controleren .
Maar de leidsters wisten overtuigend de indruk te wekken dat ze die foto's nou juist zo leuk vonden - ook weer niet zo vreemd misschien, ze hechten zich iha. echt wel aan je kind daar en vv.
Ik vind een groepskado trouwens ook een erg goed idee, daar heb ik gewoon helemaal niet aan gedacht.

amk

amk

22-06-2011 om 09:42

Die foto's

worden bij het oude kdv bewaard en hangen als een mega collage in de pauze ruimte van de leidsters.
De zusjes van mijn dochter zitten nu op hetzelfde kdv, en die leidsters vinden het juist leuk dat die meiden daar ook zijn en vragen nog regelmatig bij de vrouw van mijn ex. naar mijn dochter terwijl die toch al 3 jaar weg is. Ze hechten zich idd aan de kinderen.

Ook leidsters die ik hier in de buurt van het andere kdv van mijn dochter tegen kom vragen regelmatig hoe het is. Ook als Tess niet bij mij in de buurt loopt.

Hier ook

Ik heb van die terracotta potjes gekocht en het plan is om daar zoon's handprint op te verven, oid. En dan heb ik die Merci reepjes individueel in groen papier verpakt en tulpjes van vouwpapier geknipt waar zoon 't h a n k y o u' (op elk blaadje een letter) op heeft geschreven. Dan gaan die bloempjes in het potje en dat is het. Misschien nog een boek voor de kinderen als groepskado.

Fianna

Fianna

22-06-2011 om 21:54

Ojee

De schrik slaat me om het hart! Mijn dochter heeft haar laatste dag as maandag en ik was eigenlijk van plan om gewoon wat doosjes chocolade te kopen voor de leidsters.
Is dus niet goed genoeg? Ik moet gaan knutselen en iets origineels doen?
Help geen tijd! En geen leuke ideeen!

Sascha2

Sascha2

22-06-2011 om 22:00

Nee joh

Fianna, dat is toch voldoende. En als je de kinderen ook nog wilt trakteren dan is er bij de Hema voldoende te vinden: bellenblaas en wat rozijntjes van Jip&janneke

Asa Torell

Asa Torell

22-06-2011 om 23:03

Welnee fianna

volgens mij is dat nergens voor nodig! Enthousiast bedanken voor de fijne tijd en de goede zorgen (indien van toepassing) lijkt me belangrijker.

Wat ik altijd erg leuk vind

is een foto, die we dan op groep op het prikbord hangen, gemiddeld blijven kinderen daar zo'n 2 jaar hangen
Ik kreeg laatst een foto van een kindje met daarop echt een persoonlijk woordje voor elke leidster, dus bij iedereen stond er wat anders op wat op die leidster van toepassing was. Vond ik zo lief!
Ook een boek is altijd leuk.

mpronk

mpronk

25-06-2011 om 22:11

Kijk hier eens.....

http://www.party-kids.nl/titels.asp?intCategorie=3&strSorteer=intMail

hele dingen om uit te printen en te versieren

marion

Fianna

Fianna

29-06-2011 om 10:52

Merci

Heb aan de juffen een doosje merci gegeven met een bedank kaart (ja, erg origineel...) en dochter heeft getrakteerd op knijpfruit en bellenblaas. Was een beetje een rare laatste dag want dochter was ziek en ik heb haar na het trakteren weer mee naar huis genomen. Vandaag is ze beter en heel blij dat ze ging wennen in de kleuterklas. Echt heel leuk om te zien hoe leuk ze dat vindt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.