Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Ise

Ise

29-03-2010 om 14:35

Au pair

Mijn dochter van 17 wil na haar havo-examen een jaartje naar het buitenland om daar als au pair te gaan werken. Op zich juich ik het wel toe. Het is een mooie ervaring lijkt me. Ze wil haar Frans en/of Engels wel bijspijkeren, maar staat er ook voor open een andere taal te leren, bijvoorbeeld Spaans. Ze heeft zich kosteloos ingeschreven op een site en ontvangt nu de eerste reacties van gezinnen uit Zwitserland (misschien vanwege haar leeftijd?).
Nu het serieus vorm begint te krijgen zou ik graag wat tips willen van iemand die ervaring heeft met aupair zijn of een aupair in huis heeft. Waar moeten we op letten? Wat is een redelijke zakgeldvergoeding? Hoe verloopt de kennismaking doorgaans? Moet het gastgezin er voor zorgen dat dochter een cursus kan volgen? Hoe zit het met verzekeringen? Wat betekent dit voor de kinderbijslag? Ook links naar goede websites zijn welkom.

Ise

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

29-03-2010 om 16:04

Start eens op startpagina

http://aupair.startpagina.nl/

Gaat ze via een koepelorganisatie aan het avontuur beginnen? Die nemen een hoop geregel uit handen.

groet, Mamvantwee

Ise

Ise

29-03-2010 om 17:05 Topicstarter

Koepelorganisatie

Ze heeft zich tot nu toe alleen ingeschreven op aupair-world.nl. Niet een koepelorganisatie, maar een een site waar gezinnen en aupairs kunnen zoeken. Kun je nog bepaalde koepelorganiaties aanraden?
Ik zal meteen ook eens op de startpagina kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.