Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Betalen voor halve uren zonder opvang

Na een tijdje geen kinderopvang nodig te hebben gehad ben ik me er nu toch weer in aan het verdiepen. Het zou dan gaan om 1 keer BSO in de week. Het tarief gaat uit van opvang vanaf 15.00 terwijl de kinderen pas om 15.30 uit zijn.

Hetzelfde voor de TSO waar ik ook naar kijk. Tarief is van 11.30 tot 13.00 terwijl oudste pas om 12.00.

Scheelt op jaarbasis best wat geld. Hoe is dat bij andere BSO's?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

13-04-2010 om 12:23

Altijd al zo geweest

Hallo
Ik weet niet beter. En wij zijn al met het 9e jaar BSO bezig.
BSO vangt kinderen van verschillende scholen op met verschillende eindtijden. Ene school is om 15.00 uur en andere om 15.15 uur. Iedereen betaalt dus vanaf 15.00 uur en op "lange" middagen vanaf 12.00 uur, terwijl er scholen zijn die pas om 12.15 uur uit zijn en de kinderen met de taxi pas tegen 12.30 uur afgeleverd worden op de BSO.
Je bent trouwens niet de eerste die hier over valt hoor, is ook al jaren een punt van discussie volgens mij.
groetjes

Hanne.

Hanne.

13-04-2010 om 13:38

Voorbereiding

Hier betaal je ook een half uurtje voortijd al.

Is voor de voorbereidende werkzaamheden. De leidsters zijn er dan ook al. Vind ik eigenlijk helemaal niet zo raar.

Mamvantwee

Mamvantwee

13-04-2010 om 13:43

Ach ja...

Hier ook hoor, er zijn heel veel extra uurtjes die we betalen zonder ze af te nemen.

Op schooldagen idd vanaf 15 uur, terwijl ze pas om 15:15 uit zijn. En altijd tot 18 uur, ook al worden ze om 17 uur opgehaald. In de tarieven zit een opslag voor vakantieopvang, waarvan we minstens 4 weken per jaar geen gebruik maken maar die we wel betalen. Tijdens de vakantie is de opvang van 8 tot 18, maar we nemen hoogstens 9 uur per dag af.

Ik vind het allemaal best. Want er is inderdaad voorbereidend werk op de bso (bijvoorbeeld het opendoen van de ruimtes, naar de school toe gaan en wachten op de kinderen, etc.) Plus: ik heb zekerheid dat er altijd opvang is, ook in de vakantie, ook als we opeens een dag extra nodig hebben. Dat is mij veel waard.

groet, Mamvantwee

Picasso

Picasso

13-04-2010 om 13:49 Topicstarter

Hmm ja

Zo snap ik wat beter hoe en waarom. En voorheen ging oudste al naar de BSO en toen was het ook zo maar heb ik er nooit bij stil gestaan.
Het is alleen dat ik nu vanuit een situatie zonder opvang aan het berekenen ben wat handig is. De TSO is dat dus niet omdat ie best prijzig is en er niks van vergoed wordt door de belastingdienst.

Als ze alleen BSO nodig hebben dan is dat half uurtje wel te overleven.

Jesse_1

Jesse_1

13-04-2010 om 15:53

En..

... bij onze BSO zijn ze speciaal extra tijd gaan rekenen, niet alleen vanwege de voorbereidingen (ze zijn dus ook wel bezig en moeten ook vóór de eindtijd van school al van de BSO weg), maar ook om het uurtarief laag te kunnen houden - wat dus beter is voor de teruggaaf van de belastingdienst.
Jesse

angelina ballerina

angelina ballerina

13-04-2010 om 21:15

Hier niet hoor

Bij onze organisatie betaal je, indien de BSO op dezelfde locatie is gevestigd, vanaf het moment dat de kinderen er daadwerkelijk zijn. Indien je kind van een school naar een andere locatie moet, betaal je een kwartier extra. Dat is puur de tijd die de begeleider nodig heeft om de bus te pakken en naar de school te rijden. Hier dus geen extra kosten voor de voorbereidingen e.d.

Organisatie

Maakt het wellicht nog iets uit bij welke organisatie je zit? Gisteren in de Pers een verontrustend artikel over hedgefondsen in de kinderopvang. Genoemd worden Catalpa en Skon.

Zie: http://www.depers.nl/economie/471390/Help-ze-handelen-in-uw-kind.html

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.