Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Betrouwbare oppas (nanny?)


MamaE schreef op 15-10-2021 om 09:42:

Stagiaires van kdv of school zou ik niet vragen en ook geen zweminstructeur of sporttrainer. Ik zou dat toch graag gescheiden houden. Ik denk ook niet dat zoiets zomaar mag vanuit een werkgever. Je gaat ook niet de juf bellen om op te passen, dus waarom wel de stagiaire (juf in opleiding).

Hier past de juf wel op  maar dat komt vooral omdat we bevriend zijn en dochter dus mede daardoor naar die school is gegaan. Dochter heeft ook echt bij haar in de klas gezeten en we komen ook op elkaars verjaardag, waar dan ook een andere juf van school komt. Heel gezellig! verder geen tips qua oppas. Hebben we hier niet echt. Heel af en toe, bijvoorbeeld met de verhuizing of als we een begrafenis hebben of bruiloft toen ze nog klein was. Maar wij gaan eigenlijk nooit samen op pad, tenzij dochter is uitgenodigd om te komen logeren ergens. Dan maken we gebruik het samen zijn. Verder gaat dochter altijd mee. Moet er ook eigenlijk niet aan denken om zonder haar een weekend weg te gaan. 

Irregular_Choice schreef op 15-10-2021 om 12:26:

[..]

Hier past de juf wel op maar dat komt vooral omdat we bevriend zijn en dochter dus mede daardoor naar die school is gegaan. Dochter heeft ook echt bij haar in de klas gezeten en we komen ook op elkaars verjaardag, waar dan ook een andere juf van school komt. Heel gezellig! verder geen tips qua oppas. Hebben we hier niet echt. Heel af en toe, bijvoorbeeld met de verhuizing of als we een begrafenis hebben of bruiloft toen ze nog klein was. Maar wij gaan eigenlijk nooit samen op pad, tenzij dochter is uitgenodigd om te komen logeren ergens. Dan maken we gebruik het samen zijn. Verder gaat dochter altijd mee. Moet er ook eigenlijk niet aan denken om zonder haar een weekend weg te gaan.

Maar dat is dan omdat je bevriend bent, al van voordat je een kind had. En die vriendin is toevallig ook juf. Maar ik denk niet dat die juf bij alle kinderen uit de klas op gaat passen als de ouders dat vragen. En ze komt ook niet bij iedereen op de verjaardag lijkt me. 
Ik heb vroeger wel opgepast en als een van mijn toenmalige oppaskinderen op atletiek zou zijn gegaan had die training van mij kunnen krijgen. Maar als ouders van kinderen die toevallig in mijn groep trainden me als oppas hadden gevraagd had ik het niet gedaan. 

MamaE schreef op 15-10-2021 om 15:04:

[..]

Maar dat is dan omdat je bevriend bent, al van voordat je een kind had. En die vriendin is toevallig ook juf. Maar ik denk niet dat die juf bij alle kinderen uit de klas op gaat passen als de ouders dat vragen. En ze komt ook niet bij iedereen op de verjaardag lijkt me.
Ik heb vroeger wel opgepast en als een van mijn toenmalige oppaskinderen op atletiek zou zijn gegaan had die training van mij kunnen krijgen. Maar als ouders van kinderen die toevallig in mijn groep trainden me als oppas hadden gevraagd had ik het niet gedaan.

Zie de smiley…niet zo serieus joh.

Zit er een Pabo of MBO opleiding pedagogisch medewerker in jou buurt? Vaak kan je daar op het mededelingenbord een oproepje plaatsen voor oppas. 
Die studenten zoeken vaak ook een bijbaantje, en je weet dat ze dan affiniteit met kinderen hebben.
Daar had ik mijn oppassers vandaan . En die zijn dan ook net even wat ouder, dan een 15 jarig buurmeisje

---

---

16-10-2021 om 09:14

Begin nu eens met een avond dat buurmeisje. Dat is ideaal toch met haar ouders 1 muur verder? 

Trientje-vitamientje

Trientje-vitamientje

16-10-2021 om 10:15 Topicstarter

--- schreef op 16-10-2021 om 09:14:

Begin nu eens met een avond dat buurmeisje. Dat is ideaal toch met haar ouders 1 muur verder?

Ja dat wilde ik sowieso gaan proberen.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

16-10-2021 om 10:22

--- schreef op 16-10-2021 om 09:14:

Begin nu eens met een avond dat buurmeisje. Dat is ideaal toch met haar ouders 1 muur verder?

+1

Ik pastte op mijn 14e op een baby en peuter en bleef dan logeren,  omdat ouders laat thuis kwamen.  Mooie herinneringen aan! Op mijn 15de had ik een gezin met 4 kinderen onder mijn hoede. 

Het ligt natuurlijk aan het type kind(Ik was en ben erg serieus en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel), of het die verantwoordelijkheden kan dragen. 

Trientje-vitamientje

Trientje-vitamientje

16-10-2021 om 10:29 Topicstarter

Mallebeppie schreef op 16-10-2021 om 10:22:

[..]

+1

Ik pastte op mijn 14e op een baby en peuter en bleef dan logeren, omdat ouders laat thuis kwamen. Mooie herinneringen aan! Op mijn 15de had ik een gezin met 4 kinderen onder mijn hoede.

Het ligt natuurlijk aan het type kind(Ik was en ben erg serieus en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel), of het die verantwoordelijkheden kan dragen.

Buurmeisje is een leuke slimme meid die heel hard voor haar VWO werkt. Dus ik zou dat zeker vertrouwen. Maar ze gaat wel vaak vroeg slapen. Dus ze mag meestal maar tot 10 uur oppassen. Maar wie weet dat de weekenden inmiddels anders zijn. En ze kan ook hier gewoon blijven slapen. 

yom

yom

23-10-2021 om 03:28

klopt helemaal , is heel moeilijk te vinden deze dagen 

Trientje-vitamientje

Trientje-vitamientje

05-12-2021 om 21:43 Topicstarter

Ik dacht ik geef toch nog even een update.
Super fijne oppas gevonden, wel een stukje duurder dan wat we normaal betalen maar ze is het geld dubben en dwars waard. volwassen en zelf een kindje. Mijn zoontje is helemaal blij met haar en hij zou er zelfs zo nu en dan kunnen logeren. Dus helemaal top dit 🥳

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.