Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Bij deze onthaalouder blijven?

Hoi,
ik zou eens willen horen wat andere ouders zouden doen in de volgende situatie...
In de tuin bij de onthaalmoeder zit een buizerd. Niet gevaarlijk volgens de onthaalmoeder, maar toen ik naderde, gingen zijn veren toch rechtop staan. Hij voelde zich duidelijk bedreigd. Mijn dochter is 1 en zal binnenkort kunnen lopen, ook in de tuin, vlak bij deze vogel. Ook ligt het gras vol met uitwerpselen van dit dier. Zouden jullie een overste aanspreken of het kind gewoon weghalen? Dit kan toch niet?!
Groeten

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

17-06-2010 om 12:39

Niet buiten

Ik zou je kind wel bij deze onthaalmoeder laten. Maar om je dochter tussen de poep van zo'n vogel te laten lopen, lijkt me niet zo fris. Dus ik zou gewoon vragen of je dochter binnen kan blijven tijdens het spelen, danwel op een vogelpoepvrij gedeelte.
Verder kan ik me voorstellen dat de vogel zich bedreigd voelde door je nadering, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n beest aanvalt. Die vliegt gewoon weg als je te dichtbij komt.

Nee zeg

Ik zou dat echt geen prettig idee vinden! Overigens kunnen buizerds wél aanvallen, zeker als zij zich bedreigd voelen. Google maar eens op buizerds en aanvallen.
Ik zou mijn kindje daar niet achterlaten hoor! maar ik heb het niet zo op de combi kleine kinderen en dieren.

Fransien

Fransien

17-06-2010 om 16:09

Is de buizerd wild of tam?

Dat zou voor mij uitmaken. Wilde buizerds vliegen weg, behalve nestelende vrouwtjes vlak bij het nest (even goed kijken, buizerdnesten zijn behoorlijk groot), tamme buizerds is een ander verhaal. Bij een tamme buizerd zou ik mijn kind weghalen. Je kunt wel van de gastouder vragen om de tuin schoon te maken en te houden, dat hoe dan ook, hondepoep in de tuin terwijl er kinderen rondspelen pikt niemand, vogelpoep is wat mij betreft net zo vies (en ja, ik schrob het terras onder de boom regelmatig).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.