Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
San33

San33

17-03-2010 om 17:45

Biologische kinderopvang

Ik ben benieuwd of er interesse is in kinderopvang dat zich richt op het gebruik van enkel biologische producten.
Wat vinden jullie daarvan?

http://www.gfxpoll.nl/viewpoll/36350.html

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

17-03-2010 om 20:37

San33

Ik denk dat er vooral belangstelling is voor voldoende kinderopvangplaatsen, en dat ze dan biologisch te werk gaan zullen sommige ouders weten te waarderen, anderen nemen het voor lief. Zolang er nog een tekort is aan kinderopvangplaatsen hebben ouders helaas niet veel te kiezen.

San33

San33

18-03-2010 om 09:29

Ja maar ondanks een tekort aan opvangplaatsen, maakt men toch alsnog een keuze voor een kinderdagverblijf. Overal zijn op het moment wachtlijsten. En het is natuurlijk ook een keuze in een particuliere opvang of een stichting.

Stel dat....

Ik kon kiezen uit 2 kinderdagverblijven met plek, een dichtbij zonder bio en 1 verder weg en onhandig qua logistiek maar met bio dan kies ik toch voor de eerste......En dat terwijl ik best een voorstander ben van bio maar er geen zwaarwegende voordelen in zie.

krin

krin

18-03-2010 om 10:01

Met vrije uitloop?

Ik zou het hooguit een extra weegpuntje vinden, geen doorslaggevend argument. Dan vind ik die vrije uitloop bijvoorbeeld toch belangrijker. De term 'biologische kinderopvang' is in elk geval niks, in die zin dat het bij mij hele eigenaardige associaties oproept. Alsof bij een gewone kinderboerderij, pardon, -opvang, de antibiotica al door de biks zijn geroerd.

Terpi

Terpi

18-03-2010 om 11:33

Lolol

vrije uitloop, ik zou goed over de rooie gaan als mijn kind vrij kon uitlopen van de opvang!
Ontopic, zoals minet al zei, deze vraagstelling implicieert een keuzemogelijkheid maar laten we wel wezen, die heb je echt niet in heel erg veel steden. Je hebt niet eens vrije keuze in welke dagen (dinsdag en donderdag standaard ellenlange wachtlijsten) laat staan in welk dagverblijf...

vlinder72

vlinder72

21-03-2010 om 10:13

Nog duurder?

Persoonlijk krijg ik altijd jeuk van termen als biologische opvang, opvang met bepaalde normen en waarden (in zwang nu de Christelijke opvang). Alsof normale opvang kinderen het meest gruwelijke eten voorzetten en kinderen voor galg en rad opgroeien. Voor mij zou het absoluut geen reden zijn om mijn kind daar naar toe te sturen. Het enige wat voor mij telt is of ik bij het kinderdagverblijf een goed gevoel heb. Of ik het idee heb dat mijn kind het daar naar zijn zin heeft. En ja, dan heb je daarna natuurlijk nog een wachtlijst. Oh, en de prijs natuurlijk. Biologisch is duurder dus wordt dat kinderdagverblijf dan nog duurder? dan een normaal kinderdagverblijf? Sinds onze jongste naar het kinderdagverblijf gaat staan wij weer rood op onze rekening.

Massi Nissa

Massi Nissa

21-03-2010 om 19:08

Ja, duurder

Onze dochter van drie gaat naar een antroposofisch kdv: geheel biologisch/eko, van biscuitjes tot luiers, nergens plastic en veel boekjes over kabouters en De Seizoenen. Het is soms wat klef en zweverig, maar dochter heeft het er prima naar haar zin. Duur is het wel. De extra kosten komen natuurlijk voor rekening van de ouders. Geloof dat het uurbedrag inmiddels bijna zeven euro bedraagt. Dochter zit op dat kdv omdat man een deur verder werkt, leek ons superhandig (is het ook). Met antroposofie heb ik weinig.
Over die vrije uitloop: die is hier inderdaad, zie mijn paniekdraadjes in Dreumestijd over een net tweejarige dochter die in het bos wordt teruggevonden nadat ze uit het hek is geglipt. Gelukkig is dat al tijden niet meer voorgekomen.
Laten ze eerst inderdaad maar eens die wachtlijsten oplossen. Hier in de stad is er trouwens wel plaats op de kdv's en bso's in wijken waar veel allochtonen wonen.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.