Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

30-10-2010 om 21:36

Bso in amsterdam: ijsterk of partou?

Onze zoon moet volgend jaar naar de basisschool. Bij de scholen die we op het oog hebben, is kinderopvang mogelijk van IJsterk of van Partou. Wie heeft ervaring met deze organisaties?
IJsterk vind ik sympathiek, het viel vroeger onder de gemeente, en heeft dacht ik geen winstoogmerk. Ik ken een paar kdv's van IJsterk en die zijn wel goed. Alleen heb ik via via het idee dat de kinderopvang van IJsterk (Camelot) wat saai is, vooral in vakanties.
De nieuwe vestigingen van Partou (Koning van Katoren, Panorama) die in aanmerking komen, maken een leukere indruk, maar dat ligt misschien aan de marketing? Bezwaar van Partou vind ik dat dit een grote, op winst gerichte organisatie is, en dat ik slechte verhalen heb gehoord over een aantal van de kdv'en van Partou hier in de buurt. Maar de betreffende bso's lijken me wel leuk, en waarschijnlijk hebben we meer kans daar voor een plaats.

En wat is het voordeel als een school en bso samenwerken als een "brede school"?

Wij hebben nog niet een definitieve keuze voor de school gemaakt en we weten ook niet of we wel een plaats krijgen op de bso...
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen en overwegingen van anderen! Wat is het toch moeilijk, de keuzes voor de volgende fase...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Naantje

Naantje

31-10-2010 om 20:43

Ken ze

Hallo Wisse,

Mijn jongste gaat naar een crèche van IJsterk. Prima organisatie. Ik heb geen ervaring met hun naschoolse opvang.
Mijn twee oudsten zitten op de naschoolse opvang van Partou. Niet de twee die jij noemt, maar daar wel in de buurt.
Partou wil gewoon jullie geld, dat klopt. Maar met Partou an sich heb je in de praktijk niets te maken. Zij factureren, jullie betalen. Jullie hebben alleen contact met de medewerkers van de betreffende opvang. En die zijn bij ons prima.
Een saaie naschoolse opvang vind ik trouwens op een bepaalde manier een pré: laat die kinderen maar lekker zelf spelen. Als ze thuis zijn worden ze ook niet geëntertained, toch? Als 'saai' jullie enige tegenargument bij IJsterk is, wist ik het wel.
Verder is een brede school in mijn ogen slechts een locatiekwestie: de opvang vindt dan plaats in de school.
En nog even wat slecht nieuws: Ik weet niet hoe oud jullie kind is, maar de wachtlijsten in de buurt waar jullie zoeken zijn láááááááááángggg...

Groet,
Naantje

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

31-10-2010 om 23:41

Naantje

Hoi Naantje,
We hebben ons kind ingeschreven zodra we enigszins een idee hadden van de school waar me hem op willen hebben - maar je hoort hier pas laat of je een plaats hebt op een school. Hij staat dus al een tijd op wachtlijsten van NSO's, maar ik heb geen idee wat voor kans we op een plaats maken. Met de creche was dat destijds ook al zo vaag. Misschien zijn we dom geweest en hadden we al voor de geboorte bij zo veel mogelijk NSO's moeten inschrijven?! Ik schrik wel van je waarschuwing... Het laatste deel van de zwangerschap, de geboorte en de nasleep waren bij ons moeilijk, dus we waren niet meteen in de stemming voor inschrijvingen en wachtlijsten...

Met "saai" bedoelde ik dat in de vakantie de kinderen op het schoolplein spelen en dat een kennis daar mee zit omdat ze dat niet leuk vindt voor haar kind. Ze neemt daarom maar zo veel mogelijk vrij in de schoolvakanties of probeert iets anders te regelen. Terwijl ik van andere kennissen hoor over NSO's waar ze leuke uitstapjes maken in de vakantie en dat de kinderen daar in de vakantie echt graag naar toe gaan.
In ieder geval hartelijk dank voor je bericht, en tja misschien blijkt dat we inderdaad geen keus hebben, of nog erger

Voordeel brede school

Het voordeel van een samenwerking in brede school kan zijn dat je niet geconfronteerd wordt met slechte aansluiting van school en opvang.
Een uurtje eerder uit voor de feestdagen en de opvang weet het niet tijdig kan dan voor jezelf een lastig obstakel worden.
Als ik het niet zelf op kon vangen kwamen mijn ouders van een stad verderop om dit op te vangen. Nadat ik eerst weer een rondje school en opvang was gegaan om in alle redelijkheid te vragen om dit nu eens samen op te lossen. Maar ja, ouders blijven verantwoordelijk en als er dan niemand meebuigt rek je jezelf maar weer eens uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.