Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
ayla

ayla

07-04-2011 om 09:16

Bso voor mb/hb kinderen

De scholenstichting van ayladochter heeft samen met de lokale opvangstichting een speciale BSO groep gemaakt voor MB/HB kinderen. Afgelopen maanden was er een pilot en die was blijkbaar zo positief dat deze club definitief doorgaat. Een groep voor kinderen van groep 1 t/m 4 en een groep voor de hogere klassen. We hadden dochter opgegeven totdat we erachter kwamen dat je hetzelfde moet betalen als voor de normale BSO terwijl we op die dag geen BSO nodig hebben. Daarbij begint de club eerder dan dochter haar school uit is en duurt hij tot half zeven terwijl ik half zes op een vrijdagmiddag wel netjes vind om naar huis te gaan, ze heeft ook nog blokfluitles. Al die uren moet je echter wel betalen. Van de andere kant, het is wel een mooie gelegenheid om met ontwikkelingsgelijken in dezelfde stad in contact te komen. Zoveel HB kinderen van dezelfde leeftijd uit deze stad ken ik niet. Wat vinden jullie, wegen de toch wel hoge kosten van zo’n middag op tegen de voordelen of is zo’n club eigenlijk overbodige luxe?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

07-04-2011 om 09:28

Logisch

lijk me logisch dat je hetzelfde moet betalen als voor de normale BSO.
Maar uit jou bericht begrijp ik dat jij het meer ziet als clubje dan als opvang. Dan zul je dus moeten kiezen ga je zomaar die hoge kosten betalen? pas je je eigen werktijden aan zodat het ook fuctioneel als opvang kunt gebruiken? of zie je er toch maar vanaf?
Wat ik me verder afvraag, vind die HB kinderen het zelf ook leuk om met z'n allen in een groepje geduwd te worden? Tegenwoordig heeft elk kind wel iets, is het zo nodig om voor elk ding een eigen groep te creëren: alle HB kids bij elkaar, alle ADHD kids in een groep, alle dyslectische kids in een groep. Is het niet de kunst je aan te passen in een gemeleerde samenleving?

ayla

ayla

07-04-2011 om 09:48

Club

Vanaf het begin wordt er met de club geadverteerd als zijnde niet echt BSO maar meer een ontmoetingsmogelijkheid voor HB kinderen. Er worden ook via plusklassen etc brieven uitgedeeld dus dan krijg je automatisch een groep die niet automatisch BSO heeft. Daarbij is vrijdag toch een dag dat de meeste kinderen naar huis gaan, Bij onze oude BSO was de vrijdag samen met de woensdag de minst druk bezochte dag

amk

amk

07-04-2011 om 09:59

Marktwerking

dat noemen we nu marktwerking in de opvang.
Klant oppert iets, zij zien daar wel een mogelijkheid tot extra inkomsten et voila, briefje mee naar doelgroep.

Bij mijn bso is het zowiezo niet gewenst de kinderen voor half 6 op te halen. Dan zijn de activiteiten nog bezig.

Maar als het gewone BSO uren zijn, krijg je er ook toeslag voor. Voor toeslag hoef je namelijk helemaal niet ook die uren te werken.

cisca

cisca

07-04-2011 om 10:05

Yvonne

"alle ADHD kids in een groep"
Dat lijkt me heel erg gezellig, veel grappen en veel lachen. Of het praktisch is? Lijkt me niet.

Fransien

Fransien

07-04-2011 om 11:15

Wat wil je dochter zelf?

Heeft je dochter behoefte aan een club? Mijn kinderen hebben vooral behoefte aan autonomie en zelf aan kunnen rommelen, ik doe ze geen plezier met een extra middag club. Ze hebben muziekles en zwemles, 2 middagen bso, en ze willen spelen en rommelen en zoveel mogelijk zelf bepalen en uitzoeken. En ontwikkelingsgelijken hebben ze gelukkig binnen het gezin (al botst dat ook regelmatig .

koentje

koentje

07-04-2011 om 12:22

Cisca

suggereer je nu dat ADHD ers vooral alleen maar lol hebben en grappen maken?
Je hebt er blijkbaar weinig idee van!
ADHDers hebben vaak baat bij een rustige omgeving met wat minder prikkels en begeleiders die duidelijkheid en structuur kunnen bieden. Ja en om die reden kan het heel handig zijn dat deze kinderen in een aangepaste setting bij elkaar worden gezet.
En volgens mij hebben ADHDers niet veel meer of minder humor dan andere kinderen hoor!

cisca

cisca

07-04-2011 om 13:01

Ironie

Dit was ironisch bedoeld, ik snap dat dat zo neergeschreven niet als zodanig opvalt ) Ik vind een BSO met alleen adhd'ers geen goed idee.

ayla

ayla

07-04-2011 om 13:16

Reactie

Ik kan het inderdaad indienen en er toeslag voor krijgen dat klopt maar ik blijf het raar vinden. Ze weten bijvoorbeeld nog niet op welke dag het volgend jaar schooljaar gaat plaatsvinden daarbij is het op een school aan de andere kant van de stad en moet je zelf je kind brengen en halen. Maar wel de kosten van een gewone BSO betalen. En daarbij, als ik BSO op onze school heb betaal ik vanaf het moment dat dochter haar school uit is en niet eerder. Nee ik denk niet dat het HB stukje het gedoe waard is, alleen al de benzine etc die ik verrij die middag

ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-04-2011 om 14:23

Ayla

Ayla, als de ouders hier niet voor zouden hoeven te betalen, wie dan wel? Voor niets gaat de zon op.

koentje

koentje

07-04-2011 om 15:09

Pelle

☺☺☺
traag trager traagst

Annet

Annet

07-04-2011 om 20:07

Over de tijden die je moet betalen

De meeste bso's hebben een vast aantal uren waarover betaald moet worden, meestal verdeeld in een lange middag (woensdag) en korte middag (gewone schooldag).
En ja, afhankelijk van de schooltijden betaal je soms over meer uren.
Ik vind het wel vreemd dat je zelf moet brengen. Dat past bij een club (maar daar past een andere prijs bij) maar niet bij een bso (daar zit het bij de prijs inbegrepen).

ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-04-2011 om 20:17

Brengen

Voor wat betreft het brengen: daar hebben de BSO's toch allemaal afspraken met taxi-bedrijven voor? Hier kies je bij aanmelding voor 'BSO met vervoer' of 'BSO zonder vervoer'. De leidsters halen bij de scholen in de buurt de kinderen lopend op, kinderen die verder weg op school zitten, komen met de taxi (of als ze wat oider zijn zelfstandig op de fiets).

billie

billie

07-04-2011 om 23:51

Yvonne

Niet ieder kind heeft er uiteraard evenveel behoefte aan, maar peers zijn voor elk kind belangrijk. Niemand wil de uitzondering zijn. Toch zijn kinderen die hb zijn, of kinderen met ADHD, meestal wel de uitzondering. Het kan enorm goed zijn voor kinderen om eens niet de uitzondering te zijn, maar je onder gelijkgestemden te bewegen.
Ayla, aangezien je toch vaker aangeeft dat het niet zo bijster goed gaat met je dochter zou ik het zeker doen. Je merkt vanzelf wel of ze er iets aan heeft.

ayla

ayla

08-04-2011 om 07:47

Reactie

Nee ze bieden geen taxi regeling aan omdat het geen normale BSO is. De normale BSO zit namelijk op dochter haar school, dit is een extra faciliteit vanuit de scholenstichting en de opvangstichting waar je vrijwillig aan mee doet en je toevallig wel de kosten van de BSO aan moet betalen. Iemand vroeg als de ouders het niet betalen wie het dan moeten betalen. Nou ik vind het prima om als ouder voor zoiets te betalen, graag zelfs. Maar onder deze voorwaarde zie ik het meer als een ontmoetingsplek of als een soort externe plusklas en dan vind ik dat de scholenstichting hier ook best aan mag bijdragen om de kosten voor ouders enigszins te drukken. Ik weet het nog niet, het zou voor ons logistiek een hele klus worden. Dochter kan als school het toestaat vanaf volgend jaar ook meedoen aan de bovenschoolse plusklas (onder schooltijd) en er zijn soms spelmiddagen van Hint

billie

billie

08-04-2011 om 12:36

Nee

Ik vind echt dat je blij moet zijn dat het er is, de kosten zouden zeker niet voor de scholenstichting mogen zijn. Ook niet deels, zou ik een slechte zaak vinden!

Cobi

Vlg mij was het niet echt een optie om die door jou romantisch als 'buurtschool' aangeduide vastgeroeste toestand te blijven... toch? Dus ik zou je eerste zin een wat lijdendere vorm geven, of nou ja, het wat meer in die trant bezien...

Fiorucci

Fiorucci

09-04-2011 om 07:12

Ayla

Als er een bovenschoolse plusklas komt, onder schooltijd, vind ik helemaal niet dat school moet bijdragen aan deze bso.

liora

liora

09-04-2011 om 08:43

Amk

Jee niet ophalen voor 17.30 uur? Voor mij zou dat lastig zijn met nog een jonger kind dat echt op tijd naar bed moet!

Liora

Huh? wanneer wil je dan ophalen? Voor die tijd? dan ben ik nog echt aan het werk hoor! Bovendien: alles went, ook voor een baby.
5 voor 6 bij de bso, kwart over 6 thuis, 7 uur eten op tafel, half acht naar bed, 8 uur licht uit. Werkt perfect. Ook voor een baby en een peuter!
`t is maar wat je gewend bent....Algebra

liora

liora

09-04-2011 om 21:42

Nee hoor

Mijn jongste moet al rond 6.30 op en heeft dus echt niet genoeg slaap als hij om 20 uur in bed zou liggen.

Gelukkig kannik dat goed combineren met mijn werk, geen probleem hier dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.