Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Sascha2

Sascha2

07-06-2011 om 12:54

Buurvrouw gaat oppassen

Momenteel ben ik aan het rekenen geslagen. Buurvrouw heeft aangeboden om een dag in de week mijn kinderen op te vangen. Twee een hele dag, twee een halve dag. Voor ons zou het wellicht gunstiger zijn dan de opvang via kdv/bso. We zijn nog aan het aftasten, hoe te regelen, welk tarief etc. Geen idee hoe dit werkt. Heeft iemand ervaring in deze vorm an oppas? Is het beter te regelen via een gastouderbureau of liever in het informele circuit? Welke risico's zijn er? Wat zijn juist de voordelen? Ik zie door de bomen het bos niet meer en alle input is welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

08-06-2011 om 08:05

Informeel

Ik ben informele oppas. Je moet goeie afspraken maken, wat te doen als oppas ziek is, etc.
Voordelen: Geen gedoe met paperassen,belasting etc. Oppas is dicht bij huis.
Nadelen: wat te doen bij ziekte? Ik werk gewoon door en er moet heel wat gebeuren wil ik me ziek melden, maar niet iedereen denkt zo. Zitten jullie op een lijn tav opvoeden? Wat als je later thuis komt, is die flexibiliteit aanwezig bij de oppas? Ik vang twee kinderen op tussen half 4 en half 6 (ik haal ze van school) 1x per week, en krijg daar 70 euro per maand voor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.