Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
liora

liora

09-11-2010 om 13:27

Buurvrouw

Hallo allemaal,

Graag jullie advies over het volgende. Ik heb een buurvrouw die vaak laat doorschemeren het maar zielig te vinden dat mijn jongste op het kdv zit. Ik zie haar vaak als ik aan het einde van de dag thuiskom. Gisteren zei ze bijvoorbeeld: ach hij heeft natuurlijk al de hele dag zijn moeder niet gezien. Een andere keer, tegen hem: nee dat is toch niks, zo'n creche, je wil toch veel liever thuis zijn.

Verder is het een aardig mens hoor, maar ik wil graag iets goeds achter de hand hebben om terug te zeggen op zo'n moment. Bijvoorbeeld: ja mama heeft lekker veel geld verdiend vandaag, of zo. Wie heeft inspiratie?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

09-11-2010 om 13:40

Wat dacht je van

Wat dacht je van:

In je uppie de hele dag thuis zijn lijkt me niets voor een peuter.

Mama niet nee, maar wel een heleboel vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen.

Of misschien wat directer.
Heb je er problemen mee dat hij naar het kdv gaat? Wij namenlijk niet.

Vic

Vic

09-11-2010 om 21:50

Niet gevat

Bij een 'vriendelijke buurvrouw' zou ik gewoon glimlachen en haar goededag wensen. De laatste jaren ben ik er sowieso een beetje klaar mee om tegengas te geven als ik dat soort (impliciete of expliciete) kritiek krijg. Ik heb wel wat beters te doen. Laatst heb ik nog een keer gereageerd toen een vader op school vroeg 'jij werkt wel heel veel he?'. Ik heb gevraagd hoeveel hij werkte en toen gezegd: 'Oooh, da's ook best pittig!' Hij moest erg lachen om mijn opmerking, maar ik heb hem vroeger al zo vaak gemaakt dat mijn pret er wel af is

angelina ballerina

angelina ballerina

09-11-2010 om 22:26

Ik bevestig dergelijke opmerkingen altijd

Als iemand zegt dat kind het liefste bij zijn mama is dan zeg ik iets als, natuurlijk is hij het liefst bij mij, gelukkig wel, het zou vervelend zijn als hij liever bij iemand anders zou willen zijn. En bij een opmerking als ieder kind is toch het liefst thuis zeg ik ook iets als gelukkig is hij het liefst thuis, het zou jammer zijn als dat niet het geval zou zijn, maar bij de creche vindt hij het gelukkig ook erg leuk.
Daarnaast stoor ik me totaal niet aan dergelijke opmerkingen. Daarbij klopt het vaak wel. Mijn kinderen zijn waarschijnlijk het liefst thuis, bij mij maar aangezien ik dat zelf iets minder leuk zou vinden, de kinderen zich op de creche prima vermaken en ik het ook nog eens goed vind voor hun ontwikkeling is dit voor ons de perfecte oplossing. Niemand hoeft daar verder een mening over te hebben en als ze dat wel hebben,prima, dat moeten ze dan lekker zelf weten.

dc

dc

10-11-2010 om 00:11

Niet

Ik zou er inderdaad geen woord aan vuil maken. Je kunt iemand die volledig overtuigd is van z'n eigen gelijk toch niet van iets anders overtuigen. Als je met dat soort opmerkingen onder de riem zit, dan zit je echt niet goed in Nederland...

vlinder72

vlinder72

10-11-2010 om 10:43

Schoonmoeder ook

Maar ik word dan altijd een beetje flauw. Ik ga zeker geen tekst en uitleg geven maar ga juist dingen zeggen als. Ach ja, ophalen heeft ook eigenlijk geen zin want morgen moet hij weer. Het is ook best jammer dat hij daar niet kan blijven slapen. Dat zou pas echt tijd schelen. En dan verder niets zeggen en gewoon weglopen. Of als je de buurvrouw ziet als je je kind net opgehaald heb dan zeg je met een serieus gezicht tegen je kindje. Mama, ik ben je mama. Zie je dat mama. Kind begrijpt je toch niet maar naar de buurvrouw toe is het wel grappig. Wil je goede verstandshouding met je buurvrouw houden dan zou ik helemaal niets zeggen en haar gewoon negeren.

En schuldig voelen? Nooit. Heb ik ook nooit gedaan. Mijn oudste is zelfs een tijdlang vier dagen naar het kinderdagverblijf gegaan. Heeft hij niets aan overgehouden en hij heeft ook echt geen hechtingsstoornis. Nu gaat alleen nog mijn jongste van 1,5 jaar naar het kinderdagverblijf en hij vindt het daar heerlijk. Als ik hem 's middags ophaal dan wil hij niet eens mee. En ja, hij is thuis dan moe en jengelig en na het eten gaat hij in bad en dan naar bed.

toeval

toeval

10-11-2010 om 12:46

Heel toevallig

vanmorgen ook zo'n opmerking gekregen. Van iemand die dan zelf niet werkt (!) vanwege afgekeurd zijn. Zijn vrouw ook. Beiden dus in de bijstand en ook nog schuldsanering (kan hoor, geen punt). en dan een opmerking in zijn algemeenheid over opvang en dat het zielig is dat ze het dan niet leuk vinden en liever thuis zijn! Ja, hehe, maar ze vinden school soms ook niet leuk, moet ik ze dan ook maar van school thuishouden??? Ik kan daar slecht tegen eigenlijk....

dc

dc

11-11-2010 om 12:59

Vlinder

Jij zegt "zelfs een tijdlang vier dagen naar het kinderdagverblijf gegaan"!

Waarmee je impliceert dat het veel is, en 5 dagen nog meer! Ik weet nog dat ik in Frankrijk "maar 4 dagen werkte" en op vakantie in nederland te horen kreeg "jeetje, 4 dagen, wat veel! Wat zielig voor je kinderen!"

Ter verduidelijking, in Frankrijk is het normaal dat vrouwen ook 5 dagen werken, en de kinderen dus "gewoon" 5 dagen naar opvang gaan.

vlinder72

vlinder72

11-11-2010 om 17:30

Nee hoor.

Ik vind vier dagen helemaal niet raar. Ik werk zelf vier dagen. Ik ben alleen overgestapt naar drie dagen kinderopvang en een dag vliegende kiep opvang omdat drie kinderen vier dagen te duur werd.

Maar mijn schoonmoeder dacht daar heel anders over. Vandaar mijn opmerking zelfs vier dagen kinderdagverblijf. Dat is in de ogen van veel mensen toch echt teveel. Zij vond één dag eigenlijk al teveel. Vier dagen vond ze grenzen aan verwaarlozing. Van mij dan hè. Dat papa meer dan 60 uur per week werkt en regelmatig een week in het buitenland zit dan maakt natuurlijk niet uit.

dc

dc

11-11-2010 om 21:29

Hi hi

Ja, de papa's kunnen 60 uur werken, maar zijn geweldige vaders als ze op zaterdag een uurtje gaan voetballen met de kids. Ook al liggen die op bed wanneer ze doordeweeks thuiskomen. En lagen ze nog op bed toen ze vertrokken...

Ik vraag me echt af wanneer er een beetje minder dramatisch over kinderopvang gedacht gaat worden. En wanneer het betaalbaar wordt. Hier in Engeland moet ik ook echt een superbaan hebben om de opvang te kunnen betalen, terwijl ik in Frankrijk voor voltijd 2 kinderen 800 Euro per maand kwijt was... Het KAN dus geregeld worden, maar waarom toch steeds maar niet in Nederland?

Leven goedkoper in...

Even vraagje aan degene die in Frankrijk woonde. Ik ken iemand (Ned. vrouw met 2 kids) die enkele jaren van haar bijstandsuitkering / een soort Franse WW rond kwam van
€ 680,- per maand + Franse Kinderbijslag met 2 kids van 9 en 7 jaar oud. De Kinderbijslag komt zo ongeveer op hetzelfde neer als in Nederland. Ze had een huurwoning en werkte niet. Volgens haar zijn de vaste lasten veel lager in Frankrijk (of hoeft er geen belasting betaald te worden ofzoiets), ze kon verder ook niet sparen hoor, maar toch knap.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.