Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
liora

liora

20-01-2011 om 18:15

Crèche kleedt dreumes in zomerbroekje

Lieve allemaal,

Wat vinden jullie hiervan? Mijn zoontje van 1,5 heeft gisteren op de crèche zijn reservekleren aan gekregen omdat zijn eigen kleren vies waren.
Vanmorgen ben ik vergeten een nieuw pakketje reservekleding mee te nemen. Vandaag had hij weer vieze kleren maar dus geen reservekleren. De crèche heeft blijkbaar bijzonder weinig reservekleren en hij had dus een zonerbroekje aan maat 68 dat net over de knie kwam. Hiermee moest hij op de fiets, rillend en kleumend. Ik vind het echt idioot!

Natuurlijk had ik er zelf aan moeten denken om weer reservekleren mee te nemen, maar ik vind ook dat een kdv zelf genoeg reservekleding moet hebben.

Hoe denken jullie hierover?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

20-01-2011 om 18:46

Tja

ik vind dit de verantwoordelijkheid van de ouder, die hoort ervoor te zorgen dat er voldoende reservekleding is. Een kdv heeft vaak wel wat reservekleding, meestal krijgertjes van ouders, maar......de praktijk heeft mij geleerd dat veel van deze kleding niet meer terugkomt op het kdv als het eenmaal bij een kind thuis is.

Ik vind wel dat het kdv jou even had moeten bellen. Ze weten vast dat jouw kind met de fiets wordt opgehaald, ze hadden dan even kunnen laten weten dat hij geen bij het weer passende kleding aan heeft, zodat je nog even langs huis had kunnen gaan om een warme broek op te halen.

Rosase

Rosase

20-01-2011 om 22:53

Eens met minet

Dat was wel veel vriendelijker geweest.

Hier trouwens wel heel veel reservekleding, maar allemaal afdankertjes van ouders. Wellicht dat jouw creche weer eens moet gaan venten onder de ouders om de voorraden aan te vullen?

Hier hangen namelijk ook af en toe briefjes met verzoeken om reserve..... en vul dan maar in, op.

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

21-01-2011 om 22:50

Erom vragen

Wat je had kunnen doen, was om bij het ophalen de situatie uit te leggen, je te verontschuldigen voor het feit dat je geen reservekleding had meegegeven, en te vragen om een andere broek (voor op de fiets liever te groot dan te klein) en/of een extra maillot er onder.

Bij ons op de creche heb ik nooit zoiets meegemaakt, meestal heeft zoontje genoeg reservekleding mee maar soms ook niet of was hij er inmiddels uitgegroeid, soms bevuilde hij zijn kleren twee keer achter elkaar - dan gaven ze hem gewoon wat anders aan, altijd geschikt. Af en toe houden ze een fancy fair voor een goed doel, ouders nemen dan oude kleding mee, wat niet verkocht is houden ze als reserve of geven ze weg aan een goed doel.

liora

liora

22-01-2011 om 10:00

Gedaan hoor

Natuurlijk vroeg ik of ze niks anders had. Maar nee. En toen zei de leidster nog toen ik wegliep: oh ik wilde nog vragen of je maandag weer reservekleertjes mee kan geven.

Ik zal inderdaad vragen of ze me voortaan bellen als het zo koud is en ze hebben alleen een korte broek.

Ik denk dat ik gewoon een hele tas met oude kleren daar ga neerzetten.

Wat me stoort is dat een kind inderdaad ook twee keer reservekleren nodig kan hebben en ik vind het wel normaal dat een crèche zelf ook wat heeft liggen. Ik zie ook nooit een oproep of je hun voorraad wil aanvullen.

Dat alles samen maakt dat het me stoort, zoals ik wel meer dingen niet zo goed vind daar.

Liora

Rosase

Rosase

22-01-2011 om 23:50

Liora: in de ouderraad!

Of schiet dat ook niet op?

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt getuigen van klantvriendelijkheid. Ik heb gisteren nog even het mandje van onze jongste gecontroleerd. En zag dat er geen rompertje meer in lag. Nou weet ik zeker dat als hij een ongelukje heeft gehad, hij een romper van "daar" krijgt. En als dat om de een of andere reden niet kan, ze me bij twijfel echt wel zullen bellen. Zit er allemaal standaard bij in.

Hier

Op ons KDV hebben ze ook weinig reservekleertjes. Ik heb zelf 2 onderbroekjes bij de reservekleren en 1 broekje/legging. Maar heb dochter wel eens meegekregen in een veel te grote broek (maat 110 terwijl ze 92 heeft). Arme schaapje bleef hijsen aan die broek.

Maar het schijnt dat veel ouders de reservekleren gewoon houden/vergeten terug te brengen.

Ik vind wel dat jouw KDV even had kunnen meedenken, desnoods hadden ze even een dekentje oid meegegeven voor over de beentjes op de fiets.

joer

joer

23-01-2011 om 12:03

Eigen verantwoordelijkheid

Bij ons waren de ouders er verantwoordelijk voor dat de mandjes gevuld waren met voldoende luiers en reservekleding.

Als de leidsters wel eens misgrepen in het mandje van zoon, kreeg hij soms de vreemste combinaties aan.

Ik kon me daar echt niet druk over maken. In jouw geval korte broek in de winter, zou ik vragen om een dekentje of handdoek om even over zijn benen heen te slaan.

Of ik zou mijn trui even uit doen om dit over zijn benen te doen. Waarom verwachten dat de leidsters met een oplossing komen je kan zelf toch wel iets bedenken.

Ik begrijp dat je het kdv niet al te prettig vind en dan ga je ook op alle slakken zout leggen. Jammer, want om je hier nou druk om te maken! En de "schuld" bij andere neer te leggen terwijl het door jouw "fout" komt is niet eerlijk.

Groeten JOER.

liora

liora

23-01-2011 om 19:08

Joer

Best een agressieve reactie van je. Als je het goed vindt leg ik die naast me neer.

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

24-01-2011 om 01:29

Joggingbroekje?!

"Wat ik deed was de ouder(s) bellen en vertellen dat het kind nu een joggingbroekje droeg bij gebrek aan betere kleding en als de ouder dat vervelend vond, deze dat ter plekke of bij het ophalen kon meenemen."

Huh wat is er tegen een joggingbroekje? Vind ik juist handig, lekker soepel en warm en makkelijk door het kind zelf aan te trekken. Ons kind krijgt op kdv-dagen juist van ons een joggingbroek aan, zodat hij zich op het kdv makkelijk zelf aan en uit kan kleden, en laatst kreeg ik daar van het kdv een compliment over, dat hij van die handige broeken aan had...

Oude joggingbroeken lijken me ideaal voor een kdv of peuterspeelzaal omdat de maat niet zo nauw luistert...

Marie

Marie

24-01-2011 om 12:55

Lenen van andere ouder?

Hallo
Misschien vind je dat ik nu ook wel een agressieve reactie geef, maar waarom heb je niet even aan een andere ouder gevraagd of je daar een broek van kon lenen?
Groetjes

Eerlijk gezegd

Vind ik het ook wel een beetje suf dat ze niet wat uni reservekleding hebben. Ik weet dat ze dat hier wel hebben. Het is ook hier de bedoeling dat je het zelf meegeeft, maarja een kind heeft ook weleens 2 ongelukjes.
Muizemeis
ps heb inderdaad ook de oproep gelezen dat ze kleertjes vroegen, het liefst een beetje uni

Janeway

Janeway

24-01-2011 om 22:43

Altijd lastig

Om voldoende reserve kleding in huis te hebben (werk ook in de kinderopvang) Ook al schrijf je met watervaste stift de naam van het kdv op een broek oid. Het meeste komt niet terug. Ik had laatst ook een jongetje, zonder reseverkleding en er was gewoon niks wat hij aan kon doen,groot kind voor zijn leeftijd. Dan probeer je toch wat te fixen. Of je belt de ouders. Ingeval van ts had ik misschien wel even een te groot broekje gepakt. Of misschien gebeld. Maar ik vind het ook wel een verantwoordelijkheid van ouders om te zorgen dat er iets van je kind ligt. Ook al zijn ze al een jaar zindelijk er gaat regelmatig iets fout, bv bekers omgooien of toch nog plassen. En wat er eerder al werd geschreven dan blijft het niet bij een broek en onderbroek maar ook sokken en schoenen zijn regelmatig zo doorweekt dat ze ze niet op dat moment aan kunnen.
Het gebeurt ook vaak dat kinderen die al wat ouder zijn niks meer in hun bakje hebben liggen want ze zijn al zo groot.. Dan grijp je dus behoorlijk mis. En is het een dag dat de een na de ander met een buikgriep naar huis gaat dan kom je toch echt te kort aan reserve kleding..

soepstengel

soepstengel

26-01-2011 om 13:52

Wij hebben

best veel reservekleding, overal staat heel groot (bv op de billen)KDV geschreven, en toch komt het vaak niet terug!
Dus dan kan het wel eens voorkomen dat er een niet zo passende broek aangedaan wordt, we zoeken dan het best passende uit.
Ik heb wel eens een kindje gehad dat er gewoon weer mee naar het KDV kwam.Sta je ook gek te kijken )
(verbaasde reactie van moeder...oo...is die van jullie??)
Ik vind wel dat er een oplossing moet worden gegeven voor op de fiets, ik zou ze zo nooit wegsturen, dat vindt ik erg klantonvriendelijk en zielig voor het kindje.

soepstengel

soepstengel

26-01-2011 om 13:53

Duh...taalvaut.

vind ik dus....zonder t.

Chippie

Chippie

27-01-2011 om 23:05

Verantwoordelijkheid afschuiven

Jij bent de reservekleertjes vergeten (hier hebben ze allemaal een IKEA bak waar je reservekleren in kunt doen maar waar ook de knuffel en slaapzak in ligt), niet de crecheleidster. Hier best veel reservekleertjes maar inderdaad wat vage combinaties, het zij zo.

En jij hebt je kind met blote benen op de fiets gezet, niet de crecheleidster. Je had haar slaapzak aan kunnen doen, eigen vest/trui uit kunnen doen, handdoek vragen, etc.

liora

liora

31-01-2011 om 11:04

Xanneke

Ja oh, nee niet vergeten, maar als het zuur wordt, haak ik liever af.

Nee ik vind nog steeds dat een creche ook verantwoordelijkheid kan nemen over de reservekleren. Heb gevraagd of ze een oproep ophangen dat ze vooral in maat 86 niks hebben en dat ging de leidster in het team bespreken. Ook al weer zoiets...

Verder is het niet in me opgekomen zijn slaapzak mee te nemen maar dat zou inderdaad een supergoed idee zijn geweest, vooral omdat hij daar een slaapzak heeft met benen.

Ik heb uiteindelijk mijn sjaal om zijn benen heen geknoopt, maar het was echt heel naar gewoon. Ben er nog steeds kwaad over.

Ik heb de leidster gevraagd me als het nog een keer voorkomt, te bellen zodat ik nog iets van huis kan meenemen.

Liora

Tja

als ik zo de verhalen hoor van al die reservekleding die nooit terugkomt, snap k dat het KDV er niet enthousiast over is. Kleding is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van ouders. Het was je nog maar net overkomen, reservekleertjes nodig, maar je had er niet aan gedacht. Nou ja kan gebeuren. Dat het KDV niks had - ook dat kan. Is vervelend.

Ik was in jouw plaats denk ik terug naar huis gegaan voor iets anders om aan te trekken - veel te koud, zo op de fiets! Dat had ik echt niet gedaan. Tja autokindertjes kunnen gerust in zomerkleertjes op de achterbank - weet het KDV dat je met de fiets komt? Fietsen ze zelf ooit, hebben ze in de gaten hoe koud dat is, zéker als je als passagiertje stilzit?

Nou, sterkte ermee, zet een stapel stevig gemarkeerde spullen neer en activeer ook andere ouders, je bent vast niet de enige met dit probleem.

koentje

koentje

08-02-2011 om 13:48

Jouw

verantwoording zou ik zeggen. Wat er niet is kunnen ze niet aantrekken.

sassie

sassie

09-02-2011 om 13:51

Eens met koentje

Ik had het om z'n minst netjes gevonden als de creche je even had gebeld hierover zodat jij alsnog reservekleertjes had kunnen meenemen. Je kunt ze hier ook gerust op wijzen vind ik hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.