Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
liazs

liazs

12-12-2010 om 22:48

Een vraag

Zins afgelopen week maandag is onze dochter 3 jaar tegenstribbelig als ze haar jas aan moet als we haar ophalen van de kinderdagverblijf. Dan donderdag en vrijdag komt mijn dochter naar mij toe, ik wil natuurlijk dat ze haar jas aantrekt. Begint ze opeens te huilen en tegen te stribbelen om de jas aan te trekken. Ik alles proberen, maar dochter wil gewoon haar jas niet aantrekken. Ik natuurlijk de leidster gevraagd of er iets gebeurd was in de week, want ik vindt het gewoon vreemd dat mijn dochter in 1 week zo verandert is, maar volgens hun is de week normaal verlopen. Krijg na lang gedoe eindelijk haar jas aan, zodat we naar huis kunnen. Dit vreemde gedrag heeft ze ook getoond dit weekend als we ergens naar toe moeten, en ze haar jas aan moet.

Moet ik denken dat er iets gebeurt is op de KDV waardoor ze dit gedrag is gaan tonen, want de KDV spreekt juist tegen. Waar moet ik aan denken dan, hebben ze haar misschien steeds de verkeerde jas laten aantrekken of doen ze spelletjes dat te maken heeft met kleding.

Ik weet niet wat ik nu moet doen, weet iemand raad, of heeft zoiets eerder meegemaakt. We hebben een afspraak aanstaande dinsdag over dit gedrag, maar wil graag ook advies van ouders die ons kunnen helpen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

13-12-2010 om 00:20

Lijkt mij gewoon

tegenstribbelig gedrag. Ik heb me nooit echt afgevraagd waar dat opeens vandaan kwam, behalve grenzen opzoeken. Misschien wilde je een keer snel de jas aandoen, en besloot je meisje te kijken wat er gebeurt als ze niet meewerkt? En dat bleek een leuk spelletje te zijn met veel aandacht?

Ik heb het hier gehad met sjaals, jassen, schoenen, pyjama's etc, etc. Niet teveel aandacht aan besteden en het gaat vanzelf weer over lijkt me.

vlinder72

vlinder72

13-12-2010 om 09:14

Inderdaad

Sokken, schoenen, kleren uit doen, kleren aan doen, jassen, mutsen, voetenzak. Echt alles kan opeens een driftbui of dwarse bui veroorzaken.

Als ik mijn kinderen ophaal van het kinderdagverblijf dan gaan ze de ene keer zo mee en de andere keer verstoppen ze zich.

Ik heb nog nooit gedacht dat dat aan het kinderdagverblijf zou liggen. Het ligt gewoon aan mijn kind. Ze hebben allevier van dat soort buien (gehad). Mijn jongste is nu 1,5 jaar en begint ook dwars te worden.

Niets erachter zoeken. Gewoon die jas aan doen. Hoe meer aandacht jij eraan schenkt hoe erger het wordt. En zeker niet gaan wisselen van jas of gaan soebatten. Anders gaat ze straks ook moeilijk doen over schoenen, sokken, mutsen, wanten, broeken etc.

buzz

buzz

13-12-2010 om 13:40

Mijn dochter

had dat ook eens met een jas, was een winterjas van h en m. Wat bleek ze vind het niet fijn dat die puntjes van die rits tegen haal keel/kin aan prikken, en helemaal dicht was te strak. Het duurde even voor we er achter waren want ze prate toen nog niet zo veel. Ik weet niet of dit het probleem is, maar het zou natuurlijk ziiets kunnen zijn (te strakke elastieken aan de mouwen, mouwen van de trui die omhoog gaan in de jas) misschien vind ze haar jas gewoon niet fijn.

Eigen wil

Ik denk dat het meer met eigen wil te maken heeft dan die jas. Voor zoon is de overgang van kdv naar mij soms ook lastig en duurt het inderdaad even voor hij jas/schoenen aanheeft maar sommige dingen moeten nou eenmaal.

dc

dc

13-12-2010 om 19:13

Lol berber

Ik ken het! Vooral 's ochtends als we snel weg moeten... Zal blij zijn als we de jassen, mutsen, sjaals etc weer thuis kunnen laten!

Kersen

Kersen

14-12-2010 om 20:48

Hier ook zo eentje

ze zoeken gewoon de grens op, een beetje uitproberen. Mijn dochter deed ook precies hetzelfde, van de ene dag naar de andere, gewoon geen aandacht aan besteden, geen discussie, geen spelletjes, niet vragen, gewoon jas aandoen. Mensen keken ons raar aan want ze gilde alsof ik haar stond te mishandelen
Toen ik daar niet op reageerde, was de lol eraf, en dan probeert ze weer iets anders, met eten of zo. En nu ook met de slaapzak, de rits zit nu aan de achterkant, dan kan ze niet meer openen, anders ligt ze bloot, en 's nachts is het toch koud. En wat ze nu ook doet is haar schoenen en sokken uittrekken als we in de auto zitten, dan roep ze, kijk, kijk
Het gaat weer over...maar ik begrijp je, het is heel vermoeiend, geduld...geduld...zucht...

Kiki

Kiki

19-12-2010 om 21:11

Hier ook tegenstribbelen hoor

en vervolgens voor ik twee stappen heb gedaan hun wanten weer uitgetrokken hebben.
Zoek het dan zelf maar uit denk ik dan om dat vervolgens een huilend kind te hebben met koude handen.

Ze zijn sowieso momenteel beiden ongekend dwars. Alles is nee en kleine dingen die altijd goed gingen kunnen ineens een waanzinnige driftbui veroorzaken.
Zeker mijn oudste wil ik momenteel echt achter het behang plakken
Geen aandacht aan besteden dan maar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.