Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Kolina

Kolina

16-02-2020 om 23:47

Ervaringen zwem-BSO?

Mijn dochter van 4 zit momenteel op de BSO waar nu nog geen zwem-BSO wordt aangeboden, maar er wel ouders wordt gevraagd of ze hier gebruik van willen maken. We kunnen tot 1 maart onze voorkeur doorgeven.

Mij lijkt zo'n zwem-BSO wel wat, omdat ik dan niet met mijn dochter op zaterdagochtend naar het zwembad hoef te gaan.
Anderszijds hoor ik wel dat hier (Arnhem) de ervaring is dat de zwemlessen buiten school bij aanbieder X top zijn, maar dat de schoolzwemlessen bij aanbieder X dan waardeloos zijn. (Minder tijd, geen bemoeienis van ouders?)
Ik heb begrepen dat de aanbieder van de zwem-BSO er een is waar ook buiten schooltijd reguliere zwemlessen gevolgd kunnen worden, dus dat zou op papier vooral kiezen tussen dat de BSO mijn kind erheen brengt of dat ik zelf op zaterdag met mijn kind er zit. Helaas ken ik niemand die momenteel al gebruik maakt van een zwem-BSO.

Mijn vraag is of hier op het forum ervaringen zijn met zowel de zwem-BSO als reguliere zwemlessen en wat achteraf gezien de voorkeur is?

Flavia

Flavia

17-02-2020 om 07:08

BSO

De BSO bracht hier de kinderen van 5 en ouder naar de zwemles bij het zwembad waar de meesten toch al zwemles zouden volgen. Omdat mijn dochter nog geen 5 was toen ze met zwemles begon namen ze haar wel mee maar moest ik haar gewoon helpen met omkleden. Voor het gemak hielp ik de meisjes dan ook even met aankleden, mijn dochter zat in het tweede uur, en heeft in het wachtuurtje steengoed Uno leren spelen.

Ik ben er nog steeds heel blij mee. Deze BSO brengt ook naar voetbal en korfbal, judo is in de sportzaal bij school die halen de kinderen op.

Limi

Limi

17-02-2020 om 07:36

Ik heb familie met een kind op een bso die het naar zwemles brengt. Is dat een zwem-bso?

Als dezelfde zwemschool de lessen aanbiedt dan is er natuurlijk geen verschil tussen de lessen zaterdag en door de week.

Maar wat bedoel je met buiten schooltijd? Alle zwemlessen zijn buiten schooltijd, of jij nou brengt of een bso.

Dees

Dees

17-02-2020 om 07:45

Verschilt

Bij ons geen zwem BSO maar ken de situatie wel van een kennis. Haar dochter werd door de BSO altijd naar zwemen gebracht ze hielpen met omkleden enzo en na de les moest moeder haar ophalen.

Kwaliteit van zwemlessen verschilt altijd heel erg en verschilt ook met wat per kind het beste is. Ene kind doet het zeer goed bij lesgever a terwijl een ander kind het daar niet goed doet. Voordeel van zelf gaan is dat je een soort van docent shoppen kunt doen. Wij zijn eens van dag veranderd toen we zagen hoorden dat die docent op een andere dag het badje had waar ons kind in zwemt.

Triva

Triva

17-02-2020 om 07:45

precies

Dit is geen schoolzwemles maar gewone zwemles want het is na school. Doen. Ideaal! Niet over twijfelen, het ontneemt je zoveel vrije tijd.

Overigens vind ik 4 jaar veel te vroeg voor zwemles. Ik begrijp die haast niet. Met 5,5 is vroeg genoeg. Je kunt ze toch niet alleen laten met een A diploma.

Annefleur

Annefleur

17-02-2020 om 09:18

Enquete

Volgens mij is de bso nu aan het overwegen om met zwemmen te starten en polst dat bij de ouders. Dus dan moet ts er nu iets over zeggen. Het lijkt me trouwens ook geen bezwaar om vroeg met zwemles te beginnen, als je bereid bent te betalen. Het kost waarschijnlijk meer tijd voor ze een diploma hebben, maar het is vermoedelijk ook eerder al veiliger.

Triva

Triva

17-02-2020 om 09:25

Ja en

neem je die gok? Nee toch! Als je kind in fe sloot valt met het hoofd op de beschoeiing komt het ook niet meer uit het water. Ik vind die haast absurd. Begin eens met een kleutersport ofzo.

Annefleur

Annefleur

17-02-2020 om 10:10

Welke gok?

En wat is absurd? En waarom zou je je kind op kleutersport doen?

Limi

Limi

17-02-2020 om 10:30

welke haast?

Beginnen met 4 jaar is vrij normaal tegenwoordig. Bovendien is het kind al 4, want het zit al op de BSO, en gaat de zwemles niet meteen in zodra de BSO de inventarisatie heeft gedaan. Hoeveel kinderen, welk niveau, welke dag rijdt het busje, is er een wachtlijst -- dat kind is waarschijnlijk al minstens 5 als het kan beginnen.

Als ze haast had gehad, had ze het zelf al op een wachtlijst laten zetten met 3 jaar

En kleutersport, daar moet je je kind ook naar toe brengen, vaak ook op zaterdagochtend.

Flavia

Flavia

17-02-2020 om 10:31

Triva

zwemmen is ook een sport!

Ik ben het met je eens dat zwemles over het algemeen het best gaat als ze vanaf 5 beginnen, maar er zijn ook uitzonderingen, mijn dochter lag al vanaf 10 weken elke week 1 of 2x per week in het zwembad, zij is op advies van de zweminstructeurs gelijk door gegaan, mocht op basis daarvan ook al met 3.5 op de wachtlijst.

De BSO van dochter nam/neemt ze pas mee naar zwemles als ze 5 zijn.

Tamar

Tamar

17-02-2020 om 10:40

gewoon proberen.

Ik heb mijn kinderen op een sport-BSO gedaan. Ze vonden het heel leuk, maar uiteindelijk is er maar 1 echt sportief geworden. Ik denk dat kinderen het best zoveel mogelijk kunnen bewegen. Bevalt het niet, dan doe je ze op een andere BSO.

Triva

Triva

17-02-2020 om 16:36

Kleutersport

Kan via de bso bedoelde ik en dan met 5,5 zwemles. Zwemmen is eensport, zwemles is net als typeles en je rijbewijs geen sport maar les. Een sport doe je omdat het je hobby is, vrije keuze. Dat is niet het geval bij abc. Daarna wel. Vind ik

Dees

Dees

17-02-2020 om 18:10

Triva

Nou mijn zoon vond abc zwemmen erg leuk en wilde door blijven gaan ook al vond ik een pauze van een half jaar tot een jaar wel beter. Het blijft een sport.

Mams

Mams

17-02-2020 om 18:38

Mwah

Onze zoon heeft rond zn vijfde een tijdje zwemles met de bso gehad. Klonk geweldig en zoonlief vond het ook super! Hij heeft er alleen niet echt veel van opgestoken. Was drukker met lol hebben met zn vriendjes dan met instructie van de leraar. Zijn hele bso groep zat in zn geheel in hetzelfde lesgroepje (niet echt gediffentieerd op niveau dus zeg maar) en het was vooral een gezellige boel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.