Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Sascha2

Sascha2

02-11-2009 om 14:42

Eten op bso

Vandaag kregen wij te horen dat er bezuinigd wordt op de bso en wel op het gebied van eten. Tot nu toe kregen de kinderen bij binnenkomst (14.00) brood met beleg en limonade aangeboden. Tegen 16.00 kregen ze nog een stukje fruit, wat komkommer/worst/kaas en limonade. Hier komt dus verandering in. Bij binnenkomst krijgen de kinderen nog limonade en droge rijstwafels (zonder beleg dus) of een sultana. Het fruit tegen 16.00 blijft in principe, maar als het vrijdag is wordt er vaak een sultana voor in de plaats gegeven, omdat het fruit dan op is (en bij een extra bestelling anders het weekeinde moet overnachten op de bso).
Eerlijk gezegd vind ik het een enorme verarming. De kinderen zijn er vanaf 14.00 en om dan tot het einde van de dag op een rijstwafel en stukje fruit/sultana te moeten doen, lijkt mij weinig. Er is nog niets bekend over de tarieven voor volgend jaar, dit jaar is het tarief 6.05 per uur.
Hoe gaat dat op jullie bso's? Wordt daar eten aangeboden en zo ja, in welke vorm?
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Sascha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

02-11-2009 om 15:42

Erg karig

Dat is inderdaad wel erg karig zeg. Vanaf 14 uur met alleen een rijstwafel heb ik aan het eind van de middag moordneigingen...

Bij ons krijgen de kinderen voor zover ik weet altijd fruit (en veel ook) plus wortels, komkommer, etc. Later zijn er altijd nog crackers met smeerkaas of smeerworst. Limonade krijgen ze minimaal 2 keer. En dan heb ik het over een middag vanaf 15:15 tot 17:30, wanneer ik ze kom ophalen.
Op een woensdag zit er ook nog een broodmaaltijd bij, uiteraard.

het tarief is hier het maximum, 6,10 geloof ik dat dat is.

groet, Mamvantwee

marie

marie

02-11-2009 om 19:10

1400 uur?

Hallo
Eigenlijk vind ik 14.00 uur een rare tijd om op de BSO aan te komen. Tot hoe laat hebben ze dan school en is daar dan geen lunchpauze?
Hier krijgen ze op korte middagen = na 15.15 uur wat drinken en een koekje en om 16.30 ofzo fruit met drinken. Drinken mogen ze trouwens de hele middag vragen of zelf pakken. Op lange middagen = na 12.15 uur krijgen ze natuurlijk een broodmaaltijd en later ook weer een koekje en fruit.
groetjes

amk

amk

02-11-2009 om 19:55

Hier

krijgen ze tussen de middag een warme lunch. 3 gangen en ik krijg elke keer als ik het menu zie vreselijke trek.

Na school krijgen ze drinken met fruit, om 5 uur weer drinken en de kinderen die tussen 6 en 7 nog aanwezig zijn krijgen een broodmaaltijd.

kosten 5.79 per uur. Inclusief de lunch, die valt onder het bso tarief als het kind die dag ook van de bso gebruik maakt.

Op vrijdag wordt er samen met de kinderen die dat leuk vinden als activiteit altijd iets gebakken. Appeltaart, of appelcake of speculaas en dat wordt dan om 5 uur gezamelijk gegeten. En lekker dat het er dan ruikt, je krijgt zelf acuut vreselijke honger.

En bij de vso die je ook kunt afnemen zit dan het ontbijt er bij in.

Sascha2

Sascha2

02-11-2009 om 20:38

14.00 uur

De school kent een continurooster en gaat om 14.00 uit. Vandaar dat de bso om 14.00 begint. De broodmaaltijd wordt inderdaad op school genuttigd, tegen 11.30.

Sascha2

Sascha2

02-11-2009 om 20:40

Whow amk

Wat een heerlijke organisatie! Ik lees wel vaker je beschrijvingen van de opvang van je dochter en ik moet zeggen, dat ik zowaar bijna jaloers ben . Fijn dat het ook op die manier kan. Kunnen veel organisaties een voorbeeld aan nemen.

amk

amk

02-11-2009 om 23:16

Sascha

er is dan ook een mega lange wachtlijst, zelfs met voorrang vanuit de school.

Ze hebben echt een heel duidelijke visie op kinderopvang en hebben een behoorlijke strijd moeten leveren om daarvoor een vergunning te krijgen. Een open keuken is bv not done. Maar niet alleen het eten is 'luxe', ook het onderkomen, ruim atelier, grote bewegingsruimte, 2 schoolpleinen om te spelen. Overlap met het kinderdagverblijf en de peuterspeelzaal. Het is echt een totaal concept. En straks brengen ze dochterlief ook nog naar zwemles.

Ilva

Ilva

03-11-2009 om 09:03

Lunch

Ik ben een nono op opvanggebied hier (zie mijn berichtje hierboven, misschien binnenkort voor het eerste de kinderen in de opvang). Maar krijgen ze op de BSO op woensdag een broodmaaltijd? Ik ging er vanuit dat ik ze gewoon een broodpakketje mee moest geven (net als op school)? Morgen ga ik wel even met de kinderen langs om te kijken. Gelijk eens naar vragen.

Mamvantwee

Mamvantwee

03-11-2009 om 09:07

Ilva

Ja, bij onze bso wel. Op woensdag is er brood bij de bso. En eens in de twee weken gaan mijn kinderen de hele dag op vrijdag naar de bso, omdat ze om de week de vrijdag vrij van school zijn, en ook dan wordt al het eten en drinken verzorgd door de bso.

Vraag het wel even na bij jullie bso, voor de zekerheid!

groet, Mamvantwee

amk

amk

03-11-2009 om 09:07

Verschilt

dat verschilt per bso. Ik hoef nooit iets mee te geven want ze eten tenslotte warm tussen de middag, al is dat een grote uitzondering.

Tip: ga nooit zomaar van iets uit, maar blijf vragen.

Vic

Vic

03-11-2009 om 19:52

Hier

Op woensdagmiddag krijgen de kinderen hier lunch op de bso. Op de vorige bso moest je zelf brood meegeven. Op de dagen dat ze vanaf 15.00 uur gaan krijgen de kinderen bij binnenkomst eerst thee/limo met een koekje. Vervolgens rond 16.30 fruit en brood. Het uurtarief gaat volgend jaar naar 6,10 (is nu 5,90).

joer

joer

03-11-2009 om 20:33

2 x lunchen?

Als de kinderen om 11.30 al gelunchd hebben lijkt mij om 14.00 een brood maaltijd een beetje teveel van het goede. Vind het niet zo gek dat ze dit laten vervallen.

Om 14.00 of 15.00 bij ons iets te drinken met een liga of rijstewafel of sultana of plakje ontbijtkoek.

Om ongeveer 16.30 weer iets te drinken met fruit.

Ik vind het voldoende. Thuis eten ze tussen 15.00 en 18.00 echt niet meer.

Groeten JOER.

Sascha2

Sascha2

04-11-2009 om 13:28

Hmmm.

Ik ben er nog niet over uit of ik het te weinig vind of niet. Als mijn zoon uit school komt, tegen 14.10, dan eet hij altijd nog een boterham. We eten zelf rond 18.00 en dan eet hij ook weer aardig wat. Ik zal het eens aan zien. Wie weet krijgt hij toch voldoende binnen, en zo niet, dan zal ik het gaan bespreken.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Sascha

Jacoline29

Jacoline29

04-11-2009 om 15:42

Bso

woensdag weet ik niet,maar mijn kinderen zitten op maandag en donderdag op bso.
van 15:00 -18:15 is ie open.
15:00 fruit en dan een cracker oid
ze maken regelmatig wat lekkers(popcorn,koekjes)
drinken en dan meestal rond 17:00 ook nog iets licht verteerbaars.

Jacoline29

Jacoline29

04-11-2009 om 15:45

O ja

ik betaal E 110,- per kind per maand. E5,50 per uur.
Het BSO gebeuren staat nu wel op losse schroeven,want de school heeft 2 jaar gekregen om te kijken hoe leefbaar het is de BSO.Op dit moment zijn er ongeveer 4 vaste kinderen op vaste dagen en minstens 3 flex kinderen.

Annet

Annet

04-11-2009 om 20:29

Wij geven extra eten mee

Zoon van 7 gaat 1x per week naar de bso. Eten op school is rond 12.15 uur. Op de bso kreeg hij drinken bij aankomst (15.15 is de school uit). Daarna (of gelijktijdig, dat weet ik niet meer) krijgt hij fruit. Thuis eet hij een snoepje en twee stuks fruit achter elkaar. Wel zo handig want we eten pas rond 18.30 uur.
Na een paar keer proberen meldde zoon dat hij zoveel honger had op de bso. Ze delen wel fruit uit maar dat gaat in stukjes. Tegen de tijd dat de schaal 2x langs was geweest, was de schaal leeg. Zoon had dan een halve appel of zo gehad. Dit was te weinig voor hem.
Nu hebben we afgesproken dat hij direct na school wat eet. Ik had eerst bedacht dat dit een koek kon zijn, maar in de ochtend op dezelfde dag heeft hij ook zwemles via school. Dan eet hij ook al een extra koek (naast de gewone koek-drinken-sessie op school). Drie koeken op een dag vond ik wel erg veel. Dus we hebben nu gekozen voor een banaan. Die eet hij zodra de school uit is en ze bijna naar de bso gaan. Dit bevalt wel goed.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog beter zou vinden als ze op de bso zoveel fruit mogen eten als ze willen (of minimaal een heel stuk fruit in plaats van 2 kwarten)

Hier

gaan kids op maandag en donderdag van 15:15u - 18:00u. Om 15:15u wordt begonnen met aanmaaklimonade en fruit. Fruit is er genoeg, vaak houden ze over. Om ongeveer 16:30u mag 1 van de kinderen met de koektrommel rond. Water drinken mogen ze als ze dorst hebben.

Op de hele middagen (woe en vrij) zit de broodmaaltijd erbij in. In vakanties eten de kinderen 2x fruit, 's ochtends en 's middags een keer en vaak krijgen ze dan wat extra's bij de lunch, knakworst of zo.

Gr Pham

Tango

Tango

05-11-2009 om 10:47

Ik vind het niet weinig

Wat de kinderen van Sascha gaan krijgen op de bso, wel een beetje eentonig met twee keer die sultana. En droge rijstwafels zou ik er bij mijn kinderen niet inkrijgen, vinden ze echt niet lekker.
Bij ons op de bso krijgen ze bij binnenkomen (15.30 u.) drinken en fruit. Later op de middag, rond 17.00u. drinken en een cracker of rijstwafel (maar dan wel belegd). Ik vind dit voldoende. Drinken mogen ze altijd extra vragen of pakken.
Als je kind wel behoefte heeft aan die boterham, kun je hem die natuurlijk meegeven. Bij ons moeten de kinderen op woensdag of vrijdag als ze een lange middag hebben ook brood meenemen. Alleen in de vakanties wordt de lunch door de bso verzorgd.
Wel vroeg trouwens dat de kinderen om 14.00 u. al uit zijn met continurooster. Die van ons hebben ook continurooster, maar zijn om 14.45 u. uit. Ze zijn dan om ongeveer 15.00 u. op de bso. Ze moeten dan even wachten op het drinken omdat er ook kinderen van andere scholen komen die later uit zijn.

liora

liora

05-11-2009 om 11:23

Amk

Hoi Amk,

Wow wat een geweldige bso hebben jullie! Dit is precies wat ik zou willen en ik vind het ook bij deze tijd passen. En dan nog binnen de prijs ook.

En Sascha: ik vind het echt raar, alleen een droge rijstewafel. Maar je kunt er denk ik weinig aan doen, behalve zelf iets meegeven.

Liora

Jesse_1

Jesse_1

05-11-2009 om 20:00

Niet raar, een droge rijstwafel

Het is maar net wat je gewend bent denk ik.
Kinderen hier zijn gek op droge rijstwafels!
Jesse

Tja dat eten en drinken

Anders had je je kind thuis wat gegeven waarschijnlijk. Dus ik zou evt wat extra's meegeven als je het te weinig vindt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.