Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Even delen - heel blij

Joehoe ik ben zo blij!
Eindelijk eindelijk eindelijk gaat onze kinderopvangorganisatie per 1 januari 2013 ouders de keuze laten bij de NSO: met of zonder vakantieopvang! Of alleen vakantieopvang. Eindelijk ga ik dan niet voor 51 maar voor 40 weken betalen!! Ik zit in het onderwijs en heb dus altijd vrij in de vakanties, neem dan nooit NSO op.
Ben blij dat ze eindelijk hebben geluisterd en dat het echt doorgaat!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

21-10-2012 om 22:40

Hier ook veel veranderingen

openingstijden ruimer, meer mogelijkheden ook. De flexibiliteit die ik nodig heb helaas nog steeds niet, maar het komt in de buurt!

marie

marie

22-10-2012 om 19:43

Uurtarief hoger?

Hoi,
Ik weet niet hoe het nu is, maar destijds kon je ook een "schoolwekenpakket" afnemen bij de kindeorpvangorganisatie waar onze kinderen naar toe gingen, maar dat uurtarief lag zoveel hoger, dat het goedkoper was om een jaarpakket af te nemen.
Veel animo was er dus niet voor het schoolwekenpakket.
Hoe zit dat bij de organisatie waar jouw kinderen naar toe gaan?

Dat zouden ze hier ook maar doen!

wauw, goed hee. Ik baal er hier van dat je doorbetaalt tijdens vakanties en zelfs feestdagen. Ik heb ook wel eens gedacht dat het veel klantvriendelijker zou zijn als je bijvoorbeeld 48 weken in het jaar betaalt, en dat je je kinderen dan verspreid over het hele jaar 4 weken niet naar de opvang brengt. Maar dat bestaat dus!

Hier wel

op BSO al een paar jaar en op KDV sinds 1 jaar: 40 weken opvang, uurtarief is wel wat hoger maar niet heel erg( anders schiet het nog niks op!) Voordeel voor de organisatie is dat er mensen weten wanneer ze vrij hebben en/of ingezet kunnen worden op de BSO. 2 kanten voordeel dus. We hebben ook echt maatwerk bv tot 3 uur of wisseldiensten etc. Omdat daar veel vraag naar was.

joer

joer

23-10-2012 om 19:10

Geerke! let op!

Sorry, dat ik het moet zeggen. Maar kijk het even goed na. Wees niet te snel blij.

Bij ons uurtarief BSO excl. schoolvakanties veel hoger dan incl. schoolvakanties. Ouders zijn dus gewoon duurder uit.

Financien van de kinderopvangorganisatie raden ons aan toch contract incl. schoolvakanties te nemen. Zij hebben het voor ons berekend en kwamen inderdaad goedkoper uit dan contract excl. schoolvakanties.

Let op! Bij ons mag je ook echt geen enkele dag afnemen in schoolvakanties als je contract excl. hebt.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

23-10-2012 om 19:56

Bij ons goed geregeld

Wij nemen 40 schoolweken bso af voor een tarief van 6,25 per uur. Ieder jaar, in december, kunnen we aangeven hoeveel bso-vakantiedagen we het kalenderjaar erop willen afnemen. Losse dagen met een uurtarief van 6,60. Een aantal weken voor iedere schoolvakantie kun je aangeven of en hoeveel bso-vakantiedagen je wilt opnemen en op welke dagen. Dat kunnen ook andere dagen dan de gebruikelijke opvangdagen zijn. Kom je vakantiedagen te kort, dan kun je deze bijkopen tegen een uurtarief van 6,75. Het is iedere december even rekenen en gokken, maar jeetje wat ben ik blij met dit systeem! Voorheen konden we de vakantieweken afnemen en zat je qua opvang vast aan de gebruikelijke dagen. Het nieuwe systeem werkt voor ons echt fijn.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-10-2012 om 09:22

Hier ook duurder

Hier is het ook duurder om er geen vakanties bij te nemen. Zot natuurlijk, je neemt minder uren af, maar de totaalprijs ligt hoger!

Geerke

Geerke

25-10-2012 om 23:39 Topicstarter

Oei

Dat moet ik maar eens goed nagaan dan! Nu neem ik werkelijk nooit in de vakantie een dag NSO af. Dus ik betaal zoveel voor iets wat ik niet afneem, dat ik zoooo blij was!
Ik moet het nu toch even uit gaan rekenen, dank jullie wel!!

Geerke

Geerke

25-10-2012 om 23:53 Topicstarter

Nagerekend...!

Ik neem per kind elke donderdag 3 uur NSO af.
Nu: 49 weken (= incl. vakantie, dat zijn langere dagen met meer uren), uurprijs 7,08
= jaarprijs 1550,52
Dan: 40 weken (zonder vakantie, dus echt 40 x 3 uur), uurprijs 7,38
= jaarprijs 885,60
En dat voor 2 kinderen. Wow..... wat ga ik daar op vooruit!!!!!!!!!!!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-10-2012 om 16:57

Das duur

ruim 7 euro per uur. Ik betaal ruim een euro per uur minder....

Dat daar nog zoveel verschil in zit!

Vic

Vic

26-10-2012 om 19:35

Duur zeg

Ze gaan bij ons de tarieven weer verhogen, en per 1 januari voor het eerst onderscheid (10 cent verschil per uur) in het uurtarief bij een vakantie- en incidentele opvang en het totaalpakket. Volgens mij ga ik voor mijn opvanguren (totaalpakket) nu 6,20 per uur betalen, en dat ligt al een stuk boven het maximum waarvoor je toeslag krijgt. Jouw bso zit dus zeker een euro boven dat maximum!

Tijgeroog

Tijgeroog

27-10-2012 om 00:02

Belasting

Vergeet niet om rekening te houden met wat je van de belasting terug krijgt. Ik zit er momenteel erg slecht in, maar als ik het goed heb was het dit: je krijgt tot een bepaald bedrag geld terug van de belasting. Omdat je een hogere prijs per uur gaat betalen over minder uren krijg je dus minder toeslag.
Dat is de reden dat het bij de bso hier niet loont om geen vakanties af te nemen.

joer

joer

27-10-2012 om 15:19

Inderdaad let op belasting!

Bij jouw uurtarief van € 7,08 betaal je per 1-1-2013 al (maar) € 1,06 per uur zelf.

Bij € 7,38 betaal je zelfs € 1,36 zelf per uur opvang.
Dus veel minder terug van de kinderopvangtoeslag. En dat eigen bedrag kan dus behoorlijk oplopen!

Je hebt 2 kinderen die hier gebruik van gaan maken. Dus maal twee. En wat krijg je in deze constructie terug voor het 1e kind en voor het 2e kind?

Reken het dus even goed uit wat de excacte kosten voor jou nou precies zijn.

Tijgeroog kan zo maar eens gelijk krijgen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-10-2012 om 22:55

Meer toch?

Volgens krijg je voor BSO minder dan 6 euro per uur vergoed. Of heb ik iets gemist en is de vergoeding onlangs omhoog gegaan? Zou wel mooi zijn...

ishtar

ishtar

31-10-2012 om 15:58

Bij ons betaal je

in de vakanties gewoon hetzelfde aantal uur als buiten de vakanties. Dus een dagdeel voor een korte middag (3 uur), dubbel dagdeel voor een lange middag (woensdag, 6 uur) Dat maakt jouw rekensommetje:
49 x3 x 7,08 = 1040,76
40 x 3 x 7,38= 885,60
nog steeds voordeliger, maar wel minder...

Kom bedrogen uit

Hier biedt de BSO vanaf 2013 ook vakantiepakketten aan en ik heb uitgerekend dat als we alle vakanties blijven afnemen, zoals nu dus al geval is, ik het meest van de belasting terugkrijg en dus het minst zelf hoef te betalen.
Wat een volksverlakkerij is het dus eigenlijk! Ouders blij maken met een dooie mus! Ik weet het dus wel: contract lekker zo laten met alle vakanties erbij....

Geerke

Geerke

06-11-2012 om 10:16 Topicstarter

Whaaa grrr

nee bij ons rekenen ze een donderdagmiddag in een schoolweek als 3 uur en een vakantiedag als 11 uur.
Maar mensen! Ben ik zo blij, moet ik toch nog oppassen dat ik niet duurder uit ben qua belasting! Zucht. Weeeeer rekenen! Wat een gedoe!!

Geerke

Geerke

06-11-2012 om 10:18 Topicstarter

En wat bizar eigenlijk

Dat dat zo idioot veel verschilt per regio, die uurprijs!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.