Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
ayla

ayla

02-07-2010 om 08:11

Film bij de bso

Toen ik gisteren bij de BSO dochter van 6 ging halen waren zee en film aan het kijken, prima, mag van mij. Warm buiten etc. Toen viel het mij op welke film ze aan het bekijken waren, Sjakie en de chocoladefabriek. Ik ben echt geen zeikerd wat films betreft, dochter heeft HP 1 en 2 ook gezien. Maar dan kijk ik met haar samen. Nu zaten daar ook kinderen van 4 te kijken naar een film die filmkeuring 6 heeft en die best spannend is. Dochter is de hele middag en avond nog bezig geweest over de film en wat er met de jongetjes gebeurt. Omdat ik de film ook niet recent gezien heb weet ik het ook niet en dochter neemt geen genoegen met het antwoord het loopt goed af. Ben ik zou een zeur als ik dat geen film vind voor een BSO waar kinderen zitten vanaf 4 jaar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lastig

Mijn ene kind is 4 en de andere 8. Ik weet dus dat het soms heel moeilijk is om iets te vinden wat ze beide leuk vinden. Je komt dan toch al snel uit bij een 6+ film. Vaak zijn ze wel te doen voor een 4-jarige maar ik zou dat denk ik wel zelf willen bepalen......

ayla

ayla

02-07-2010 om 08:58

Het is de film

er zijn ook 6+ flims waarvan ik niet snap dat die een 6+ keuring hebben ontvangen. Madagascar bijvoorbeeld.Ik vind deze film (de Johnny Depp versie) toch wel vrij heftig. Dochter zou hem wel mogen zien maar dan thuis waar ik hem samen met haar zou kunnen bekijken. Dochter stapt helemaal in een film en gaat helemaal in trance. Nu is ze halverwege de film weg moeten gaan en weet ze niet hoe hij afloopt. Nogmaals ik vind dit zeker geen film voor kinderen van 4. Leidster had trouwens tegen dochter gezegd dat het absoluut geen enge film is en dat zelfs babies deze film mochten zien. Nah jah

vlinder72

vlinder72

02-07-2010 om 09:33

Een voor een

verdwijnen de kinderen. De vervelende dan. De een wordt opgezogen, de ander verdwijnt bij het grofvuil. Het lijkt allemaal heel ernstig maar er worden wel opmerkingen gemaakt als "gelukkig staat de oven uit vandaag". Suggestie is in ieder geval dat het wel goed komt met de verdwenen kinderen. Je ziet ze alleen niet meer. Uiteindelijk blijft Sjakie over en hij krijgt dan de fabriek geloof ik. Ik vind de film trouwens niet geschikt voor mijn kinderen en die kunnen ook wel wat aan. Zo hebben ze alle drie de pirates of the carribean films gezien, vier delen van Harry potter en de Spiderman films maar ik weet gewoon dat ze Sjakie wel erg eng zullen vinden (net zoals Sneeuwwitje, doodeng vinden ze die film).

Pippin

Pippin

02-07-2010 om 10:46

Kinderen

Je ziet de kinderen die verdwijnen later met hun ouders de fabriek uitlopen, dus dat valt wel mee.
Ik vind de film ook niet zo geschikt voor vierjarigen en ik vind dat officiele opvanginstanties en scholen zich ten alle tijden aan de leeftijdsaanduidingen moeten houden. Als ik er thuis voor kies om dat niet te doen, dan is dat mijn keuze.
Onze zoon heeft een keer op driejarige leeftijd Jurrasic park gezien bij de buren, 'want hij houdt zo van dino's' Na een half jaar had hij nog nachtmerries.

Fraz

Fraz

02-07-2010 om 14:22

Idd

vind ook dat nso zich aan de leeftijdsaanduidingen moet houden. Eerst zaten we bij een NSO en daar zaten alle kinderen (4-12 jaar) door elkaar en keken ze ook films die meer voor 6+ bedoeld waren. Bij de huidige BSO hebben ze een aparte 7+ kamer en daar worden dan films voor 6+ vertoond. In de algemene ruimte komen alleen films voor alle leeftijden. Ben heel blij met die 7 + ruimte (kinderen hebben ook inspraak over de aankleding) want zo blijft ook voor groep 7 en 8 de BSO leuk om naar toe te gaan.

Heirthe

Heirthe

02-07-2010 om 18:07

Draadje naar mijn hart

Hier moet ik dus even reageren
Ik zit me ook altijd te ergeren aan school die films laat zien die ik nooit aan mijn kinderen zou laten zien, ook al klopt de leeftijdsaanduiding.
Sjakie en de chocoladefabriek voor 4 jarigen?? Hoe komen ze er bij. Mijn oudste was 8 toen hij hem zag en halverwege de film konden we de bioscoop verlaten toen het jongetje werd weggezogen in de luchtkoker. Nu is mijn zoon wel autististsch, maar toch, niet geschikt voor een vierjarige zou ik zeggen.
Stel je voor dat hij daar op de BSO had gezeten als vierjarige!!!
Scholen doen altijd maar en als je er als ouders iets van zegt ben je een zeur.
Ik bepaal graag zelf wat mijn kind te zien krijgt.
Maar ik geloof dat ik ook een ongelooflijk moeilijk mens ben

Willy Wonka

Willy Wonka

02-07-2010 om 21:21

Helemaal mee eens

Ik kan me er ook erg kwaad om maken. Hier hebben ze op de BSO kruistocht in Spijkerbroek gekeken. En in de vakantie gingen ze naar Harry Potter (vijf, geloof ik). Dat laatste niet met de vierjarigen trouwens, maar mijn dochter was "officieel" wel een paar jaar te jong. Nou heb ik een heel braaf kind. Die is tijdens de film iets anders gaan doen omdat ze wist dat ik het niet goed zou vinden. En bij de kwestie met de Harry Potter is ze niet meegegaan en bij de jongere groep gebleven. Voor beide films geldt trouwens dat ik wil dat ze eerst het boek leest. Dan weet ze wat er komen gaat. En die had ze toen nog niet gelezen. Uiteindelijk was ze nog te jong toen we naar die Harry Potter film gingen. Maar toen had ze wel het boek gelezen en was ze met mij.
Maar, om een lang verhaal kort te maken, inderdaad moeten scholen en BSO's zich wat mij betreft aan de kijkwijzer houden. Ouders kunnen anders beslissen, school en BSO niet.

elsje78

elsje78

03-07-2010 om 22:31

Ook mee eens!

Ik werk zelf in het (speciaal) vo en hou me altijd aan de leeftijdsgrens! En ook al zijn ze 16, dan nog kijken we geen films voor 16+ want dat vind ik geen films die op scholen thuishoren. Als ik jarig ben mogen ze een film meenemen, een comedy het liefst en dan nog waarschuw ik dat de onderwerpen wel bij een school moeten passen. Zo had er 1 ooit American Pie bij zich die ik nog niet kende, en na 5 min uitgezet heb. Qua leeftijdsgrens mocht het wel, maar ik vond het geen film voor op school.

Ik jouw geval zou ik er wel wat van zeggen, voor het zelfde geld heb je wekenlang een kind met nachtmerries.

Groetjes Elske (die als 4 jarige ET in de bioscoop zag en er wekenlang nachtmerries van had, brrr wat vond ik hem eng)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.