Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
aafke

aafke

01-08-2014 om 22:27

Gastouderbureau geen kosten?

Hallo,

Ik heb een tijdje mee gedraaid bij een gastgezin. Nu wil ik daar graag wit gaan werken via een gastouderbureau. Alleen moet je bij veel bureaus bureaukosten betalen.
Is dat bij de bureaus waar jullie bij zijn ook allemaal zo of is niet overal.

Is vrij normaal

als de gastouderbureaus geen kosten regelen kunnen ze ook geen controles uit voeren, noem het maar op. Als je dat niet wilt kom je al snel in het "zwarte circuit" terecht.

Monet

Monet

05-02-2015 om 18:26

Is heel normaal

De medewerker van het gastouderburo wil tenslotte ook een belegde boterham hebben. Dit is haar baan, dus moet betaald worden.

Uiteraard betaal je bureaukosten, dat bureau maakt tenslotte ook osten. En als je als vraagouder een factuurkrijgt zit dat gewoon in de (eind) uurprijs verwerkt die je kunt opgeven bijde BD. 

Wij hebben een gastouder aan huis ( nanny), dus die werkt in ons huis. Onze bureaukosten zijn nu ( na x aantal jaar contract en 3 kinderen)  70 per maand. Ons uurtarief is nog net onder het max tarief inclusief die bureaukosten.

Als een gastouderbureau geen kosten rekent, hoe moeten ze dan aan geld komen? Iedere bureau doet dat, maar er zitten heel grote verschillen in hoe hoog die kosten dan zijn. Er zijn bureaus die het voor 50 euro per maand doen als je zelf de oppas aanlevert. Ons bureau rekent, schrik niet, een euro per kind per uur. Helaas hadden we geen keus, het was het enige bureau dat kon leveren wat we nodig hadden en eerlijk is eerlijk, de service is top, met allerlei 'gratis' cursussen en workshops voor de oppassen. 

To vraagt niet of het logisch is dat een afnemer kosten betaalt, maar of de gastouder zelf af moet dragen. 
Logischerwijs zou ik verwachten dat jij als gastouder in dienst bent van, of zzp'er via, het gastouderbureau en dat zij de kosten die ze maken aan de klant doorberekenen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.