Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Gastouderbureau gezocht (groningen)

Wie weet een (goedkoop) gastouderbureau die 2 gezinnen en een gastouder in Groningen willen aannemen en minder dan 50 euro per gezin per maand vragen?
We hebben al een gastouder met alle papieren en willen thuis één middag, 5 kinderen laten opvangen (van 2 vraagouders).
In het westen zijn meerdere bureaus die zo'n 30 tot 50 euro per gezin per maand kosten maar hier in het noorden vragen ze echt waanzinnig veel! Bijv. meer dan 100 euro per maand per gezin.
Aangezien wij maar structureel zo'n 5 uren per week (wel 5 kinderen) opvang nodig hebben blijft er voor de gastouder weinig over als we zoveel aan het bureau kwijt zijn.
Het is dan i.i.g. goedkoper om ze weer naar de NSO te laten gaan (a 6,20 per uur).
Alvast bedankt,
Suse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

13-04-2012 om 19:43

Zelf regelen

Voor 5 uur per week en de kosten verdeeld over twee gezinnen, zou ik niet moeilijk gaan doen met een gastouderbureau om toeslagen te krijgen. Het lijkt me dat die kosten wel zijn op te brengen, zelfs als je de gastouder een fatsoenlijke vergoeding betaalt.

suse2

suse2

13-04-2012 om 22:16 Topicstarter

Gastouder heeft eigenlijk ook bureau nodig

Tja, als het niet zou lukken met een bureau dan gaan we dat zelf regelen ook wel doen, we zijn nl. heel blij met de gastouder.
Maar de gastouder begint net en zoekt en zoekt nog meer oppaskinderen en daarvoor moet ze toch bij het landelijk register ingeschreven worden en aangesloten zijn bij een bureau.
Daarnaast blijft de toeslag toch wel lucratief, wij krijgen tenminste nog steeds zo'n 60% van de kosten terug en kunnen de gastouder dan tenminste een behoorlijk uurtarief betalen.
En 5 uur per week wordt gemiddeld wel hoger omdat we in de vakantie waarschijnlijk meer uren gaan afnemen.
Maar inmiddels heb ik vanuit een ander forum al een aantal hele goede tips gekregen van bureau's die ook in groningen werken en die onder de 50 euro blijven.
Ik ga er dus maar weer wat mailtjes aan wagen.
Groet,
Suse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.