Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Vic

Vic

13-10-2010 om 15:21

Geen jaaropgaaf

Ik word er helemaal gek van! Met veel gedoe heb ik voor 2009 de jaaropgaaf voor de kinderopvang juist gekregen (3 pogingen) en opgestuurd. Nu krijg ik een brief van Toeslagen dat ze de jaaropgaven 2008 willen hebben. Ik heb dat formulier destijds (vorig jaar) verstuurd met een afschrift van het contract en kopieën van bankafschriften, omdat ik de jaaropgaven niet kon vinden, of niet had gekregen of whatever. Nu moet ik er blijkbaar toch nog achteraan.
Ik durf niet weer te gaan zeuren bij de huidige opvang, en bij de vorige bso deden ze altijd al moeilijk over administratieve zaken. Wat moet ik nou? Volgens mij kan Toeslagen ook gewoon zelf die gegevens opvragen, zal ik ze gewoon een briefje sturen? En dan moet dat ook weer allemaal binnen twee weken, ik baal daar zo van!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Facturen

Vic,

Mag je niet de facturen gebruiken die je maandelijks toegestuurd krijgt? Of heb je die ook niet meer?

Ik meen mij namelijk te herinneren dat ik in 2007 daarmee de verantwoording heb afgelegd. Was de jaaropgave toen ook een soort van kwijt.

Vic

Vic

13-10-2010 om 20:07

Geen facturen

Die facturen heb ik ook niet meer. Voorheen gooide ik facturen weg als ze betaald waren, nu bewaar ik ze wel. Ik heb dus alleen het contract en de bankafschriften (bijna allemaal) waarop de bedragen zijn afgeschreven die ook in het contract staan.

Mmmm

Dan weet ik het ook niet Vic.

Wellicht toch maar lief vragen bij je kinderopvangorganisatie? Kunnen ze meteen wat goed maken ivm de administratieve chaos...

Vic

Vic

16-10-2010 om 23:03

Oh bah

Ja, ik ben er ook bang voor dat dat de enige mogelijkheid is ;-( Leuker kunnen ze het niet maken, en al helemaal niet makkelijker. Ik heb zo'n hekel aan die vervelende bijkomstigheden van toch al ook niet leuke administratieve klusjes. Ik dacht potdorie dat 2008 al was afgehandeld. Had namelijk al een voorlopige voorschotbeschikking ontvangen, bezwaar gemaakt, vervolgens een definitieve en herziene definitieve voorschotbeschikking ontvangen. Hoe lang kun je bezig zijn met 1 jaar toeslag? En je komt er niet onderuit, want als ik het niet naar tevredenheid aantoon komen ze gewoon het hele bedrag terugvorderen.

Stennis schoppen

Hoi Vic,

Ik heb eebn vergelijkbaar incident gehad over 2007 en dat heeft tot eind 2009 (!) geduurd! Ik heb 2 keer de papieren opnieuw opgestuurd en toen moest het voor een derde keer, toen heb ik geweigerd dat te doen en klachten ingediend, toen hebben zij het voor mij opgevraagd en was het zogenaamd opgelost. Toen kreeg ik een definitieve beschikking op 0 dus moest ik alles terug betalen, weer klachten ingediend en bezwaar en toen kreeg ik uiteindelijk bericht dat het toch in orde was. Dat heeft mij heel wat schreeuwen, energie, brieven en telefoontjes gekocht. Ik denk dat als ik nu bel met de belastingdienst alle bellen daar automatisch gaan rinkelen.

Dus mocht je kiezen voor deze route: registreer alles!! En begin met klachten indienen want je hebt de bewijzen al. (beschikkingen)

Succes!

Gekocht is gekost

En verder dus registeren, ieder telefoontje, iedere pipo die je spreekt alles!

Vic

Vic

19-10-2010 om 16:10

Het valt tegen

Ik baal er gewoon echt van (maar dat is wel duidelijk hahaha). Ik heb al zo'n hekel aan die administratieve klusjes, het kost zoveel tijd, en dan sturen ze gewoon weer een verzoek om extra informatie. De belastingdienst mag gewoon ook informatie opvragen bij derden, dus als ze nou gelijk naar de opvangorganisaties gaan, kunnen ze alles van iedereen in een keer opvragen. Lijkt mij handiger dan alle belastingplichtigen afzonderlijk stalken met correspondentie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.