Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Hoe kom ik ooit van die kinderopvangtoeslag af

Mijn zoon gaat al ruim 2 jaar niet meer naar de BSO. Keurig gemeld aan de belastingdienst, geen reactie gehad. Nog een keer gemeld, toen een ontvangstbevestiging gehad met de belofte van een spoedige reactie. Dat is zeker 1,5 jaar geleden.
Sedertdien heb ik al 2 keer een verantwoording voor opvangkosten opgestuurd waar hij niet in voorkomt (alleen zijn broertje). En ieder jaar krijg ik weer opnieuw toeslag voor hem.
Nu is hij kort geleden 13 jaar geworden, dus mijn hoop was erop gevestigd dat het dan automatisch zou stoppen. Helaas; we hebben een beschikking gekregen dat hij nog het hele jaar krijgt.
Wat kan ik nog meer doen om van die toeslag af te komen?
Straks krijgt hij naast zijn basisbeurs nog steeds kinderopvangtoeslag ((

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijntoeslagen.nl

Hmm, belastingdienst... Zet inderdaad het geld dat je onterecht krijgt maar apart, vroeg of laat komen ze er vast achter dat je er geen recht op had en moet je het alsnog terug betalen.
Misschien helpt het als je via mijntoeslagen.nl de toeslag zélf stopzet (inloggen met digid)? Geen papierhandel, dus geen last van mensenfouten. Helpt natuurlijk niet aan het probleem van alle geld die je al ontvangen hebt, maar voorkomt dat het bedrag nóg groter wordt.

josephine*

josephine*

23-02-2012 om 14:12 Topicstarter

Emel, is niet gelukt

Heb ik al twee keer gedaan, heeft niet geholpen.
Het gaat niet over een groot bedrag per maand, maar inmiddels wel over €1500,- Ik ben ook niet van plan om terug te betalen, ik heb mijn best gedaan. Maar ik zou er toch onderhand wel vanaf willen.

amk

amk

24-02-2012 om 15:10

Niet van plan

terug te betalen, maar de belastingdienst heeft een zwaarder wegend verhaalsrecht. Zet het bedrag toch maar aan de kant. Op de een of andere manier krijgt de belastingdienst toch altijd het gelijk aan haar kant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.