Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Vic

Vic

07-11-2009 om 14:48

Incasso kinderopvang

Op welke dag van de maand wordt bij jullie de rekening van de kinderopvang geïncasseerd. Onze bso verplicht je om via automatische incasso te betalen en schrijft het maandbedrag (van de lopende maand) af in de eerste week van de maand. Is dat gebruikelijk? Op de facturen staat overigens dat de rekening voor het einde van de maand betaald moet zijn, maar dan is er dus allang geïncasseerd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

07-11-2009 om 17:04

Wisselend

Zowel het kdv als de BSO werken met een automatisch incasso (bij de BSO heb ik hiervoor gekozen, bij het KDV weet ik niet meer of het verplicht of een keuze is)

Het KDV schrijft ongeveer de 1e van de maand af. De betaling is dan voor de lopende maand (dus 1/11 betaal ik de rekening voor november)

De BSO rond de 25e. De betaling is dan voor de maand die volgt. Dus 25/11 betaal ik de rekening voor december.

cecile_s

cecile_s

08-11-2009 om 10:33

Hier de 27e vooraf...

volgens het boekje van de organistatie. Ik vraag mij al af of dat juridisch gezien wel mag. Weet iemand (onderbouwd) of je dat voor de 1e van de betreffende maand mag doen?

Minet

Minet

08-11-2009 om 10:35

Algemene voorwaarden

In de algemene voorwaarden, horend bij het opvangcontract, staat vaak vermeld rond welke datum de automatische incasso zal plaatsvinden. Doordat deze voorwaarden horen bij het door jou getekende contract heb je daarmee ook getekend voor akkoord met de incassodatum die de org. zelf kan bepalen.

Wisselt

op nso van de ene organisatie is het begin van de maand.

Op de crèche bij andere organisatie is het eind van de maand die maand betalen.

Jesse_1

Jesse_1

08-11-2009 om 21:21

Vooraf

Maar ik moet zeggen dat dit in de loop van de tijd gegroeid is. In eerste instantie was het pas rond de 15e van de maand zelf, daarna in de eerste week van de maand en tegenwoordig dus vóór de maand begint.
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.