Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Sofie-Anne

Sofie-Anne

19-11-2011 om 00:00

Kdv en psz.. meningen?

Dochter gaat 2 hele dagen per week naar een kdv. Daarnaast zit ze sinds haar 3e jaar op een psz. Dat heb ik gedaan omdat ik het best wel zwaar vond, ik heb 4 kinderen en haar broertje is 14 maanden jonger. Het is een slim dametje met een sterk karakter, en ik kwam echt even bij als ze even een paar uurtjes naar de psz was. Na een paar maanden ging het wat beter met mij en de omgang met haar enz.. Ik wil de psz opzeggen, maar ik twijfel nu , want ze vindt het heel erg leuk om daar heen te gaan, en het is echt elke keer JOEPIE als ik zeg dat ze morgen weer naar de psz gaat. En dat heeft ze niet als ik zeg dat ze naar het kdv mag. Ik heb het idee dat het vooral lekker spelen is bij het kdv, en bij de psz knutselen ze veel meer, en is er misschien een schoolsere indeling van het dagdeel ? Ik hoor graag jullie mening, wat vinden jullie, teveel voor het kind ? ik vertelde laatst tegen een andere moeder dat ze ook nog naar het kdv ging, en die keek me zo vreemd aan, begin te twijfelen aan mezelf

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Psz

Ik ben helemaal voor de psz, het is meer een opstart naar de basisschool. Ze zitten daar ook in de kring, bespreken met dagritme kaarten wat ze gaan doen, leren om te lijmen zoals ze op de basisschool doen enz enz. Ik zou eens met de psz gaan overleggen of ze misschien nog een extra dagdeel kan komen of misschien wel 2 en dan haal je haar lekker van de kdv af. Ik zie kdv meer als opvang en niet als voorbereiding op de basisschool.

liora

liora

19-11-2011 om 08:43

Zo laten

Je kind vindt het leuk en voor jou is het fijn... Ik zie dus geen reden om iets te verminderen. Dus ik zou lekker alles zo laten, 2 dagen kdv en 2 dagen psz, misschien kunnen dat er wel drie worden!

Thursday Next

Thursday Next

19-11-2011 om 10:56

Zo laten...

zo te lezen kan ze het prima aan. Je dochter vindt het leuk en jij komt zelf beter tot rust. Fijn dat dit zo goed werkt! Hierbij geldt ook: voor het ene kind kan het wel en voor het andere zou het te veel zijn. Onze oudste ging 2 dagen naar een oppasmoeder en ook naar de psz, de jongste alleen 2 dagen naar een kdv. Die had ook niet echt behoefte aan nog meer, ik denk wel dat ze het leuk had gevonden en aan had gekund.

Ow ja

niet echt over nagedacht. Bedankt dat je me er attent opmaakt P
Dan zou ik het ook zo lekker laten, waarom nog voor een jaartje gaan switchen? En indd als het financieel kan nog misschien een extra ochtendje psz?

dc

dc

20-11-2011 om 11:07

Helemaal mee eens

Lekker zo laten. Fijn voor allemaal.

Enne, die blikken van andere moeders, wat je ook doet, er is altijd wel iemand die het er niet mee eens is

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-11-2011 om 21:42

Joh

Als ik het kon betalen ging mijn zoon iedere dag. Als je geen problemen bij je kind ziet, lekker zo laten.

Dendy

Prima

ach andere moeders, bovendien misschien keek ze el zo omdat ze net iets in haar oog had en dan nog, boeien...

joh, ik zit hier ook te popelen op nog een dag opvang voor mijn kinderen. Niet alleen omdat ik dan wat makkelijker kan werken en niet zoals afgelopen weken elke avond achter die computer moet om het af te krijgen maar ook omdat ze het daar naar hun zin hebben. Kdv + nso is alleen te duur nu ik een dag minder in loondienst ben gaan werken en het geld wat ik freelance verdien is niet structureel elke maand het zelfde dus.

ach ja lekker naar psz doen.

trouwens ik zag dat het iets van 75 euro per maand kost en volgens mij is dat ongeveer net zoveel als een dag kdv voor 1 kind (dat was iets van 100 geloof ik) dus zoveel scheelt het niet.

misschien ga ik dat ook nog wel eens proberen, heb ik toch weer een paar uur meer tijd om te werken.

zie net dat de prijzen toch weer anders zijn dan ik heb onthouden, ik ga er eens naar kijken. Echter nu ik er aan zit te denken is het voor mijn jongste beter om nog een dag naar kdv te gaan in haar eigen groepje, ze is nogal van de bekende gezichten/verlegen.

Rosase

Rosase

21-11-2011 om 11:21

Lekker zo laten

Jij vindt het fijn, je dochter vindt het fijn. Dus wat is het probleem???

En wat andere moeders ervan vinden? Ach, je hebt altijd mensen die niet buiten de kaders kunnen denken. En uiteindelijk is het helemaal niet belangrijk wat zulke mensen denken, maar wat werkt voor jullie.

Heb zelf ook gespeeld met deze gedachte, maar ik heb juist bij ieder kind besloten om dit niet te doen (mijn kinderen gaan 2,5 dag per week naar het kdv). Maar he, dat is mijn keuze hè.

angelina ballerina

angelina ballerina

24-11-2011 om 22:19

Herkenbaar

Mijn zoontje, van net 3 maar erg wijs voor zijn leeftijd, gaat twee hele dagen naar een gastouder en 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Eerst ging hij 3 dagen naar een gastouder, vervolgens heb ik bewust voor deze optie gekozen. De peuterspeelzaal vindt hij geweldig. Hij heeft vriendjes, geniet van alle activiteiten en wordt uitgedaagd op zijn niveau. Maar sinds hij daar gewend is wil hij niet meer naar zijn gastouder. Hij vindt het daar saai, mist vriendjes en de dag is veel te lang.
Ik heb ervoor gekozen om daarom te stoppen met de gastouder en mijn zoontje na de kerstvakantie 5 ochtenden naar de peuterspeelzaal te brengen. Met mijn werk is dit mogelijk en ik weet zeker dat hij het erg leuk gaat vinden. Mensen kijken me meestal aan alsof ik gek ben en mijn kind echt iets aan doe door hem 5 dagen per week naar de peuterspeelzaal te brengen maar als mijn zoontje en ik er blij mee zijn dan vind ik het goed, wat andere denken maakt me niet zoveel uit.

kuiken42

kuiken42

01-12-2011 om 20:20

Ja ach

Ik lees hier verschillende meningen of kdv en psz. Het gaat over knutselen en voorbereiding basisonderwijs. Bij ons op het kdv wordt heel veel gedaan met de kinderen , ook in een vast ritme net als school. Als ze tussen 3 en 3,5 jaar zijn gaan ze naar de peuterplus en worden ze daadwerkelijk 'getraind'voor de basisschool. Ik zie het probleem niet, doe waar je beide vrede mee hebt en wat je zelf het beste lijkt. Je moet je vooral niets van anderen aantrekken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.