Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
m@

m@

17-07-2010 om 20:50

Kdv onder schooltijden

Ik wil graag weer enkele dagen gaan werken. Helaas is het kdv erg duur voor mij, omdat mijn man een behoorlijk salaris heeft. Als ik 2 hele dagen van 11 uur moet betalen, dan gaat daar heel veel van mijn salaris (ik wil les gaan geven in het middelbaar onderwijs) aan op.

Ik wil mijn kindje niet bij een gastouder, maar op een kdv. Nu ben ik op zoek naar kdv´s waar je bijvoorbeeld van 8.00-15.00 uur je kindje kunt brengen en dan ook voor 7 uurtjes betalen. Ik vind wel halve dag opvang, maar dat is dan van 7.00-13.00 uur of de middag tot 18.30 uur. Daar heb ik niks aan.

Bestaat in NL kdv tussen de schooltijden? Zo ja...weet iemand een instantie in de buurt van Den Haag - Rijswijk - Delft?

M@

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

17-07-2010 om 21:58

Ja hoor

www.kinderopvanggrumpie.nl met vestigingen in jouw buurt en mogelijkheid tot opvang aangepast aan jouw werktijden

Marie

Marie

17-07-2010 om 23:18

Jouw salaris?

Hallo
Hoezo jouw salaris?
Jullie hebben toch SAMEN een kind en werken SAMEN en betalen dus ook SAMEN voor de kosten van de kinderopvang?
Ten minste zo denken wij er over.
De kosten van kinderopvang moet je gewoon zien als een investering in de toekomst.
Heb je trouwens al bij de Belastingdienst berekend wat de kosten werkelijk zijn?
Maak eens een proefberekening op www.toeslagen.nl
Groetjes

Vic

Vic

18-07-2010 om 15:23

Rekensommetje

Ik heb ook wel eens zitten rekenen. Als bijvoorbeeld de ene partner meer dan 120.000 per jaar verdient, de andere het minimumloon, en je hebt 2 of 3 kinderen op het kdv, dan lever je er netto op in. Moet je je werk wel heel leuk vinden of heel veel waarde hechten aan financiële onafhankelijkheid, om dan nog te blijven werken. Overigens heb ik ook nog nooit een kdv meegemaakt (of gehoord van) waar je niet aan de gebruikelijke dagdelen vast zit.

soepstengel

soepstengel

18-07-2010 om 15:48

't kan wel

bij ons is er ook een mogelijkheid, maar volgens mij is dat wel iets duurder dan de gewone uurprijs omdat er niemand de laatste uren kan komen.

m@

m@

21-07-2010 om 20:59

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties. Minet, ik heb geinformeerd bij Grumpie en het kan inderdaad flexibel, zolang je maar minimaal 10 uur per week afneemt (en dat is geen probleem voor mij). Ben nog aan het informeren over de wachtlijsten e.d. Het is redelijk bij mij in de buurt. Ik ga ook nog even rekenen of het nu wel loont te gaan werken. Want inderdaad...nemen ze het salaris van beide partners. Alleen als ik weer ga werken kijken wij natuurlijk wel wat dat voor het gezinsinkomen betekent. En als er dan per saldo maar heel weinig bij komt, maar wel meer stress (als de kids ziek zijn, halen, brengen kdv, etc). Dan is de keuze voor nog maar even thuis blijven, totdat de jongste naar school gaat, natuurlijk snel gemaakt.

M@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.