Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Truus

Truus

18-04-2011 om 21:37

Kind 5 dagen in de opvang

wat voor effecten heeft het op een kind van 1 jaar om 5 dagen naar de opvang te gaan... En dan bedoel ik kinder dag verblijf.. Het is een heel vrolijk, makkelijk en blij kind.

Truus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

18-04-2011 om 21:53

Hele volksstammen kinderen gaan vijf dagen naar de opvang. Buiten Nederland werken werkende ouders namelijk meestal fulltime. Als de groepen niet te groot zijn en er vaste leidsters zijn, kan het volgens mij niet echt kwaad of zo. Mijn oudste ging vier dagen per week, dat is maar één dag minder dan vijf, en die heeft er een leuke tijd gehad.

Biene M.

Biene M.

18-04-2011 om 21:56

Effect

O ja, mijn oudste is nu 16 en heeft veel vriendinnen en doet het goed op school. Overigens heeft zij nog drie vriendinnen van de creche die destijds vijf dagen gingen en dat zijn ook allemaal prachtige meiden geworden. Ze zitten allemaal op het VWO en zijn ambitieus.

Ik word eigenlijk een beetje kriegel van je vraagstelling. Wat voor effect verwacht je? Dat ze aan de drugs gaan, of dat ze een hekel krijgen aan hun moeder?

Truus

Truus

18-04-2011 om 22:04

Kriegel

Ha ha, het was niet mijn bedoeling om je kriegel te maken... Ik merk zelf wel dat ik kriegel wordt van mijn vriendin waarvan het kind 5 dagen naar de opvang gaat. Terwijl ik dat niet wil, want ze doen het verder prima. Ik krijg alleen het gevoel dat ik zelf iets niet goed doe door part time te werken en druk met mijn kinderen te zijn..omdat mijn gevoel zegt dat dat beter is, maar is dat wel zo?

Vic

Vic

18-04-2011 om 22:10

Truus

Als jij niet tevreden bent met hoe je je werk en zorg hebt verdeeld, kun je beter kijken naar hoe dat anders kan dan nadelen zoeken bij de manier waarop een ander dat gedaan heeft. Waardoor krijg jij het gevoel dat jij het niet goed doet?

Truus

Truus

18-04-2011 om 22:18

Hmmm

daar heb je natuurlijk gelijk in.. Wij hebben drie kinderen van 5, 6 en 8 en ze gaan alle drie prima en tot nu toe heb ik maximaal 2,5 dagen gewerkt. Echt heel traditioneel ha ha, maar toch voldoet het niet helemaal, alsof ik een onrustig gevoel heb van hoe nu verder.. Maar zou het met de kinderen nu juist zo goed gaan, omdat we zo verdeeld hebben?

Tja

"Maar zou het met de kinderen nu juist zo goed gaan, omdat we zo verdeeld hebben?"

Tja, dat is dus de dominante Nederlandse opvatting: maximaal 3 dagen kdv per week, anders... En zoals Biene al aanvoert gaan er in andere landen bosjes kinderen 5 dagen per week naar het kdv.

Dus als je denkt dat je het zo goed doet: vooral zo blijven doen. Maar de kans is groot dat het uiteindelijk allemaal niet zo bar veel uitmaakt.

Groeten,

Temet

Biene M.

Biene M.

19-04-2011 om 07:05

Beter

Wat is beter? Dat wat het beste bij het gezin past. Dat kan bij jullie dus iets heel anders zijn dan bij je vriendin. En wat nu beter is hoeft niet ook over 5 jaar beter te zijn. Nu al je kinderen naar school gaan is het misschien heel makkelijk om een halve dag per week meer te gaan werken. Of niet, dat is aan jou en je man.

Zelf

Doen wat jij wilt.. Inderdaad is het een ongeschreven wet geworden dat een moeder haar kids Zo Min Mogelijk uitbesteedt.
Ik werk nu niet eens en toch gaan de kids 3 dagen naar de opvang en geloof me, als ze 5 dagen zouden gaan, zouden ze dat prima vinden!! (ze zijn 2 en 4).

Hier in het buitenland merk je inderdaad de gekleurde opvatting in NL. Dus tja, printer dat gevoel Los te laten, naar je vriendin toe en naar jezelf. Zen...
En vind uit wat jij zou willen!!

Groetjes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Printer?! probeer!

Ah stomme iPod :/

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

19-04-2011 om 10:00

Eerlijk

Als ik eerlijk ben zou ik heel graag vijf wat kortere dagen werken en kind vijf dagen na de opvang. Dan of vroeg ophalen, of af en toe eens uitgebreid boodschappen doen zonder kinderen bijvoorbeeld.
Ik doe het niet, vooral vanwege de kosten.

Liora

Kan wel liora

maar dan moet je een vlucht een paar 1000 km naar het Oosten/Zuidoosten boeken... en wat praktische barrieres overwinnen... en je huis in Zuid opgeven... en een nieuwe baan... ach, laat maar

Hoewel, mijn familie in Berlijn doet ook zoiets, daar is het tot half vier. 800km.

Valkyre

Valkyre

19-04-2011 om 20:29

Vertigo (ot)

Je kunt dat automatisch invullen ook uitzetten hoor! Heb ik ook gedaan met m'n iPhone, daar staat 't onder:

Settings/General/Keyboard/Auto-Correction off.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ot thx

Dat ga ik eens checken (in 1x goed!)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.