Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Lorwyn

Lorwyn

03-12-2010 om 17:43

Kind komt aan bij lege bso (studiemiddag)

Mijn dochter (groep 6) had afgelopen week een studiemiddag op school. Op die dag gaat ze ook altijd naar de BSO. Ze gaat daar in principe zelfstandig (op de fiets) heen. Kinderen die niet zelfstandig gaan worden door de leiding met de fiets gehaald. Toen ze daar aankwam was er helemaal (nog) niemand en is toen door een moeder die daar toevallig was naar mij thuis gestuurd (ik werk thuis).
Omdat ik druk was heb ik om een uur of 16.30 naar de BSO gebeld om te vragen hoe het nou zat.
Ik had haar dus moeten aanmelden, maar ik heb nergens een lijst oid zien hangen en was er dus (stom) vanuit gegaan dat ze op haar zouden rekenen. Bij de vorige BSO (van dezelfde organisatie maar voor kinderen tot 8 jaar)was dat namelijk wel het geval en werd er ook altijd nog gevraagd. Het was me ook een beetje ontschoten.
Nu zit ik er wel mee, ik heb dus bijna niet kunnen werken (en wel druk) en mijn kind stond daar dus helemaal alleen (die moeder kwam wat later. En ze hebben mijn kind niet echt gemist ofzo. Ja om 15.30 hebben ze mijn vaste telefoon gebeld maar toen was ik net even weg (wel mobiel bereikbaar).
Nu is het zo dat ze pas bij 3 of meer aanmeldingen de BSO open doen voor een studiemiddag, zo niet dan heb je als ouder pech, vandaar dat aanmelden.
We hebben wel een klacht ingediend, maar er wordt nauwelijks op gereageerd.
Wat kun je eigenlijk doen in zo'n situatie, heb je ergens recht op?
De fout wordt nu volledig bij mij neergelegd, omdat ik haar niet had opgegeven voor die middag. Maar ik ben gewoon ongerust omdat een kind gewoon niet gemist wordt, terwijl haar klasgenoot die er wel was zich gewoon had afgevraagd waar ze bleef, want ze spelen vaak samen (hij fietst wel altijd met de groep mee).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

03-12-2010 om 18:22

Beiden gelijk

De bso heeft gelijk dat jij de regels moet volgen, jij moet je kind aanmelden als er een studiemiddag is. Bso heeft te maken met meerdere scholen. Scholen en ouders moeten doorgeven dat ze verwachten dat de bso open is. En minimaal 3 aanmeldingen klinkt heel redelijk.
Als kind niet aanwezig is op de normale tijd, dan moet bso jou informeren. En dan moeten ze ook verder doorbellen dan alleen het vaste nummer, aangenomen dat ze jouw mobiele nummer hebben.

Nasha 1st

Nasha 1st

04-12-2010 om 14:23

Studiedagen

omdat er een intensieve samenwerking tussen de opvang en de scholen is bij ons in de gemeente, weet de opvang precies op welke dagen de school gesloten is, en is er automatisch opvang voor de kinderen die die dag altijd komen....

Mamvantwee

Mamvantwee

05-12-2010 om 14:37

Terecht van de bso

Hier gaat het ook zo: als je eerder of meer opvang nodig hebt, kun je dat aanvragen. Als er minimaal 3 kinderen zijn, gaat de bso open. Maar als je niets vraagt, hoeft de bso het ook niet bij alle ouders te ga vragen. Er worden kinderen van verschillende scholden opgevangen en heel vaak hebben de ouders voor studiemiddagen zelf al iets geregeld. Het komt bij ons ook vaak voor dat we geen extra opvang hebben op de studiemiddag, terwijl er wel meerdere kinderen van dezelfde school op die bewuste dag de middag vrij zijn.

De leidsters van de bso weten wel wanneer er studiemiddagen zijn en soms vragen ze aan ons of we behoefte hebben aan extra opvang op zo'n dag. Maar dat is een service zeg maar, omdat ze weten dat onze kinderen op diezelfde school zitten. Maar zeker geen recht.

Dat jij niet kon werken omdat je ervan uitging dat je kind wel opgevangen werd is een foutje van jouw kant.

groet, Mamvantwee

Hanne.

Hanne.

06-12-2010 om 11:53

2 punten

Volgens mij spelen er 2 punten

1) het kind had aangemeld moeten worden voor de studiemiddag en stond dus voor een gesloten deur.

2) het kind was op een reguliere opvangdat niet aanwezig, en er is nauwelijks een poging gedaan om te kijken of dat klopte

Punt 1 is jouw fout, daar kan je alleen proberen de procedure te veranderen.

Punt 2 is hun fout. Daar zou je ze wel op aan (moeten) spreken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.