Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Kinderdagverblijf vergeet kind

Onlangs haalde ik mijn kindje op van het KDV. Niemand wist waar ze was... Het was heel beangstigend. Uiteindelijk bleek ze nog in zo'n buitenslaaphokje opgesloten te zitten.
We waarschuwen al langer voor de chaos op het KDV, maar dit is toch wel heel ernstig?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wegwezen

Als er geen wachtlijsten zijn dan zou ik direct op zoek gaan naar een ander kinderdagverblijf.

Natuurlijk kan je ook eerst een gesprek hebben en dan beloven ze natuurlijk dat zo iets nooit meer zal gebeuren. Maar alleen al dat het kon gebeuren dat de leidsters niet meer weten waar je kind is betekent dat er echt iets mis is.

Je kindje verdient een leuk kinderdagverblijf met lieve, oplettende leidsters.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

07-06-2011 om 20:30

Jee

Ja, dit is heel ernstig!

Rosase

Rosase

07-06-2011 om 21:50

Ernstig?

Dit is ggd-klacht waardig! Ik zou dus mijn licht eens opsteken bij de plaatselijke ggd, wellicht kunnen ze er iets mee bij de volgende controle.

Monet

Monet

08-06-2011 om 12:53

Rosase

Waarom denk je dat deze klacht bij de GGD terecht moet komen? Is het niet veel logischer dat Joops bij het kdv een klacht neerlegt? En als het daar niet naar tevredenheid wordt opgelost kan Joops naar de Klachtencommissie stappen die onafhankelijk is en waarbij elke kinderopvangorganisatie aangesloten is.
Wat denk jij dat de GGD hieraan kan doen?

Chippie

Chippie

08-06-2011 om 19:13

Monet

GGD inspecteert kinderdagverblijven in opdracht van gemeente die eidveratnwoordelijk zijn voor het toezicht. Het is daarom helemaal niet raar om een klacht bij de GGD neer te leggen. In overleg met gemeente zulen zij bij een melding zoals die van Joops extra inspecteren. Als blijkt dat het betreffende kinderdagverblijf zaken niet voor elkaar heeft kan GGD gemeente adviseren om in het uiterste geval het kinderdagverblijf te sluiten.

Monet

Monet

08-06-2011 om 19:23

Chippie

Ik durf te beweren dat ik zeer goed op de hoogte ben van hoe de GGD zijn inspecties doet. Waarop zou de GGD volgens jou moeten inspecteren om te voorkomen dat er nog een keer een kindje ongemerkt in een buitenbedje ligt zonder dat een medewerkster hiervan op de hoogte is? Welke zaken zijn dan niet voor elkaar die door middel van het toetsingskader (waarmee de GGD moet werken) aan het licht kunnen komen?
Het lijkt zo simpel, de inspecteurs kunnen heel veel, maar ook heel veel niet, simpelweg omdat ook zij zich dienen te houden aan wet en regelgeving.

Monet

Monet

08-06-2011 om 19:24

Joops?

Wie waarschuw je dan voor de chaos op het kdv?

liora

liora

09-06-2011 om 23:11

Wel ggd

Ik zou zowel een klacht indienen bij het kdv, als bij de GGD.
GGD kan onderzoeken of het kdv beleid heeft om te voorkomen dat dit nogmaals gebeurt.

Of ze zich wel houden aan de leidster-kind ratio. Misschien waren er te weinig leidsters die in de drukte het kindje zijn vergeten, enzovoort.

Liora

Monet

Monet

10-06-2011 om 22:57

Dat zou inderdaad kunnen. Ik denk echter meer aan de overdracht, aan het eind van de dag is er nog maar 1 ped. medewerker per groep, of worden groepen samengevoegd, daar is blijkbaar iets misgegaan. En dat is nou net een item dat niet voor komt in het toetsingskader. Je mag wel hopen dat er een protocol is waarin omschreven staat hoe de overdracht moet gaan. (de zogenoemde plas/poep/eet/slaaplijsten waarop bijgehouden wordt hoelaat een en ander heeft plaatsgevonden)

In gesprek gaan!

Wat erg!
Ik kan me voorstellen hoe angstig jij en de leidsters waren! Ikzelf ben leidster. De ggd heeft geen invloed om dit soort blunders te voorkomen. Kennelijk hebben de leidsters niet goed na geteld tijdens het spelen en bij binnenkomst. En dus ook niet tijdens de eet/drink moment. Anders was het op gevallen dat er een kind zoek was en om wie het ging! Kennelijk vinken ze de kinderen die al gebracht/opgehaald zijn ook niet af op het lijst.

Ik zeg,..ga in gesprek met de kinderdagverblijf en maakt duidelijk dat je overweegt een klacht in te dienen bij hoger macht! Geloof mij, de leidsters zijn al na dit incident al heel alert, dus is een klacht bij hogere macht niet noodzakelijk. Maar zorg ervoor dat jij je klacht bij de kinderdagverblijf zelf op zwart/wit hebt en ondertekend!

Mijn dochter zit op een ander kdv dan waar ik werk. Zij zit dan op de Bso. Een keer ben ik der op gaan halen (om 18.00) en daar kwam de leidster al met veronschuldiging.."wij zijn l. vergeten op te halen" voordat ze uigesproken was,...vroeg ik of ze nog op school zit en of de school dan niet gebeld had. Maar gelukkig had de school gebeld om 4 uur om te vragen of ze niet een kind waren vergeten.

Je hoeft je kind echt niet op een ander kdv te zetten. Het wordt alleen moeilijk voor jou kind (weer wennen).Z'n vergissing kan overal gebeuren. Dus het geeft jou geen garantie dat het niet elders gebeurd. Je hebt mee garantie dat het niet nog eens gebeurd bij de huidige kdv omdat er al een klacht ligt.

Sterkte

Rosase

Rosase

13-06-2011 om 23:29

Precies monet

Allemaal mooie dingen waar de GGD bij een volgende controle wat extra aandacht aan kan besteden.

Als je de vraag zelf al kunt beantwoorden, waarom stel je hem dan?

Monet

Monet

15-06-2011 om 08:14

Rosase

Ik heb nog 3 keer mijn postings teruggelezen, maar ik snap jouw reactie echt niet.
Ik schrijf nl. heel duidelijk dat dit nou net iets is waarop de GGD niet controleert omdat het toetsingskader daarover geen voorwaarde kent. Een klacht bij de organisatie en/of de klachtencommissie lijkt me dan ook het meest voor de hand liggend, je kunt dan als ouder zelf uit de eerste hand horen/zien hoe ze een maatregel nemen om te voorkomen dat niemand weet dat een bepaald kindje nog in een buitenbedje ligt.

Rosase

Rosase

16-06-2011 om 22:10

Monet

Ik reageerde op wat Liora schreef. Maakt mij ook niet uit wat ggd wel en niet kan. Ik zou in zo'n geval als ouder graag willen dat wat ggd kan nog eens speciaal onder de loupe genomen wordt.

Denk je trouwens nou echt dat zo'n klachtencommissie veel zoden aan de dijk gaat zetten.

Monet

Monet

17-06-2011 om 17:59

Klachtencommissie

Heel veel kinderopvangorganisaties zijn aangesloten bij de SKK (stg. klachtencommissie kinderopvang). Zij verrichten zeer grondig werk, de uitspraak die zij doen komt in het klachtenjaarverslag dat de organisatie verplicht openbaar moet maken. Hierop controleert de GGD, dus alle klanten van de org. zijn op de hoogte van de klacht en de oplossing die de org. moet realiseren om een dergelijke klacht in de toekomst te voorkomen.

Rosase

Rosase

18-06-2011 om 22:11

Papieren tijger?

"dus alle klanten van de org. zijn op de hoogte van de klacht en de oplossing die de org. moet realiseren om een dergelijke klacht in de toekomst te voorkomen."

Ik ben al zo'n 12 klant bij een vrij grote kinderopvangorganisatie, en ik heb nog nooit een klantenjaarverslag gezien. Dus dat alle klanten van de organisatie dan op de hoogte zijn van de klacht lijkt mij sterk. Wel mooi overigens dat het kringetje met GGD dan wel weer rond is.

Monet

Monet

19-06-2011 om 21:15

Nee

Zo'n jaarverslag is, als het goed is, een half a-4tje Pas als er klachten zijn behandeld door de commissie zal het een wat lijviger boekwerkje zijn, maar veelal is het dus maar 1 velletje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.