Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Kinderen vinden de oppas niet leuk

Sinds kort werk ik twee dagen per week. Helaas is er voorlopig nog geen plek bij de BSO. Ik heb een lieve oppas gevonden die de kinderen van school haalt, opruimt, strijkt en ook nog het eten kookt. Wat mij betreft ideaal dus. Ze spreekt echter geen Nederlands, wel Engels.

Op zich spreekt mijn oudste dochter (9) heel goed Engels en de jongste twee kunnen het verstaan (er wordt hier in huis veel Engels gesproken). Ze klagen echter dat ze het leuk vindt als zij hen ophaalt van school. Ze vinden het niet leuk dat ze geen Nederlands spreekt en ze vinden dat ze hen te kinderachtig aanspreekt.

Het is volgens mij een hele lieve vrouw, ze heeft veel ervaring met het werken met geestelijk gehandicapte kinderen. Ik heb de kinderen gezegd dat ik wil dat ze het nog een paar weken proberen en dat ik alle knutselspullen die ze maar willen hebben, mogen kopen. Ook vindt deze oppas het geen probleem als ze vriendjes meenemen.

Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geduld

Je werkt pas sinds kort schijf je, de kinderen moeten dus niet alleen wennen aan een nieuwe oppas maar ook aan een hele nieuwe situatie. Dat vergt meestal wel wat tijd.

Zo te lezen is de oppas heel goed met de kinderen. Grote kans dat het dus wel goed komt. Inderdaad misschien even wat dingen nog bespreken met de oppas en ook met de kids. Ze omkopen met alle knutselspullen die ze maar willen zou ik niet doen. Voor je het weet is dat de enige manier waarop je iets gedaan krijgt bij ze.

Bastet

Bastet

14-09-2010 om 11:54

Hmmm...

Ik pas zelf op donderdagmiddag op twee kinderen,een broer en zus die ik ophaal uit school en die bij mij komen,een paar uur.Die mopperen ook weleens,maar later blijkt het gemopper meer een manier te zijn om aan te geven dat ze het niet eens zijn met het gegeven op zich,dat hun moeder er die middag niet is.Gelukkig,ik trok het me best aan,maar dat bleek dus anders te liggen.En dat bleek ook,toen ik ze half augustus weer ophaalde,vlogen ze me allebei om mijn nek....."omkopen" met knutselspullen zou ik niet doen,ze zijn in hun eigen huis en er is vast wel iets te doen,dat hangt toch niet van de persoon af die aanwezig is.
Bastet

koentje

koentje

21-09-2010 om 09:34

Je kunt toch

met de oppas bespreken dat jouw kinderen graag wat 'groter' aangesproken willen worden? Zorg dat je kinderen concrete dingen vertellen wat ze niet leuk vinden. Probeer dat te vertalen in wat het wel zou moeten zijn re vertel dat je oppas... in englisch translatet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.